Пальне злетить у ціні? Експерти попереджають про ризик нової кризи в Україні

Восени 2025 року ринок пального в Україні може зіткнутися з новою хвилею зростання цін. До традиційних факторів - курсу євро, світових котирувань нафти та логістики - додаються санкції проти румунського порту Констанца, через який надходить чверть усього імпортованого дизпалива, передають Патріоти України.

За оцінками директора консалтингової компанії «А-95» Сергія Куюна, обмеження на імпорт із цього порту можуть спричинити дефіцит саме в період пікового споживання. Швидко замістити ці обсяги Україна не зможе, що неминуче призведе до стрибка цін на АЗС.

Актуальні ціни на пальне (станом на 17 вересня 2025):

  • А-95+ (преміум) — 63,26 грн/л
  • А-95 — 58,74 грн/л
  • А-92 — 56,80 грн/л
  • Дизельне паливо — 55,89 грн/л
  • Автогаз — 34,34 грн/л

За прогнозами експертів, якщо санкції збережуться, то вже в жовтні дизель може коштувати 65–70 грн/л, а бензин А-95 — до 62–65 грн/л.

Фінансовий аналітик Андрій Шевчишин зазначає, що виключення Констанци безпосередньо створить дефіцит і спровокує «ланцюгову реакцію» на ринку: подорожчають не лише дизель, а й бензин з автогазом. Крім того, аграрний сектор та транспорт, які особливо потребують дизелю восени-зимою, відчують тиск першими.

Що далі?

Експерти наголошують: оптимальним рішенням було б залишити санкції проти індійського ресурсу, але зберегти постачання з Констанци, аби не псувати відносини з Румунією та не провокувати нову паливну кризу.

Нацбанк почне вилучати 10 копійок з обігу: Що це означає для українців

п’ятниця, 19 вересень 2025, 7:36

Національний Банк заявив, що у жовтні розпочне виводити з обігу монету номіналом у 10 копійок. Про це йдеться у прессрелізі НБУ, передають Патріоти України. Регулятор зазначає, що ці розмінні монети залишаються платіжним засобом. Торговельні мережі, пі...

Пальне злетить у ціні? Експерти попереджають про ризик нової кризи в Україні

п’ятниця, 19 вересень 2025, 7:00

Восени 2025 року ринок пального в Україні може зіткнутися з новою хвилею зростання цін. До традиційних факторів - курсу євро, світових котирувань нафти та логістики - додаються санкції проти румунського порту Констанца, через який надходить чверть усьо...