Польська блокада не заважає експорту зерна з України: У Кабміні озвучили іншу серйозну проблему

Польська блокада кордону вже не створює для України суттєвих проблем із експортом агропродукції, проти ввезення якої виступають польські фермери. 95% зерна та іншого продовольства транспортується з України через коридор у Чорному морі та дунайські порти. Натомість блокада б'є по експорту продукції з високою доданою вартістю, наприклад, меблів та автомобільних товарів, передають Патріоти України.

Про це розповів міністр розвитку громад, територій та інфраструктури України Олександр Кубраков. "Продукція з доданою вартістю здебільшого експортується автомобільними перевезеннями. Польща – це основний наш напрямок для експорту продукції. І те, що зараз відбувається, є абсолютно неприйнятним. Ми були на кордоні, ми бачили там меблі, продукцію для автомобільних компаній, які в Німеччині виробляють комплектуючі... Вони все блокують. Вони блокують навіть не аграрну продукцію", – розповів Кубраков.

Він уточнив, що вільну торгівлю України та Європейського Союзу передбачено угодою, підписаною з Єврокомісією (ЄК). Однак зараз ця угода, по суті, не діє через те, що Польща фізично блокує як експорт, так і імпорт. "Ми бачимо, що ніяк це зараз не працює, а для нас це теж питання виживання", – наголосив міністр.

Вирішувати проблему, за словами Кубракова, не лише за допомогою переговорів з Польщею та ЄК, а й створюючи альтернативні маршрути через інші країни. "Якщо говорити про аграрну продукцію, то 95% – це Чорне море і Дунай. Тобто питання експорту аграрної продукції, думаю, для більшості вирішене. Питання експорту взагалі... Звичайно, розглядаються інші маршрути (через Угорщину, Молдову, Словаччину, Румунію) – Ред.). Все робитимемо, щоб не залежати від однієї країни", – сказав Кубраков.

Він також уточнив, що у січні 2024 року кордон України та Польщі три тижні працював без блокування. І цей період показав, що не лише претензії польських аграріїв, а й вимоги польських перевізників не були обґрунтовані. Наприклад, поляки вимагали скасувати єЧергу та повернути видачу дозволів для українських водіїв. Але саме нинішній варіант роботи пунктів пропуску дає змогу уникати черг, коли на кордоні немає блокади, пояснив Кубраков.

"За три тижні ми побачили, що кордон може працювати чудово, черг майже не було ніде. А там, де вони були, це через електронну чергу, все зручно... Тому це суто політична історія, вони там підходять до своїх місцевих виборів... Три місяці риторики, що наше зерно потрапляє на їхній внутрішній ринок, що прямо шалені збитки зазнають їхні фермери, – все це не підтвердилося… І офіційно заступник міністра сказав, що воно не потрапляє до Польщі, його невелика кількість проїжджає транзитом через територію Польщі далі до Німеччини, Нідерландів, інших країн. Це більше питання всередині самої Польщі", – резюмував міністр.

Так дешево як московські друзі ніхто Братиславі та Будапешту не продасть: Фіцо вмовляє Шмигаля відновити транспортуванн російської нафти до Словаччини, запропонувавши "цікаві варіанти"

субота, 27 липень 2024, 0:12

Прем’єр Словаччини Роберт Фіцо поговорив телефоном з українським колегою Денисом Шмигалем і запропонував "технічне рішення" для відновлення транзиту нафти російського "Лукойлу" через Україну, зазначають Патріоти України. . Про це повідомляє пресслужба...

Такого ще не було! Польща фіксує радикальні зміни на ринку праці

п’ятниця, 26 липень 2024, 22:30

У Польщі кількість безробітних упала до мінімуму 1990 року. Про це пише Wpost, посилаючись на дані Центрального статистичного управління (GUS), передають Патріоти України. Так, у Польщі значно скоротився рівень безробіття. Так мало людей без роботи, як...