Першими стали Гельсінкі: В Європі почався експеримент з безпілотним громадським транспортом

У програмі беруть участь три компактних безпілотних автобуса-шаттла фінсько-іспанської компанії Sensible4-Shotl, а також норвезької Saga і канадського консорціуму Mobile Civitatem.

Через 18 місяців підготовки проект автоматизованої системи управління громадським транспортом FABULOS отримав схвалення на проведення випробувань в п'яти європейських містах, повідомляють Патріоти України із посиланням на іноземні ЗМІ.

Розробка і розвиток програми безпілотного транспорту Future Automated Bus Urban Level Operation System (FABULOS) почалися за підтримки ЄС в січні 2018 року. У програмі беруть участь три компактних безпілотних автобуса-шаттла фінсько-іспанської компанії Sensible4-Shotl, а також норвезької Saga і канадського консорціуму Mobile Civitatem. Завдання програми - створення автоматизованої системи громадського транспорту та перевірка можливості її інтеграції в існуючу інфраструктуру європейських міст.

Пілотний запуск програми відбувся минулого місяця у фінській столиці, місті Гельсінкі. В наступному місяці випробування почнуться в норвезькій комуні Есдал, а також столиці Естонії Талліні. Також в цьому році експеримент з безпілотним громадським транспортом буде проводитися в грецькому місті Ламія і нідерландському Хелмонді. Жителям цих п'яти міст протягом 50 днів будуть пропонуватися послуги безпілотних транспортних шатлів. За цей час організатори збираються провести оцінку функціональності і безпеки міні-автобусів.
У тому ж Гельсінкі, де випробування вже почалися, міні-флот з трьох безпілотних автобусів рухається по кільцевому маршруту з різним ступенем завантаженості. Він включає перетин кількох перехресть зі світлофорами, з правими поворотами, кільцевими розв'язками, а також враховує наявність зупинок і парковок.
Пасажири можуть очікувати прибуття цих автобусів на зупинках, а також звірятися з графіком їх пересування і навіть викликати за допомогою мобільного додатку. Автобусами ніхто не керує, якщо не брати до уваги комп'ютер, який за всім стежить, а також систему віддаленого моніторингу. При необхідності, оператори можуть також віддалено перехопити управління безпілотним громадським транспортом.
Коли випробування завершаться, зацікавлені в проекті сторони зможуть провести власну оцінку масштабів необхідної модернізації в місцевій інфраструктурі. Наприклад, для створення і оптимізації системи віддаленого моніторингу та управління автопарком безпілотних засобів, забезпечення їх безпеки і так далі.

Оце так! ПриватБанк вимагає в пенсіонерки погасити кредит, узятий шахраями

неділя, 23 лютий 2025, 18:50

Українці, як правило, наважуються оформити кредит, щоби виправити своє фінансове становище. Хоча більшість людей побоюються брати позики в банку чи МФО іноді стається так, що кредит на людину оформлюють без її відома. Така ситуація нещодавно сталася з ...

Деяким пенсіонерам в Україні платитимуть надбавки: Кого стосується і що потрібно

неділя, 23 лютий 2025, 12:28

Українським пенсіонерам, які святкуватимуть ювілеї у 2025 році, виплачуватимуть одноразову матеріальну допомогу. Розмір виплат становить до 10 тис. грн. Відповідна програма діє у місті Мукачево, що у Закарпатській області, повідомляє Мукачівська міська...