
Податок на нерухоме майно - це щорічний податок, який сплачують фізичні особи у місцеві бюджети за власну нерухомість, що перевищує встановлені пільги, передають Патріоти України.
У 2026 році в Україні ставку податку не змінили, але він прив'язаний до розміру мінімальної заробітної плати, тому сума його збільшиться.
З 1 січня розмір мінімальної зарплати складає 8647 грн, а розмір податку збільшиться з 106,5 до 120 грн за квадратний метр, нагадує OBOZ.UA.
Відповідно до Податкового кодексу, платити потрібно за квартири, будинки, площа яких перевищує встановлену «норму». Для квартири це 60 кв. м, для будинку — 120 кв. м. Ставка податку не може бути більш як 1,5% мінімальної заробітної плати.
Кошти платять до місцевого бюджету. Місцеві ради мають повноваження впливати на розмір податку. Платити потрібно тільки за різницю між нормою та фактичною площею. Якщо площа квартири — 100 кв. м, то заплатити потрібно 40 кв. м. У 2026 році для тих населених пунктів, де ставка податку дорівнює 1,5% мінімалки, доведеться заплатити 4800 грн.
В Україні пільга на оплату житлово-комунальних послуг може зменшитися або припинитися після перерахунку через зміну доходів чи складу сім'ї, переїзд, зміну переліку послуг, закінчення строку дії підтвердного документа або призначення субсидії. Для част...
Українським пенсіонерам, які досягли певного віку, держава передбачила щомісячні доплати до пенсії. Водночас отримувати додаткові кошти можуть не всі — право на виплату залежить не лише від віку, а й від загального розміру пенсії, передають Патріоти Ук...