Вставання з колін: Новий закон про інтернет у РФ обвалив вартість "Яндекса" на $1,5 млрд за 4 години

З 42 доларів (максимум з квітня) котирування спікірували на 14% - до 35,84 долара, перш ніж відскочити до позначки 37,04.

Акції «Яндекса» обвалились на біржі Nasdaq у п'ятницю на новинах про те, що в Державну Думу Росії внесений законопроект, що забороняє іноземцям володіти більше 20% в «значущих» інтернет-компаніях, передають Патріоти України.

Почалися торги стрибком на 8% на публікації звіту за другий квартал, де «Яндекс» показав двократне зростання бізнесу в медіа і таксі, 16-відсоткове зростання доходів «Яндекс.Маркет», а також перевершив прогнози по виручці (41,7 млрд рублів) і EBITDA, однак папери найбільшої інтернет-компанії Росії стрімко пішли вниз, коли заголовки про нову ініціативу російського парламенту потрапили на новинні стрічки.

З 42 доларів (максимум з квітня) котирування спікірували на 14% - до 35,84 долара, перш ніж відскочити до позначки 37,04 і закрити торги в мінусі на 3,6% щодо четверга і 12% в порівнянні з ранковим піком. За чотири години капіталізація «Яндекса» скоротилася на 1,5 млрд доларів. На закриття торгів компанія, яка починалася у 1997 році з трьох серверів за 10 тисяч доларів, коштувала 12,1 млрд доларів.
Відповідно до законопроекту, який в останній день весняної сесії вніс до Держдуми єдинорос Антон Горелкин, з 1 січня 2020 року стосовно інтернет-компаній, визнаних «значущими» для «інформаційної та комунікаційної інфраструктури», будуть діяти ті ж норми, що з 2016 року працюють для ЗМІ: основним власником має бути російська юридична особа, а іноземні інвестори не можуть тримати більше п'ятої частини капіталу.
Крім того, таким інтернет-ресурсам пропонується заборонити надавати доступ до інформації про російських користувачів іноземним компаніям і громадянам, а також російським компаніям з більш ніж 20-відсотковою іноземною участю без попереднього узгодження урядової комісії. У разі порушення ресурс не блокується, але йому забороняється залучати рекламу - ключове джерело виручки.
Під критерії «значущих ресурсів» в Росії потрапляє тільки «Яндекс», і в компанії вважають, що законопроект не повинен бути прийнятий. Він може «зруйнувати унікальну екосистему інтернет-бізнесів в Росії, де локальні гравці успішно конкурують з глобальними компаніями», заявили Reuters у прес-службі «Яндекса», підкресливши, що в результаті постраждають кінцеві користувачі.
Хмари над «Яндексом» почали згущуватися минулої осені, коли, за даними «Ведомостей», наради з компанії проходили на рівні вищого керівництва країни, стурбованого великою Медіаактивністю і неможливістю контролювати систему, в першу чергу сервіси «Яндекс.Дзен» і «Яндекс.Новини».

Розплата почалась: Російський авторинок лихоманить - кожен п’ятий автосалон на межі закриття

субота, 2 серпень 2025, 12:30

Лише у ІІ кварталі 2025 року припинили роботу 137 шоурумів, а кількість дилерських контрактів скоротилася майже на дві сотні. Найбільших втрат зазнала група компаній "КлючАвто". Головна причина - різке падіння попиту, зростання нерентабельності та зага...

Будуть проблеми? Україні бракує щонайменше 35% газу до безпечної зими, - експерт

субота, 2 серпень 2025, 10:46

Голова Спілки споживачів комунальних послуг Олег Попенко в ефірі День.LIVE (зазначив, що попри покращення ситуації в червні, рівень запасів все ще далекий від необхідного, передають Патріоти України. Минулоріч газу не вистачило вже з лютого, і нинішній...