Інститут Споживчих Експертиз провів дослідження на якість бензину А-95. Результати дослідження оприлюднені на сайті експертної організації, передають Патріоти України.
Було відібрано зразки на поодиноких АЗС NPG, NG та двох "діжках", у Києві та Дніпрі. "Через дуже низьку ціну у них немає нестачі в покупцях, тож їхнім клієнтам буде цікаво дізнатися, що ж вони насправді заливають у баки", - йдеться в повідомленні.
Проби були відправлені до сертифікованої лабораторії, де їх досліджували на відповідність до нормативів профільного ДСТУ 7687:2015 (бензин А-95-Євро5). Зразки були перевірені за основними параметрами – октанове число, вміст сірки та об'ємні частини ароматичних вуглеводнів та бензолу.
Експерти розділили результати, отримані в лабораторії, на зони – зелену, синю та червону.У першу потрапили мережі, результати яких відповідали нормативам Євро-5, тобто європейське пальне.
Синю – зона Євро 4 (порушення за довоєнними нормативами), але з незначними відхиленнями. І, нарешті, червона – сюди потрапили мережі, пальне на яких взагалі не відповідало жодним нормативам, і яке взагалі не є бензином, а являє собою певну паливну суміш.
У зеленій зоні лідерів опинилися 6 мереж - WOG, ОККО, KLO, PRIME, AVANTAGE 7, ZOG та ANP.У синій зони виявилися дискаунтери BVS та NEFTEK. Незначні відхилення від стандарту Євро 5 зафіксовані у SOCAR та BVS за вмістом сірки – 15 та 14 мг/кг відповідно.
У червоній зоні виявилася суцільна "радість" для любителів економії - від безіменних діжок на узбіччі до деяких офіційних мереж.

"Октанове число виявилося набагато нижчим від необхідного – від 92 до 93 одиниць. А це чіткий маркер саморобного палива, виготовленого в кустарних умовах. Але "рекордсмени" просто ввели в ступор експертів – суміш, куплена на АЗС RUR в Кіровоградській області – 78,8 одиниці! Не відстала і "діжка" у Києві – 85,8 одиниці. Прямий наслідок ціни на 10 грн/літр менше від конкурентів", - йдеться в дослідженні.
Зазначається, що це серйозне порушення, оскільки двигуни сучасних автомобілів чітко налаштовані на відповідний рівень октанового числа.
Заправка бензином зі зниженим октаном як мінімум збільшить витрату палива та зменшить потужність двигуна, а як максимум може призвести до тотальної поламки паливної апаратури. Крім того, при таких захмарних вмістах бензолу, які виявило дослідження, проблеми зі здоров'ям у водіїв та пішоходів практично неминучі. Як і майже однозначна поламка автомобіля, витрата коштів і нервів.
ЗА МАТЕРІАЛАМИ: ІНСТИТУТ СПОЖИВЧИХ ЕКСПЕРТИЗ
2025 року підсанкційна російська нафтова компанія "Роснефть" зазнала серйозного падіння прибутків й виробничих обсягів, про що повідомила Служба зовнішньої розвідки України 2 грудня. Експерти прогнозують, що проблеми компанії можуть позначитися на сумі...
Державна енергетична компанія Німеччини Securing Energy for Europe (SEFE), яку було націоналізовано після початку повномасштабної агресії РФ проти України, підписала попередню угоду з аргентинською компанією Southern Energy. Згідно з цією домовленістю,...