Водіїв чекають великі неприємності: Дизпаливо в Україні скоро може стати дорожчим за бензин, - експерт

"Головна причина дефіциту дизельного палива, який незабаром прогнозують в Україні, пов’язана з тим, що з ринку пішов трейдер Proton Energy, який забезпечував більшу частину постачання дизельного палива і авто газу пропан-бутан. Зараз замість них постачання хоче забезпечувати інша компанія, Coral Energy, яка веде перемовини із "Роснефтью", але остаточний контракт із нею ще не укладений", - пише у своєму блозі Юрій Корольчук, передають Патріоти України, і продовжує:

"Усе зависло через політичне підґрунтя. Бо Proton Energy пов’язують із інтересами Віктора Медведчука, на якого наклали санкції, аби вплинути на Путіна. Тож тепер виникло питання про те, кому саме росіяни постачатимуть нафтопродукти і постачатимуть їх взагалі. Тим паче, що економічних передумов для дефіциту немає.

Навіть якщо влада зараз почне кричати про обмеження постачань з РФ нафтопродуктів і сприймати це як удар Росії у відповідь на принципову позицію по Донбасу, то для цього запізно. Роснефть показала, що не тримається за посередника, бо дизпаливо для них - не основний спосіб заробітку. Тому вони напевно почнуть працювати з іншою компанію, питання лише у тому, на яких умовах.

Крім того, дефіциту сприяє і майбутній плановий ремонт на Мозирському НПЗ у Білорусі, який розтягнеться на найближчий місяць. За великим рахунком, якщо у Мозирі вкладуться у місячний термін, то нічого страшного не станеться. Але і з ним є цікавий момент, бо за місяць Білорусь, зважаючи на політичні заяви, які днями звідти лунали, може і не поновити поставки палива до України. І ось тоді ми опинимося в умовах, коли за паливо доведеться переплачувати і брати більші обсяги з інших джерел (з яких саме, до речі, досі незрозуміло).

Так чи інакше, питання дефіциту вирішуватиметься протягом пасхальних і травневих свят. Але у будь-якому випадку, навіть у цей період ціна виросте, бо не буде чим замістити той обсяг палива, який постачався раніше і якого зараз також не вистачатиме.

Якою буде реакція ринку, поки важко спрогнозувати, але різкого стрибку цін не буде - додатися може максимум до 1,5 гривні на 1 літрі (середня вартість 1 л на даний момент складає 28,2 гривні). Зрештою різкому зростанню може завадити влада - рятуючи свої рейтинги. Вона може заявити про заборону паливним трейдерам підвищувати ціни, через що деякі постачальники палива на деякий час можуть навіть піти в мінус (тим паче, що маржа для цього у них є).

Але якщо не буде пального, то його почне не вистачати усім. І у перспективі, якщо питання з дефіцитом не вирішать, першими від цього постраждають автоперевізники, які є найбільшими споживачами дефіцитного палива, внаслідок чого поїздок приватного автотранспорту і автобусних рейсів може стати менше".

Джерело: Главред

Нові вимоги до стажу й доходів: Ось що зміниться для українських пенсіонерів у 2026 році

четвер, 30 жовтень 2025, 6:34

У той час як у частини українців можуть зменшитися пенсії, в Україні поступово змінюються правила виходу на пенсію та отримання соціальної допомоги. Уже з 2026 року зростуть вимоги до страхового стажу, а умови оформлення соціальної пенсії стануть чіткі...

Радіти нічому? Якою буде мінімалка і як перерахують зарплати українцям

середа, 29 жовтень 2025, 18:48

Наступного року середня заробітна плата в Україні може збільшиться з 26 тис. до 30 тис. грн. Значно гірша ситуація - з мінімалкою. Її наступного року збільшать з 8000 до 8647 грн. І це менше, ніж необхідно для задоволення базових потреб, передають Пат...