В Україні підвищать військовий збір з жовтня: Стало відомо, скільки тепер платити ФОПам і як зміниться податок з зарплат

неділя, 20 жовтень 2024, 11:30

В Україні законопроєкт №11416-д (про підвищення військового збору) вже ухвалено і незабором буде підписано президентом. В результаті вже з 1 жовтня ФОП-платники єдиного податку будуть мати обов'язок сплачувати військовий збір. Про це йдеться в розс'ясненні Taxer. Так, для ФОП 1-2 груп розмір військового збору становитиме 10% від мінімальної зарплати станом на січень поточного року (у 2024 році — це 710 грн, у 2025-му — 800 грн), передають Патріоти України.

Сплачувати потрібно щомісяця, в ті самі терміни, що й єдиний податок. Наприклад, за жовтень необхідно буде сплатити до 20 жовтня (термін може бути зсунутий залежно від дати підписання та опублікування закону). Звітувати за військовий збір потрібно буде у річній декларації.

Для ФОП 3 групи розмір військового збору становитиме 1% від доходу. Збір розраховуватиметься від доходу, отриманого з 1 жовтня.Сплата відбуватиметься раз на квартал, у ті самі терміни, що і єдиний податок. Перший раз потрібно буде сплатити ВЗ до 19 лютого 2025 року.Звітувати за військовий збір потрібно буде у звичайній декларації платника єдиного податку (за четвертий квартал, тобто, до 10 лютого 2025 році).Чи є рахунки для сплати військового збору?

  • Чи підвищили ставку військового збору для найманих працівників?

Ставка військового збору для найманих працівників зросла з 1,5% до 5%.

Ставка військового збору залишається у розмірі 1,5% для військовослужбовців ЗСУ, СБУ, СЗР, ГУР МО, Нацгвардії, прикордонників, УДО та ДССЗЗІ, для тих, хто виконує бойові завдання.

Звертаємо увагу! Ставка військового збору із заробітної плати працівників збільшується з дня набрання чинності законом, а не з 01 жовтня (для встановлення точної дати, очікуємо офіційне роз’яснення від податківців).

  • Які штрафи при несплаті ВЗ?

Відповідно до Законопроєкту №11416-д, вказано: Платники збору, несуть відповідальність за порушення правил сплати (перерахування) сум військового збору у розмірах, встановлених цим Кодексом за порушення правил сплати (перерахування) сум єдиного податку для відповідної групи платників єдиного податку".

Отже, штрафи за порушення сплати ВЗ для:

ФОП 1 та 2 груп – у розмірі 50% від суми єдиного податку, яку не сплачено;ФОП 3 групи:— за несплату менше ніж 30 днів — штраф 5% від суми несплаченого ВЗ;

  • за несплату понад 30 днів – штраф 10% від суми несплаченого ВЗ.

У разі умисної несплати військового збору відповідальність буде такою:

  • перше порушення: штраф 25% від суми несплаченого військового збору;— повторна затримка сплати понад 90 к. днів: штраф 50% від суми боргу.
Джерело: Обозреватель

Одній з категорій пенсіонерів планують підвищення виплат: Ось кого це стосується

субота, 10 жовтень 2026, 19:04

В Україні у 2027 році може зрости розмір щомісячної доплати на догляд для окремих категорій пенсіонерів. Йдеться про людей віком від 80 років, які живуть самі, потребують постійного стороннього догляду та відповідають іншим визначеним законом умовам, п...

Українцям роздаватимуть "будиночки в селах": Ось хто зможе отримати житло за безцінь

субота, 10 жовтень 2026, 18:36

В Україні громади в межах пілотної програми можуть отримувати до 500 тис. грн на придбання будинку для проживання ВПО, нерухомість залишатиметься у власності громади, а переселенці користуватимуться нею без орендної плати, оплачуючи комунальні послуги....