У той час як в Російському космічному агентстві переживають далеко не найкращі часи, американці через 9 років знов самостійно літають у космос, на кораблі нового покоління Crew Dragon від SpaceX, а на підході ще кілька новинок для НАСА, зазначають Патріоти України
Тим часом у глави Роскосмосу Дмитра Рогозіна, з'явився новий привід задуматися над безвихіддю своєї корпорації.Монополії російської державної корпорації "Роскосмос" на польоти до МКС настав кінець, а космічна галузь Росії переживає далеко не найкращі часи. І всьому виною не лише пандемія коронавирусу, санкції щодо РФ через агресивних дії в Україні та Сирії, світова економічна криза та її наслідки, падіння світових цін на нафту і так далі.
"Причина в тому, що компанія" Роскосмос "зазнає збитків через втрату своїх американських клієнтів. У 2019 силами Роскосмосу на МКС було доставлено 70 астронавтів NASA: тоді Росія отримала на цьому 3,9 мільярда доларів США...
І це не стільки питання престижу, скільки фінансового благополуччя Роскосмосу, адже в нинішніх умовах немає ніяких гарантій того, що бюджет Росії зможе осилити колишні щедрі вливання. Та й від сумнівної затії з будівництвом офісного центру на місці центру ім. Хрунічева за ₽25 млрд Рогозін не відмовляється.
До кінця 2019 року Роскосмос (зі згортанням програми НАСА «Спейс Шаттл» 2011 року.-прим.) забезпечив доставку до МКС 70 астронавтів NASA, заробивши на цьому $ 3,9 млрд. У середньому кожна доставка астронавта обійшлася США в $ 55 млн. Але ціни не заморожені і постійно ростуть: в 2015 році Роскосмос оцінював свої послуги в $82 млн (за кожного астронавта.-прим.), а в минулому році підняв до $86 млн. Тобто щорічні втрати Роскосмосу через втрату американських клієнтів оцінюються мінімум в $258 млн.
Фактично вони будуть в два рази більше: Європейське космічне агентство, також користується від безвиході послугами Роскосмосу, виявило бажання використовувати кораблі Ілона Маска для доставки своїх космонавтів на орбіту. Інших джерел доходу у Роскосмоса практично не залишилося.
У Рогозіна був єдиний великий комерційний замовник - компанія OneWeb, яка уклала в 2015 році контракт на пуск 21 ракети-носія з супутниками, які надають доступ в Інтернет на Землі. Але в кінці березня OneWeb подала на банкрутство. До теперішнього моменту було скоєно тільки 2 запуски.
Наступна проблема чекає з відмовою США від російських ракетних двигунів. У наступному році має розпочатися комерційна експлуатація ракети New Glenn від Blue Origin Джефа Безоса з двигунами власної розробки. З її появою двигуни від НПО «Енергомаш» стануть неактуальними", - пише російський "Діалог".
Адже в 2017 році експорт в США забезпечив близько 30% виручки «Енергомашу». Таким чином, у глави Роскосмосу Дмитра Рогозіна, схоже, всерйоз з'явився привід задуматися над безвихіддю своєї корпорації.
Від 1 січня 2025 року педагогічні працівники середніх шкіл почнуть отримувати щомісячну доплату в розмірі 1 300 грн, а від 1 вересня сума збільшиться до 2 600 грн. Про це йдеться в постанові Кабінету міністрів України №1286, передають Патріоти України....
В енергосистемі зберігається значний дефіцит, і ситуація в ній змінюється - можливі зміни в застосуванні заходів обмеження світла. Про це повідомляє пресслужба НЕК "Укренерго", передають Патріоти України. Зазначається, що зараз українська енергосистема...