Avon, штаб-квартира якої розташована у Великобританії, почала вести бізнес у Росії 30 років тому. Із початком війни в Україні компанія оголосила про припинення інвестицій і зупинення експорту своїх косметичних товарів із Росії на інші ринки, зокрема в Україну.
Материнська компанія Avon, бразильська фірма Natura & Co, раніше наголошувала, що вона зберігає місцеві операції лише для підтримки своїх торговельних агентів, які залежать від їхнього бізнесу.
Однак, як з'ясували журналісти BBC News, у Росії все ще можна зареєструватися як новий торговельний агент фірми, а за виконання поставлених завдань новобранцям пропонують призи, грошові премії і навіть відпустки.
Окрім того, наприкінці жовтня 2023 року співрозмовник BBC News розмістив замовлення на товари Avon у Росії. У підсумку три із чотирьох продуктів, які він отримав, було вироблено на заводі в Наро-Фомінську Московської області, а один – у Польщі.
Співрозмовник також розмістив замовлення в українському представництві Avon, щоб перевірити, чи дійсно експорт із Росії зупинили. Було замовлено п'ять товарів, які раніше виробляли на заводі в Наро-Фомінську, і всі їх було позначено як вироблені в Польщі.
У зв'язку із цим компанія потрапила під шквал критики. Стівен Тіан, член групи дослідників Єльського університету, які відстежують дії компаній у відповідь на війну в Україні, сказав, що компанії має бути "соромно" за те, що вона й далі веде бізнес у Росії.
"Немає жодного виправдання продовженню фінансування воєнної машини [президента РФ Володимира] Путіна... і [було] більше ніж досить часу для того, щоб компанії могли впорядковано вийти з ринку", – заявив він.
Марк Діксон, засновник Агентства морального рейтингу, яке проводить кампанії проти фірм, що ведуть бізнес у Росії, звинуватив Avon у "моральному відмиванні" за продовження деяких операцій у країні, тоді як її материнська компанія Natura & Co на своєму сайті висловлює занепокоєння щодо "всіх людей, які постраждали від цієї неприйнятної агресії" в Україні.
Діксон також закликав Україну заборонити діяльність Avon у країні, а "армію представників Avon" і споживачів "зайняти позицію".