Українці платять за брендовий одяг, прикраси або взуття вдвічі більше, ніж європейці або американці. З одного боку, в нашій країні отримують найнижчі зарплати в Європі, а з іншого - платять за непродовольчі товари за найвищими цінами, передають Патріоти України.
Одягатися дешевше в Мілані?
"В українських магазинах ціни часто вищі, ніж у Мілані. І деякі бутики привозять колекції із запізненням, тобто у багатьох країнах світу починаються розпродажі, а в нас – це нова колекція", – розповідає киянка Олена.
Через коронавірус COVID-19 подорожувати в країни ЄС майже неможливо й Олена тепер замовляє одяг, взуття та предмети інтер'єру в закордонних інтернет-магазинах. У більшості з них можна "зловити" акцію та заощадити до 30% від вартості товару. Термін доставки – до двох тижнів.
Українці люблять одягатися красиво і готові витрачати на нові предмети інтер'єру ледь не всю зарплату. "Я вже рік працюю в бутику одягу й бачила багато різного. І те, як покупниці в буквальному сенсі діставали останні копійки, щоб розплатитися за спідницю або штани. Нерідко за покупки платять кредитними картками, тобто модні речі купують у борг. Хоча необхідності в цих покупках немає", – розповідає продавчиня на ім'я Ірина, яка працює в ТРЦ Sky Mall.
Добре і модно виглядати – риса українців. Причому, одяг чи взуття обов'язково мають бути брендовими. На цьому непогано заробляють українські магазини. Наприклад, популярну зараз модель джинсів відомої американської торгової марки Levi's в українському магазині можна купити майже за 5,9 тис. грн. Така сама пара, але в американському обійдеться в $168, що за поточним курсом становить 4,5 тис. грн.
Чоловічі кросівки для прогулянок популярного американського бренду Timberland у бутику по акції продають майже за 3 тис. грн, тоді як в американському – за $100, що за курсом трохи більше ніж 2,7 тис. грн.
Предмети інтер'єру теж відрізняються ціною. Наприклад, у київській IKEA матрац розміром 90 на 200 коштує 2,5 тис. грн. Аналогічний товар, але в польському магазині мережі обійдеться у 299 злотих, тобто за курсом – близько 2 тис. грн.
Магазини непогано заробляють
Україна – одна з найбідніших країн Європи, і, за статистикою, більш ніж половину свого доходу споживачі витрачають на харчові продукти. Чому ж тоді непродовольчі товари й предмети інтер'єру коштують дорожче? Економіст Володимир Лановий каже, що в нашій країні набагато менша конкуренція, що дозволяє тримати високі ціни.
"Українські постачальники мають додаткові витрати, зокрема корупційні. Ціни на електроенергію, опалення в нашій країні вищі", – пояснює він. Усі свої витрати магазини перекладають на плечі споживачів.
В Україні досить великий тіньовий сектор, говорить Директор економічних і соціальних програм Центру Разумкова Василь Юрчишин. За даними Міністерства економіки, рівень тіньової економіки дійшов до 30%. І реальні доходи споживачів вищі, ніж зазначено у звітах Державної служби статистики.
"І деякі покупці можуть купити хороші джинси, оскільки живуть не на одну зарплату", – говорить він. Націнка в українських магазинах у середньому становить 30%, що набагато вище у порівнянні з іншими європейськими країнами.
"У нашій країні бізнесмени відмовляються працювати при низькій рентабельності, всі хочуть заробляти багато. Конкуренції майже немає, тому покупці готові платити більше", – розповідає директор мережі з продажу одягу, який попросив не називати його імені. І ця ситуація не змінюється протягом останніх кількох років.
Тариф на електроенергію, який був встановлений в Україні, діятиме протягом поточного опалювального сезону. Уряд не має планів щодо його збільшення. Про це повідомив міністр енергетики Герман Галущенко під час "Години запитань до уряду" 17 січня, переда...
Економіка України попри війну продовжує зростання. Показник ВВП на душу населення перевищив довоєнний рівень. Про це повідомив заступник міністра економіки України Андрій Телюпа, передають Патріоти України. . За його словами, зростання реального ВВП У...