Щоб не псували екстер'єр улюбленого "коня": У Німеччині розробили невидимі сонячні панелі для автомобілів

Фарбування знижує ККД панелі на 7%, але краса вимагає жертв, такий дах дасть середньому електромобілю додаткові 10% до дальності пробігу. Але це тільки початок.

Автовласники неохоче встановлюють на дахи своїх машин сонячні панелі, якщо вони псують їх зовнішній вигляд. Німецькі інженери розробили фотоелементи, які підійдуть електромобілю будь-якого кольору, зазначають Патріоти України.
Інтегрувати фотоелементи в корпус електромобілів - напрошується рішення. Toyota і Hyundai вже готові запропонувати покупцям автомобілі з сонячними дахами. Sono Motors пішла ще далі, вставивши сонячні елементи в двері і капот моделі Sion. Правда, новинка буде доступна тільки в чорному кольорі: почасти тому, що більшість воліє саме його, частково - тому що чорний допомагає зробити сонячні панелі непомітнішими.
Фахівці Інституту сонячної енергетики Фраунгофера винайшли новий метод виробництва сонячного даху для автомобілів - він може бути будь-якого кольору, якого тільки забажає виробник. Процес фарбування знижує ККД панелі на 7%, але краса вимагає жертв, вважають німецькі вчені. В результаті більш привабливий зовнішній вигляд автомобіля з панелями прискорить електрифікацію транспорту.
Один секрет нових сонячних панелей полягає в розташуванні фотоелементів внахлест, як черепиця на покрівлі. Вона утримується на місці спеціальним клеєм, який одночасно служить провідником електрики. Тому таким панелям дроти не потрібні.
Інший секрет - спеціальне кольорове покриття, яке вчені підгледіли у метелика морфо і яке робить сонячну панель практично невидимою.
Вихідна потужність нового продукту - близько 210 ват на кв. метр. Після випробувань системи в Північній Америці і Європі німецькі вчені підрахували, що такий дах дасть середньому електромобілю додаткові 10% до дальності пробігу.
А для того щоб збільшити користь від сонячних панелей, вчені Інституту пропонують викласти ними кузов тягача. Вони вже проводили такі експерименти і встановили, що кожна вантажівка, обладнана таким чином, може за рік виробити і використовувати до 7000 кВт * год електроенергії. Цього достатньо, щоб забезпечити фуру енергією на 7000 км.

Кадровий дефіцит розростається: Ось кого найбільше потребують українські роботодавці

четвер, 30 жовтень 2025, 18:52

В Україні роботодавці найбільше шукають працівників робітничих професій, де вже 63% компаній відчувають критичний дефіцит кадрів через масову міграцію, мобілізацію та переорієнтацію ринку. Також не вистачає фахівців середньої ланки, адже частина праців...

Бережіться! Банки масово почали блокувати рахунки українців через тригерні слова у призначенні платежу

четвер, 30 жовтень 2025, 12:14

Українські банки активізували перевірки рахунків та фінансових операцій українців. Почастішали випадки блокування рахунків. Про це йдеться у матеріалі "Телеграфа", передають Патріоти України. Постанова НБУ №65 з фінмоніторингу (від 19 травня 2020 року)...