
Українських перевізників у Польщі штрафують за технічні порушення, як-от відсутність розділового знаку чи вимкнення GPS, суми штрафів сягають 12 тисяч злотих (120 тисяч грн). Щоб уникнути санкцій, необхідно реєструвати перевезення в системі RMPD, перевіряти точність даних і стежити за активністю геолокації. Про це повідомив заступник міністра розвитку та територій України Сергій Деркач, передають Патріоти України.
З 1 листопада 2024 року в Польщі введено обов'язковість реєстрації всіх транспортних перевезень у системі SENT/RMPD (Rejestr Monitorowania Przewozu Drogowego). З 13 січня 2025 року польська податкова адміністрація почала активні перевірки українських перевізників, що зумовило нові складнощі. Основні вимоги включають:
Однією з головних труднощів для українських перевізників стало застосування польськими органами високих штрафів, які перевізники називають непропорційними. Деркач повідомив, що штрафи накладаються навіть за незначні помилки, зокрема:
При цьому сума штрафів досягає максимально можливого розміру – 12 тисяч злотих (близько 120 тисяч гривень) за одне порушення. Порушення вимог можуть спричинити такі негативні наслідки:
Україна вже звернулася до Міністерства фінансів Польщі, Міністерства інфраструктури Польщі та Єврокомісії з проханням звернути увагу на ситуацію. Заплановано низку переговорів з польською стороною для врегулювання проблем. Українська сторона наполягає на:
Також українських перевізників закликали надсилати факти неправомірних штрафів на офіційну пошту Міністерства інфраструктури України з обґрунтуванням необґрунтованості санкцій. Посилення контролю в Польщі пояснюється необхідністю боротьби з контрабандою, дотриманням митних правил і запобіганням каботажним перевезенням (перевезення всередині Польщі без дозволів).
В Україні через посилення фінансового моніторингу дедалі більше людей відчуває на собі наслідки нових правил. Банки не просто можуть, вони зобов'язані перевіряти своїх клієнтів. При тому, якщо клієнт використовує рахунок не так, як заявив під час запов...
Генштаб Збройних сил України підтвердив ураження 29 жовтня одразу двох нафтопереробних заводів, що задіяні в забезпеченні армії російських агресорів. Якщо обидва чинники, що супроводжують атаки ЗСУ по російських НПЗ, – системність та інтенсивність - зб...