Водіїв чекають великі неприємності: Дизпаливо в Україні скоро може стати дорожчим за бензин, - експерт

"Головна причина дефіциту дизельного палива, який незабаром прогнозують в Україні, пов’язана з тим, що з ринку пішов трейдер Proton Energy, який забезпечував більшу частину постачання дизельного палива і авто газу пропан-бутан. Зараз замість них постачання хоче забезпечувати інша компанія, Coral Energy, яка веде перемовини із "Роснефтью", але остаточний контракт із нею ще не укладений", - пише у своєму блозі Юрій Корольчук, передають Патріоти України, і продовжує:

"Усе зависло через політичне підґрунтя. Бо Proton Energy пов’язують із інтересами Віктора Медведчука, на якого наклали санкції, аби вплинути на Путіна. Тож тепер виникло питання про те, кому саме росіяни постачатимуть нафтопродукти і постачатимуть їх взагалі. Тим паче, що економічних передумов для дефіциту немає.

Навіть якщо влада зараз почне кричати про обмеження постачань з РФ нафтопродуктів і сприймати це як удар Росії у відповідь на принципову позицію по Донбасу, то для цього запізно. Роснефть показала, що не тримається за посередника, бо дизпаливо для них - не основний спосіб заробітку. Тому вони напевно почнуть працювати з іншою компанію, питання лише у тому, на яких умовах.

Крім того, дефіциту сприяє і майбутній плановий ремонт на Мозирському НПЗ у Білорусі, який розтягнеться на найближчий місяць. За великим рахунком, якщо у Мозирі вкладуться у місячний термін, то нічого страшного не станеться. Але і з ним є цікавий момент, бо за місяць Білорусь, зважаючи на політичні заяви, які днями звідти лунали, може і не поновити поставки палива до України. І ось тоді ми опинимося в умовах, коли за паливо доведеться переплачувати і брати більші обсяги з інших джерел (з яких саме, до речі, досі незрозуміло).

Так чи інакше, питання дефіциту вирішуватиметься протягом пасхальних і травневих свят. Але у будь-якому випадку, навіть у цей період ціна виросте, бо не буде чим замістити той обсяг палива, який постачався раніше і якого зараз також не вистачатиме.

Якою буде реакція ринку, поки важко спрогнозувати, але різкого стрибку цін не буде - додатися може максимум до 1,5 гривні на 1 літрі (середня вартість 1 л на даний момент складає 28,2 гривні). Зрештою різкому зростанню може завадити влада - рятуючи свої рейтинги. Вона може заявити про заборону паливним трейдерам підвищувати ціни, через що деякі постачальники палива на деякий час можуть навіть піти в мінус (тим паче, що маржа для цього у них є).

Але якщо не буде пального, то його почне не вистачати усім. І у перспективі, якщо питання з дефіцитом не вирішать, першими від цього постраждають автоперевізники, які є найбільшими споживачами дефіцитного палива, внаслідок чого поїздок приватного автотранспорту і автобусних рейсів може стати менше".

Джерело: Главред

Чи буде долар по 50 грн: У Мінекономіки розповіли, чого очікувати від курсу в Україні

п’ятниця, 26 квітень 2024, 6:30

У Міністерстві економіки очікують, що у 2027 році обмінний курс долара в Україні може сягнути 49,6 грн. Таким чином, у міністерстві прогнозують значну девальвацію гривні протягом найближчих років - наприклад, прогнозний курс, "записаний" урядом у бюдже...

Тігіпко став власником вагонобудівного заводу в Австрії

четвер, 25 квітень 2024, 21:15

Кіпрська компанія TAS Overseas Investments Limited Сергія Тігіпка стала мажоритарним власником австрійського вагонобудівного заводу TransAnt GmbH. Про це свідчить виписка з офіційного торговельного реєстру Австрії, повідомляють Патріоти України з посил...