ПриватБанк відмовляється повертати кошти, які було втрачено в результаті відключення термінала. Таких випадків - десятки та сотні. Кожного разу у фінустанові пропонують залишати заявку на повернення коштів, але після відмови клієнтам банку немає куди звертатись. Крім того, банк відмовляється повертати кошти, які без підтвердження та відома власника з рахунків списують шахраї. Як показує судова практика, повернути кошти можна тільки через позови та адвокатів. Про те, як українці втрачають кошти через банківську установу, читайте в матеріалі "Обозревателя", передають Патріоти України.
Українці втрачають гроші, в "Приваті" радять подавати численні заяви на гарячу лінію
З початком відключення електроенергії кількість проблем із терміналами та банкоматами злетіла в рази. Найчастіше українці стикаються з такою проблемою: знімали кошти в банкоматі, відключили електроенергію (гроші списали з рахунку, але не видали), поповнювали рахунок на терміналі – кошти термінал "з'їв", але через відключення світла на рахунок вони не потрапили.
Киянка Софія, намагаючись поповнити свій рахунок через термінал, втратила 2 тис. грн. Вона одразу подала заявку на гарячу лінію банку, але отримала відмову. А коли дівчина прийшла у відділення банку, їй знову запропонували подати заявку на гарячу лінію.
"Сказали: треба подавати заявку з того мобільного, з якого авторизувалися в терміналі – ми так і робили. Якщо вона відхилена – то все, наступні будуть так само. І ще сказали, що термінал міг виплюнути 2 тис. тоді, як дали світло, тому могли й відмовити в поверненні коштів", – розповідає Софія.
Свій рахунок дівчина намагалась поповнити ще під час екстрених відключень електроенергії. Тобто, за логікою співробітника відділення, дівчина після відключення термінала мала годинами чатувати біля нього, очікуючи включення світла.
У пресслужбі ПриватБанку повторили рекомендації: якщо термінал не поповнив рахунок, але забрав кошти, треба дзвонити 3700. Начебто всі збої в банку мають відстежувати, а за необхідності проводять інкасацію термінала.
"Під час обробки заявки на повернення коштів перевіряються дані з термінала, який фіксує всі внесені в нього купюри та проведені операції. За необхідності проводиться інкасація, за результатами якої виявляється надлишок коштів", – розповідають у "Приваті".
При цьому в соцмережах і на профільних форумах можна знайти сотні скарг: термінали приймають кошти й не поповнюють рахунок. Очікувати розгляду заявки на повернення коштів доводиться кілька тижнів, а після отримання відмови в кращому випадку можна повторно скерувати заявку.
В НБУ радять: якщо вам здалось, що банк порушив ваші права, ви можете надіслати скаргу. Нацбанк має повноваження контролювати роботу банків і навіть штрафувати їх за порушення. Скаргу можна оформити онлайн за посиланням.
Гроші зникають з рахунків: у "Приваті" знову радять звертатись на гарячу лінію
Ще кілька років тому вперше написав про випадок, коли з картки ПриватБанку знімали кошти начебто у вигляді оплати "за розваги", без підтвердження через додаток або введення коду з СМС. Тоді в банку пояснили, що це можливо у випадку, якщо користувач сам надав свої банківські дані продавцю.
І навіть якщо таким чином шахраї знімають десятки тисяч гривень із картки, все, що можуть порадити в "Приваті", – залишити заяву на гарячій лінії банку та чекати, поки її розглянуть. В НБУ також кажуть: якщо шахрайство сталось не через провину банку, розбиратись у цьому мають правоохоронці.
Проте в судах інколи займають позицію клієнтів. У розпорядженні OBOZREVATEL є матеріали справи 2/336/358/2023. Із картки клієнтки "Привату" вкрали 105 тис. грн (частину коштів зняли за допомогою згаданої схеми). В результаті банк не просто не допоміг клієнтці, а ще й почав нараховувати відсотки на кредитні кошти, які також вкрали шахраї.
Клієнтка звернулась до суду. І Шевченківський районний суд Запоріжжя 23 січня цього року ухвалив рішення: всі кошти має повернути ПриватБанк. Окрім того, фінансова установа має повернути й 9,4 тис. грн – ці гроші списали за заборгованість за кредитом, які на клієнтку взяли шахраї (фактично зняли кошти з кредитного рахунку).
"КБ "ПриватБанк" здійснив утримання з її власних коштів у рахунок погашення боргу за користування кредитними коштами за вказаними раніше картковими рахунками у загальній сумі 9480 грн", – йдеться у матеріалах справи.
Тобто якщо звернутись до адвокатів, написати заяви до суду, цілком можливо, що зобов'язати банк повернути кошти можна. При тому "Приват" у всіх випадках втрати коштів клієнтів завжди захищає власні інтереси: пропонує подавати скарги на гарячу лінію, звертатись до правоохоронців. Клієнти ж фактично залишаються сам на сам із несправними терміналами та шахраями.
Європейський Союз має скасувати санкції проти Росії, оскільки адміністрація Дональда Трампа готова з наступного тижня відкрити "нову еру", передають Патріоти України з посиланням на Telex. "Настав час викинути санкції у вікно і створити з росіянами від...
Стрімке зростання долара США щодо української гривні на початку 2025 року було пов'язане з традиційними сезонними чинниками, тож курс уже відходить від рекордних максимумів. А протягом кінця січня та в лютому 2025 року безготівковий курс гривні може пе...