Україна зберігає залежність від постачання дизельного пального. За підсумками 11 місяців 2021 року імпорт склав 85% від балансу ринку (84% у 2020 році). Водночас у структурі постачання відбулися позитивні зміни, зазначають у Консалтинговій групі "А-95, повідомляють Патріоти України з посиланням на Ліга.нет.
За даними аналітиків, частка російського імпорту знизилася до 24% (1,779 млн т), тоді як у 2020 році було встановлено історичний рекорд постачання із РФ – 2,614 млн т, що становило 35% ринку. Максимальна частка російського ДП була досягнута у 2018 році – 40% (2,597 млн т).
Падіння постачання з найбільшого джерела призвело до збільшення імпорту дизпального через морські порти з 775 000 т у 2020 році до 1,1 млн т за 11 місяців 2021 року. Частка цього каналу постачання ринку зросла з 10% до 15% відповідно.
На максимальних оборотах протягом останніх семи років перебуває і українська нафтопереробка.
"Головною причиною позитивних змін у структурі постачання стала зупинка прокачування дизпального нафтопродуктопроводом "Прикарпатзахідтранс" 9власником котрого через підставних осіб називають Віктора Медвечука). Відповідно, це і є необхідна, нехай і не цілком достатня умова для збереження та подальшого розвитку диверсифікації джерел постачання пального до України", – вважає директор Консалтингової групи "А-95" Сергій Куюн.
На думку експерта, Кабмін як мінімум повинен продовжити 4%-е мито на трубопровідні постачання російського дизпального, дія якого закінчується 31 грудня 2021 року.
"Скасування мита відкриє шлях масованим прокачкам обсягом 100 000-150 000 т дизпального на місяць, що у сумі із залізничними постачаннями збільшить частку Росії до 50% українського ринку. Це дуже небезпечно, особливо в умовах нової політичної ескалації", – вважають у "А-95".
Куюн зазначає, що для зниження імпортозалежності у паливній сфері уряд має стимулювати збільшення нафтопереробки шляхом захисту внутрішнього виробника, а також за допомогою стимулюючих тарифів на імпорт сировини та експорт нафтопродуктів.
Російська влада готується різко підвищити для населення тарифи на газ, електроенергію та інші комунальні послуги. Про це свідчить оновлений макроекономічний прогноз уряду РФ, передають Патріоти України з посиланням на The Moscow Times. Згідно з докумен...
Мінфін Росії підвищив прогноз дефіциту бюджету на 2025 рік до 1,7% від ВВП з раніше очікуваних 0,5% на тлі побоювань тривалого періоду низьких цін на нафту і газ. Прогноз за доходами від нафти і газу було знижено на 24% до 8,32 трлн рублів (101,47 млрд...