Росія стикається із загрозою дефіциту кондиціонерів і холодильників через нові вимоги до імпортерів, які значно ускладнили ввезення техніки. Ціни на обладнання зростуть до максимальних показників, а більшість витрат імпортери змушені будуть перекласти на споживачів. Про це пишуть росЗМІ, передають Патріоти України.
З 12 листопада 2024 року Федеральна митна служба (ФМС) Росії заблокувала ввезення в країну кондиціонерів, побутових холодильників і систем охолодження для торговельного та промислового використання.
Таке рішення пояснюється новими вимогами до імпортерів, які тепер зобов’язані отримувати ліцензії Мінпромторгу на обладнання, що містить фреон R-410. Це створило серйозні труднощі для постачальників, спричинило затримку товарів і може призвести до дефіциту охолоджувальної техніки.
Згідно з рішенням ФМС, для ввезення техніки з фреоном R-410 компанії повинні пройти тривалу та бюрократично складну процедуру ліцензування. Це включає хіміко-аналітичні дослідження, погодження із Росприроднаглядом та отримання дозволу Мінпромторгу. Процес займає не менш як 45 днів, а для багатьох постачальників ліцензії, оформлені зараз, будуть дійсні лише до кінця 2024 року.
До моменту впровадження цих правил ліцензії вимагалися лише для ввезення чистого фреону. Обладнання, що його містить, раніше проходило через митницю без додаткових документів. Такі зміни стали несподіванкою для бізнесу, особливо з огляду на те, що більшість охолоджувальної техніки в Росії імпортується. Затримка товарів створила серйозні фінансові збитки для постачальників:
Ситуація вплине не лише на бізнес, а й на споживачів. Через простої та додаткові витрати на ліцензування імпортери змушені будуть підвищувати ціни на техніку. Дефіцит охолоджувальних пристроїв стає неминучим, оскільки більшість цієї продукції не виробляється всередині країни.
Для Росії, яка роками намагається будувати "імпортозаміщення", нові правила ФМС демонструють слабкість внутрішнього ринку. Більшість холодильників і кондиціонерів імпортується, а місцеве виробництво не здатне задовольнити попит.
Ситуація ускладнюється тим, що основна частина техніки зупинилася на кордоні з Китаєм – країною, від якої Росія значно залежить у постачаннях. Це не лише підкреслює технічну залежність РФ, а й ставить під сумнів ефективність "дружби" між двома державами.
Деякі компанії розглядають варіант видалення фреону з обладнання до проходження митниці, а потім його заправки в РФ. Однак це значно збільшує накладні витрати, що додатково ускладнює ситуацію для імпортерів і вдаряє по кінцевому споживачеві.
ФМС посилається на регулювання ЄАЕС від 2015 року, однак багато експертів вважають дії служби надмірними та необґрунтованими. Якщо проблему не буде вирішено найближчим часом, Росія може постати перед серйозними труднощами:
В Україні графіки відключення світла можуть запровадити лише в одному разі. Про це повідомив міністр енергетики України Герман Галущенко, пише Інтерфакс-Україна, передають Патріоти України. "Температура не впливає на графіки відключень. Єдине, що вплив...
В Україні вже через місяць, з 1 березня, проведуть масштабну індексацію пенсій. Розмір підвищення все ще невідомий, однак орієнтовно йдеться про 10% (за розрахунками індексація має бути вищою, однак остаточне рішення буде ухвалено постановою Кабміну). ...