Серйозно постраждає бізнес: Експерти підрахували, скільки коштуватиме для українців закон про "податок на Google"

Нещодавно Верховна Рада прийняла закон про "податок на Google" - йдеться про ПДВ у розмірі 20%, який доведеться платити не тільки Google, але й іншим міжнародним інтернет-компаніям, що надають свої послуги на території України. У кінцевому підсумку, за це заплатить кінцевий споживач через підвищення ціни на товари. Як пише "Апостроф", ставка вітчизняного податку на бізнес в інтернеті виявилася вищою, ніж та, що пропонується G7, - вона має скласти 20%, передають Патріоти України.

"Україна трохи поспішила з прийняттям цього закону. Ми не можемо дозволити собі якихось специфічних умов для транснаціональних корпорацій IТ-сфери, тим більш, обкладати їх податком за вищими ставками", - вважає президент Українського союзу промисловців і підприємців Анатолій Кінах.

Він упевнений, що це буде мати негативні наслідки: вітчизняний ринок IТ-послуг надзвичайно інтегрований зі світовим, ми знаходимося в ТОП-5 країн за кількістю програмістів, а експорт цих послуг увійшов до трійки лідерів разом з АПК і гірничо-металургійним комплексом.

"Тому в майбутньому буде доцільно узгодити норми українського оподаткування з тими, які будуть діяти в Європі", - наголосив Кінах. Звичайно, всіх цікавить, яким чином введення податку вплине на кінцевого споживача. "Для українців, користувачів цих послуг, ніяких податків не буде, пошук в Google або користування мережами, як і раніше, залишається безплатним", - стверджують в партії "Слуга народу".

Однак навряд чи таке твердження відповідає дійсності. Адже всі свої витрати виробник або постачальник послуг завжди закладає в ціну продукції. Інакше вона просто не окупить себе. Тому експерти сходяться на тому, що введення податку неминуче призведе до подорожчання платних продуктів, які реалізуються через мережу.

Зрештою, саме так все і відбувалося в тих країнах, які впроваджували оподаткування інтернет-бізнесу. "Наприклад, коли у Великій Британії ввели додатковий податок у 2% на електронні послуги, Google заявив, що ці витрати ляжуть на плечі місцевих маркетологів (за підрахунками, це близько 120 мільйонів фунтів стерлінгів додаткових витрат в рік). Так само транслюють свої витрати на споживачів й інші корпорації ", - пояснив СЕО компанії Svitsoft Георгій Курбанов.

При цьому інтернет-реклама в Україні й без того вже досить оподаткована, вважає він. "Наприклад, у випадку з Facebook треба прив'язувати до рекламного аккаунту тільки картку фізичної особи. Тому, замовляючи рекламу в Facebook через агентство, рекламодавці спочатку платять з юрособи (наприклад, ТОВ на ТОВ), потім ці гроші потрапляють на ФОП, потім на карту, і лише тільки потім з картки гроші списує Facebook ", - додав він.

За словами Курбанова, таким чином, загальний рівень комісійних доходить майже до 40%: це 20% ПДВ, потім 5% податку на прибуток, потім 1% за зняття готівки, і ще треба врахувати комісійні агентства. На думку експерта, головним постраждалим від впровадження нового закону стане малий і середній бізнес, який використовує карткові розрахунки для замовлення рекламних послуг на Google і Facebook.

"Варто зазначити, що Facebook і Instagram є головним інструментом по просуванню своїх товарів і послуг для дрібного і малого бізнесу. Наприклад, виробництво ручної біжутерії або домашніх сирів. Це переважно сімейний бізнес, мета якого - не отримувати надприбутки, а забезпечити самозайнятість", - констатував директор з комунікацій Центру соціально-економічних досліджень CASE Україна Микола Малуха.

Тому, за його словами, для них 20% ПДВ істотно вплине на собівартість продукції та конкурентоспроможність перед великими виробниками, які завдяки масштабу та оборотам гнучкіші в ціновій політиці. В кінцевому підсумку, за все, так чи інакше, заплатить кінцевий споживач через підвищення ціни на товари.

"Розрахувати відсоток подорожчання товарів і послуг в цьому випадку складно. Все залежить від того, яку частку становлять витрати на рекламу в загальній структурі собівартості продукції. Якщо, скажімо, витрати на рекламу в соціальних мережах складають 50% собівартості, то, відповідно, кінцева ціна товару або послуги зросте на 10% ", - резюмував Малуха.

Попри обстріли та блекаути, мобілізацію та міграцію: За підсумками 2024 року Україна перевершила довоєнний показник ВВП на душу населення

субота, 18 січень 2025, 12:45

Економіка України попри війну продовжує зростання. Показник ВВП на душу населення перевищив довоєнний рівень. Про це повідомив заступник міністра економіки України Андрій Телюпа, передають Патріоти України. . За його словами, зростання реального ВВП У...

На межі банкротства: Відомий європейський економіст озвучив прогноз, коли РФ чекає крах

субота, 18 січень 2025, 12:30

Шведський економіст та дипломат Андерс Аслунд вважає, що Росія може вичерпати свої ліквідні фінансові резерви до осені 2025 року. Це потенційно може призвести до фінансової кризи, передають Патріоти України. Як пояснює видання MSN, Аслунд зазначає, що ...