Українська влада під час карантину мала спершу перевести людей на віддалену роботу, а вже потім закривати транспорт. Про це розповідає директор програми "Інфраструктура" Українського інституту майбутнього, колишній перший заступник міністра інфраструктури Володимир Шульмейстер, передають Патріоти України.
Чи виживуть транспортні компанії?
Компанії, які мають свій транспорт, ті самі маршрутники, дуже постраждають і чимало втратять. Муніципальний транспорт врешті-решт ходитиме, але з обмеженнями на кількість пасажирів. Влада матиме підтримувати його фінансово з бюджетів. Думаю, створять відповідні фонди.
Чи правильно взагалі зробили, що закрили увесь транспорт (враховуючи, що частина людей все одно їздить на роботу)?
Це вимушений захід, спрямований на порятунок українців. На жаль, це зроблено незграбно, тому ефект невеликий. Так, наприклад, після закриття метро в Києві народ "ломанувся" в наземний транспорт. Люди натовпами стояли на зупинках, так само набивалися в автобуси, тролейбуси. Помилка влади в тому, що не зменшили запит на транспорт, не перевели людей на віддалену роботу. А вчинили навпаки: спершу закрили транспорт, а потім лише почали запроваджувати карантин на підприємствах.
Чому так непродумано підійшли до питання функціонування транспорту?
Швидше за все, це пов'язано зі специфікою нашої культури. І це зіграє злий жарт і з нами, і з нашою державою. Культура українців схожа на іспанців й італійців - розслаблена, мало зважаюча на серйозність загроз, на ризик, ми пізно починаємо боятися. Тому люди зрозуміють серйозність лише тоді, коли на вулицях побачать черги з трупів, коли відповідні установи перестануть справлятися з переробкою тіл. Але тоді вже буде пізно. Тоді кількість інфікованих сягне сотень тисяч.
Як мали б усе організувати — збільшити кількість автобусів, лишити метро, але контролювати кількість людей у вагонах тощо?
Перше - фінансово необхідно відпрацювати механізми компенсації компаніям, які постраждають. Ті у своєю чергою отримають гроші та зрозуміють, що можуть відправити працівників на певний час на карантин. Друге - порушення карантину має жорстко каратися. Тоді люди не користуватимуться громадським транспортом. Лише після цього транспорт мають виводити з користування.
Як за кордоном організували роботу транспорту під час карантину?
В Німеччині люди розуміють: якщо влада щось заборонила - це наказ, який треба виконувати. Вони розповідають, що транспорт зовсім порожній. Люди сидять удома. Вони розуміють, що наслідок у порушення карантину - загроза для всіх і може означати не лише хворобу, а й смерть.
Від 1 січня 2025 року педагогічні працівники середніх шкіл почнуть отримувати щомісячну доплату в розмірі 1 300 грн, а від 1 вересня сума збільшиться до 2 600 грн. Про це йдеться в постанові Кабінету міністрів України №1286, передають Патріоти України....
В енергосистемі зберігається значний дефіцит, і ситуація в ній змінюється - можливі зміни в застосуванні заходів обмеження світла. Про це повідомляє пресслужба НЕК "Укренерго", передають Патріоти України. Зазначається, що зараз українська енергосистема...