Трудова книжка може змінити розмір пенсії українців: Що варто знати всім

Трудова книжка може вплинути на розмір пенсії українців, оскільки вона містить дані про ваш трудовий стаж і заробіток. Тому важливо, щоб усі записи були коректними, а трудова книжка була вчасно оцифрована або перевірена для уникнення помилок. Про це розповіла інспекторка з кадрів Тетяна Дейко в коментарі профільному виданню "На пенсії". З 10 червня 2021 року в Україні офіційно розпочався перехід на електронні трудові книжки. Цей процес триватиме до 10 червня 2026 року, і в цей період трудова книжка може існувати як в паперовій, так і в електронній формі, передають Патріоти України.

Дейко наголошує, що основною зміною є переведення усіх даних про трудову діяльність в електронну форму. Відтепер інформація зберігається в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування, а електронну трудову книжку можна переглядати на порталі Пенсійного фонду України.

Електронна трудова книжка складається з оцифрованої паперової книжки або її сканкопій, повідомлень про прийняття на роботу та даних із зарплатних відомостей. Важливо зазначити, що для осіб, які вже отримують пенсійне забезпечення, питання оцифрування не є актуальним.

Як оцифрувати трудову книжку

Оцифрування трудової книжки можна здійснити самостійно або за допомогою роботодавця. Це можна зробити через особистий кабінет на порталі Пенсійного фонду або у відділенні ПФУ. Після надсилання сканованих копій трудової книжки до ПФУ проводиться перевірка на можливі помилки, і у разі наявності зауважень вони надсилаються до особистого кабінету або кабінету роботодавця для коригування.

Щоб уникнути помилок, Пенсійний фонд рекомендує уважно переглянути трудову книжку перед подачею документів для оцифрування, перевірити всі записи на титульній сторінці, наявність печаток і підписів. Важливо також перевірити правильність внесених виправлень, адже на внутрішньому боці обкладинки повинна бути зазначена інформація про документ, на підставі якого було внесено виправлення.

У разі допущення помилок під час оформлення трудової книжки, працівник може звернутися до відділу кадрів поточного підприємства або до правонаступника підприємства, яке більше не існує. Поширені помилки стосуються титульної сторінки: неправильні персональні дані, відсутність підпису чи печатки, некоректні записи про зміну прізвища.

Що стосується помилок у записах про трудову діяльність, то вони можуть включати відсутність дати або номерів наказів про прийняття на роботу, нечітку печатку або її відсутність, помилки при перейменуванні підприємства. Виправити такі помилки можна шляхом звернення до роботодавця або правонаступника підприємства.

У період воєнного стану впроваджено деякі зміни в правила зберігання трудових книжок. Однією з ключових змін є можливість працівників самостійно зберігати свої трудові книжки, якщо вони напишуть відповідну заяву. Водночас для тих, хто працевлаштовується після 10 червня 2021 року, трудові книжки зберігаються особисто у працівників, а роботодавець лише перевіряє їх при прийомі на роботу.

У разі втрати трудової книжки необхідно звернутися до підприємства, де працівник працює на поточний момент або працював останнім часом, з відповідною заявою. Дублікат трудової книжки видається за умов, що він був втрачений, став непридатним або немає доступу до нього через надзвичайні обставини, зокрема через бойові дії чи окупацію території.

Якщо трудова книжка була втрачена, роботодавець не пізніше ніж через 15 днів видасть її дублікат з написом "Дублікат" на першій сторінці. У випадку, коли трудова книжка стала непридатною для подальших записів, на першій сторінці також буде вказано "Замість видано дублікат".

Водіям на замітку! Україна з травня переходить на бензин зі спиртом - що варто знати

неділя, 13 квітень 2025, 13:00

На ринку пального України продовжуються зміни. І після здешевшання палива на 2−3 гривні на водіїв чекає ще один «сюрприз»: з 1 травня країна переходить на бензин зі спиртом, а саме — з біоетанолом. Це вимога закону, який Верховна Рада прийняла у червні...

Бережіться! Шахраї маскуються під "Укрпошту" - що треба знати і як не стати жертвою

неділя, 13 квітень 2025, 12:22

В мережі почала діяти нова шахрайська схема. Від імені “Укрпошти” користувачам надходять повідомлення про необхідність оновити адресну інформацію, передають Патріоти України з посиланням на Facebook-сторінки “Укрпошти” та Центру протидії дезінформації...