Відсутність бензовозів і різниця в коліях з Європою може затягнути паливну кризу ще на кілька місяців

Уже від наступного тижня в Україну почнуть доправляти пальне з Польщі - 25 тисяч тонн. Ще одне антикризове рішення вже нашого уряду - це відмова від державного регулювання цін на заправках. Усе це вкупі, кажуть чиновники, дозволить нормалізувати ринок пального, передають Патріоти України.

Черги у кілька кілометрів і суворі обмеження по літражу, а на деяких заправках - взагалі, видача лише по паливним талонам. Киянки Оля і Настя в черзі познайомились і подружились. За бензином полюють другий день. «Переді мною вчора закрили, просто під носом. У мене машина тут просто стала, мені хлопець налив 5 літрів, щоб я могла просто доїхати додому і зранку повернутись», - каже Настя.

Сьогодні до черги встали щойно закінчилася комендантська година. «Я хочу поїхати до бабусі до Чернігова, бо там взагалі, ні вікон, ні дверей. Нічого немає», - каже дівчина. Експерти пояснюють причини оцих довжелезних черг. «Ми втратили 100% джерел, які в нас були до війни. 80% це був імпорт Росія, Білорусь та море», - каже директор консалтингової групи А-95 Сергій Куюн.

Ще 20 втрачених відсотків - власне виробництво. Зупинилась робота Кременчуцького НПЗ. Його кілька разів накрили російськими ракетами. Резерву теж майже не стало і теж через масовані обстріли нафтосховищ. Тому тепер все наше пальне - європейське.

І доставити його в Україну ще та задачка. «Ми не маємо доступу до танкерів напряму. Вони не можуть прийти і вивантажитись в Україні. Вони можуть тільки прийти або до Польщі, або до Румунію і звідти треба везти. А у нас різні залізничні колії, треба переставляти потяги», - пояснює радник міністра енергетики України Олександр Харченко .

Не вистачає і бензовозів.«Бензовозів нам бажано мати 3500-3700 на те, щоб возити паливо, а доступно, якщо от все приплюсувати, десь 1500», - додає радник.

А ще ж і бюрократичні перепони - страхування, оформлення водія. А поки черга на заправку повільно рухається. Щоб вистояти, треба витратити повноцінний робочий день. Але і ціни вже інші. «На цій заправці 4 дні тому я заправлялася на 10 гривень дешевше. А до війни, то це можна було в золоті ходити», - каже дівчина з черги.

Ціни ростуть, бо уряд зважився відпустити ціни у вільне ринкове плавання. "Уряд сказав, очікує 52-58 гривень на фінальних заправках. Я, чесно кажучи, очікую 60-65", - додає Харченко.

Експерти фінансового ринку кажуть, ціни стабілізуються, коли зникне дефіцит пального. А зникне він ще не скоро, аналітики називають термін від півтора до трьох місяців. І цей термін залежить і від кожного, українці мають навчитися економно використовувати паливо.


Не все так добре: НБУ пояснив падіння курсу долара до гривні за останні тижні

середа, 3 вересень 2025, 16:50

Гнучкість обмінного курсу гривні не означає її неминучої девальвації. В умовах останніх тижнів курс гривні навіть мав тенденцію до зміцнення до долара. Про це заявив перший заступник голови НБУ Сергій Ніколайчук, передають Патріоти України. "Дуже важли...

Просто "денег нет"? Морякам російського "тіньового" флоту почали затримувати зарплати

середа, 3 вересень 2025, 8:44

У порту Мурманська (Росія) затримали танкер Unity під прапором Лесото, який входить до "тіньового" флоту Кремля. Причиною стало звернення Російської профспілки моряків, яка розповіла про скарги екіпажу на борги із зарплати, непрацюючий супутниковий зв'...