Восени 2025 року ринок пального в Україні може зіткнутися з новою хвилею зростання цін. До традиційних факторів - курсу євро, світових котирувань нафти та логістики - додаються санкції проти румунського порту Констанца, через який надходить чверть усього імпортованого дизпалива, передають Патріоти України.
За оцінками директора консалтингової компанії «А-95» Сергія Куюна, обмеження на імпорт із цього порту можуть спричинити дефіцит саме в період пікового споживання. Швидко замістити ці обсяги Україна не зможе, що неминуче призведе до стрибка цін на АЗС.
За прогнозами експертів, якщо санкції збережуться, то вже в жовтні дизель може коштувати 65–70 грн/л, а бензин А-95 — до 62–65 грн/л.
Фінансовий аналітик Андрій Шевчишин зазначає, що виключення Констанци безпосередньо створить дефіцит і спровокує «ланцюгову реакцію» на ринку: подорожчають не лише дизель, а й бензин з автогазом. Крім того, аграрний сектор та транспорт, які особливо потребують дизелю восени-зимою, відчують тиск першими.
Експерти наголошують: оптимальним рішенням було б залишити санкції проти індійського ресурсу, але зберегти постачання з Констанци, аби не псувати відносини з Румунією та не провокувати нову паливну кризу.
Національний Банк заявив, що у жовтні розпочне виводити з обігу монету номіналом у 10 копійок. Про це йдеться у прессрелізі НБУ, передають Патріоти України. Регулятор зазначає, що ці розмінні монети залишаються платіжним засобом. Торговельні мережі, пі...
Восени 2025 року ринок пального в Україні може зіткнутися з новою хвилею зростання цін. До традиційних факторів - курсу євро, світових котирувань нафти та логістики - додаються санкції проти румунського порту Констанца, через який надходить чверть усьо...