Вставання з колін: ​Їжа в розстрочку стала масовим явищем серед росіян

Сфера роздрібної торгівлі на Росії, судячи з усього, так і не подолала кризу. Особливо це стосується торгівлі продовольчими товарами, обіг якої нижче докризових значень майже на 7%, випливає з матеріалів Центру макроекономічного аналізу і короткострокового прогнозування (ЦМАКП), зазначають Патріоти України. Ритейлери придумають нові підходи для залучення попиту. За словами експертів, одне з нововведень - продаж їжі в розстрочку. Скоро така «послуга» може стати масовою через падіння доходів населення, впевнені експерти.

Оборот роздрібної торгівлі на РФ в січні-липні збільшився на 1,6%, виходить з даних Росстата. Однак він досі нижче докризових рівнів. Зараз показник відстає приблизно на 3% від середньомісячних значень 2012 (з врахуваням сезонності). Оборот роздрібної торгівлі харчовими продуктами, напоями, тютюновими виробами нижче середньомісячного значення 2012-го на 6,6%. У випадку з непродовольчими товарами він лише трохи перевищив докризовий рівень - на 0,5%. Такі дані наводить у своєму дослідженні ЦМАКП.
«У другому кварталі 2019 року спостерігалося подальше уповільнення споживчого попиту в умовах збереження слабкої динаміки доходів населення», - повідомило раніше Мінекономрозвитку. «Зростання обороту роздрібної торгівлі у другому кварталі 2019 року продовжило уповільнення в річному вираженні, головним чином за рахунок непродовольчих товарів», - уточнювали у відомстві Максима Орешкіна.
Ритейлерам доводиться підлаштовуватися під багаторічну споживчу кризу. «В кращому становищі зараз знаходяться великі торгові мережі, у яких велика номенклатура товарів, - повідомив директор Центру кон'юнктурних досліджень Вищої школи економіки Георгій Остапковіч. - У них є можливість застосовувати різні акції, бонуси, знижки. Вони пристосовуються під падаючий попит як можуть».
Виявилася тенденція, якої, за словами експерта, раніше не було. Ритейлери намагаються тепер впливати на всіх покупців: не тільки на високо- і середньодохідних, але і на низькодохідних. Відображається це в «грі» з цінами: магазини можуть не дуже сильно збільшувати торгову націнку на товари першої необхідності і компенсувати це за рахунок більшої націнки на товари преміум-сегменту, на алкоголь і т.п. «Однак це прерогатива мережевиків. Малі магазини так робити не можуть, у них менше простору для маневру», - уточнює Остапковіч.
«Сьогодні покупець сильно залежить від промоакцій, в результаті чого в мережевий торговій точці до 80% асортименту може брати участь в акціях, тоді як малому роздробу і невеликим мережам такий маркетинг фактично недоступний», - повідомив директор з розвитку Асоціації магазинів роздрібної торгівлі Григорій Павлов. За його словами, роздріб «грає з ціновими сегментами». Також він намагається розширювати асортимент, вводячи нові, власні торговельні марки.
«Форм і методів, якими торгові точки можуть стимулювати покупців, набереться не один десяток, включаючи цінові (тимчасове зниження цін на ті чи інші товари), стимулювання (різні системи винагороди за покупку: картки лояльності, призи, купони), рекламні (поширення інформації про товар або акціях), активне просування (демонстрація товару, дегустації) і т.д.», - перерахували в прес-службі Асоціації компаній роздрібної торгівлі.
«Дисконтні акції і кредит - два основних двигуна торгівлі», - говорить член Торгово-промислової палати Анна Вовк. За її словами, «може, і не завжди акції дозволяють заощадити», але споживачам так легше здійснювати покупки в умовах падіння доходів.
«Купівля товарів тривалого користування, наприклад побутової техніки, в кредит стала звичайним явищем, - продовжує Вовк. - Тим більше що ритейлери домовляються про партнерські програми з банками і дають знижку на величину відсотків, тим самим перетворюючи кредит в розстрочку». Але до цього варто тепер додати нову тенденцію: кредитування, або, точніше, розстрочка впроваджується в продуктовий роздріб, говорить Вовк.
«Роздрібні мережі почали випуск карт для оплати товарів у розстрочку, - відзначає провідний стратег брендингового агентства DDVB Дмитро Комаров. - При зниженні доходів населення такі карти можуть забезпечити покупку товарів повсякденного попиту».
Цей механізм - їжа в розстрочку - «може стати більш популярним, ніж зараз, якщо продовжиться тенденція збільшення частки населення з доходами нижче величини прожиткового мінімуму», вважає доцент Російського економічного університету Світлана Казанцева.
Економіст звертає увагу, що розстрочку потрібно буде колись віддавати, «відповідно буде запущена ланцюжок постійної нестачі грошей». Тому що, умовно кажучи, сьогодні люди будуть оплачувати покупки, зроблені вчора, але в умовах падіння доходів їм знову не вистачатиме грошей на поточне споживання.
Тим часом, як вважає гендиректор компанії «Євроексперта» Катерина Сіногейкіна, їжа в розстрочку може стати «інструментом не стільки стимулювання попиту і зростання обсягів продажів, скільки конкурентної боротьби» самих рет

У скреп буде істерика: "Північний потік-2" на межі зриву

вівторок, 17 вересень 2019, 11:25

Російський морський газопровід в обхід газотранспортної системи України "Північний потік-2" будує корабель Solitaire. Будівництво уже наблизилося до морської економічної зони Данії, яка не дала дозволу на прокладання трубопроводу, передають Патріоти Ук...

Casus belli? "Что будет с ценами на нефть в случае войны в Персидском заливе", - експерт

вівторок, 17 вересень 2019, 10:29

"Casus belli? США винят Иран в нападении на нефтяные заводы Саудовской Аравии. По сведениям американцев, 19 целей поражены дронами и крылатыми ракетами, причем, удары нанесены с севера и северо-запада, то есть с территорий Ирана, Ирака и/или северной ч...