
Восени 2025 року ринок пального в Україні може зіткнутися з новою хвилею зростання цін. До традиційних факторів - курсу євро, світових котирувань нафти та логістики - додаються санкції проти румунського порту Констанца, через який надходить чверть усього імпортованого дизпалива, передають Патріоти України.
За оцінками директора консалтингової компанії «А-95» Сергія Куюна, обмеження на імпорт із цього порту можуть спричинити дефіцит саме в період пікового споживання. Швидко замістити ці обсяги Україна не зможе, що неминуче призведе до стрибка цін на АЗС.
За прогнозами експертів, якщо санкції збережуться, то вже в жовтні дизель може коштувати 65–70 грн/л, а бензин А-95 — до 62–65 грн/л.
Фінансовий аналітик Андрій Шевчишин зазначає, що виключення Констанци безпосередньо створить дефіцит і спровокує «ланцюгову реакцію» на ринку: подорожчають не лише дизель, а й бензин з автогазом. Крім того, аграрний сектор та транспорт, які особливо потребують дизелю восени-зимою, відчують тиск першими.
Експерти наголошують: оптимальним рішенням було б залишити санкції проти індійського ресурсу, але зберегти постачання з Констанци, аби не псувати відносини з Румунією та не провокувати нову паливну кризу.
В Україні знизилося зростання цін - у листопаді річний рівень інфляції становив 9,3% проти жовтневих 10,9%. Однак комунальні послуги все одно здорожчали. За рік - з листопада 2024-го по листопад 2025-го – тарифи зросли загалом на 2,3%. Втім, не всі. Та...
В Україні мінімалку з 1 січня 2026-го збільшать з 8 000 до 8 647 грн. Це менше, ніж фактичний прожитковий мінімум (рівень бідності). Для того щоб забезпечити базові потреби, працівнику треба щонайменше 10 192 грн (це рівень фактичного прожиткового міні...