Українців у Польщі штрафують на 120 тис. грн: Ось за що передбачено таке покарання

Українських перевізників у Польщі штрафують за технічні порушення, як-от відсутність розділового знаку чи вимкнення GPS, суми штрафів сягають 12 тисяч злотих (120 тисяч грн). Щоб уникнути санкцій, необхідно реєструвати перевезення в системі RMPD, перевіряти точність даних і стежити за активністю геолокації. Про це повідомив заступник міністра розвитку та територій України Сергій Деркач, передають Патріоти України.

З 1 листопада 2024 року в Польщі введено обов'язковість реєстрації всіх транспортних перевезень у системі SENT/RMPD (Rejestr Monitorowania Przewozu Drogowego). З 13 січня 2025 року польська податкова адміністрація почала активні перевірки українських перевізників, що зумовило нові складнощі. Основні вимоги включають:

  • реєстрація в системі RMPD: перед в’їздом до Польщі перевізник зобов’язаний зареєструвати поїздку на платформі PUESC.GOV.PL. Відсутність реєстрації веде до затримки транспорту і великих штрафів;
  • перевірка точності даних: водій повинен ретельно перевірити, чи всі дані внесені правильно, щоб уникнути проблем;
  • використання геолокації: транспортний засіб має бути обладнаний активною GPS-системою. Якщо геолокація буде вимкнена навіть на кілька сотень метрів, це може стати підставою для штрафу.

Однією з головних труднощів для українських перевізників стало застосування польськими органами високих штрафів, які перевізники називають непропорційними. Деркач повідомив, що штрафи накладаються навіть за незначні помилки, зокрема:

  • відсутність розділового знаку в документах;
  • відсутність GPS-сигналу на короткій ділянці дороги;
  • інші дрібні технічні порушення.

При цьому сума штрафів досягає максимально можливого розміру – 12 тисяч злотих (близько 120 тисяч гривень) за одне порушення. Порушення вимог можуть спричинити такі негативні наслідки:

  • затримка на митниці: транспортні засоби затримують до з’ясування всіх обставин;
  • фінансові втрати: великі штрафи вдаряють по бюджету перевізників, які вже працюють у складних умовах;
  • заборона в’їзду: за повторні порушення польські органи можуть тимчасово заборонити перевізникам доступ до польської території.

Україна вже звернулася до Міністерства фінансів Польщі, Міністерства інфраструктури Польщі та Єврокомісії з проханням звернути увагу на ситуацію. Заплановано низку переговорів з польською стороною для врегулювання проблем. Українська сторона наполягає на:

  • коректній роботі систем SENT/RMPD;
  • пропорційному підході до штрафів – санкції мають відповідати рівню порушення;
  • створенні служби підтримки для перевізників, яка допомагатиме оперативно вирішувати технічні питання.

Також українських перевізників закликали надсилати факти неправомірних штрафів на офіційну пошту Міністерства інфраструктури України з обґрунтуванням необґрунтованості санкцій. Посилення контролю в Польщі пояснюється необхідністю боротьби з контрабандою, дотриманням митних правил і запобіганням каботажним перевезенням (перевезення всередині Польщі без дозволів).

Повернення українських біженців додому під питанням: Ось з якої країни буде найважче це зробити та чому

вівторок, 4 березень 2025, 10:42

Німеччина стала ключовою країною для інтеграції українських біженців, і повернення громадян звідти буде вкрай складним. Високий рівень зарплат, соціальна підтримка та активна адаптаційна політика роблять Німеччину привабливою для довгострокового прожив...

Якщо Москва порушить мирну угоду: Європейські країни узгоджують питання конфіскації €200 млрд російських активів

вівторок, 4 березень 2025, 9:57

Найбільші європейські держави підтримують зусилля щодо конфіскації заморожених російських активів на суму понад 200 мільярдів євро, розробляючи плани щодо угоди про припинення вогню в Україні, передають Патріоти України з посиланням на Financial Times....