Напередодні 28-го Дня Незалежності український флагман ракетобудування КБ «Південне» провів випробування ракети-носія «Циклон-4». Однак це не всі сюрпризи, які готує світу космічна Україна найближчим часом.
З кожним роком українська держава потроху повертає втрачені на світовій космічній арені позиції. Цього разу головне підприємство Укркосмоса планує здивувати ринок новітньою по всіх параметрах розробкою - ракетою-носієм «Маяк-3.9S», передають Патріоти України 16 вересня 2019 року.
За словами генерального директора КБ «Південне» Олександра Дегтярьова, їх нове дітище значно перевершить візитну картку підприємства і гордість космічної України - легендарну ракету «Зеніт», до сих пір використовувану в міжнародній програмі «Морський старт». «Фахівці конструкторського бюро змогли розробити РН «Маяк-3.9S», що значно перевершує за своїми параметрами свого прямого конкурента - ракету «Зеніт», - повідомив Олександр Дегтярьов на зустрічі з пресою.
Подальше використання РН «Зеніт» нераціонально, так як в ній задіяно до 70% російських комплектуючих. Її «серце» - двигун першого ступеня РД-171М - і система управління є російськими розробками (двигун розроблений російським машинобудівним холдингом «Енергомаш»). За запевненням Олександра Дегтярьова, відмова від усього російського після 2014 року не став вироком для української космічної промисловості. Її підприємства забезпечують повний цикл виробництва і цілком здатні вирішувати питання імпортозаміщення за рахунок внутрішньої і партнерської продукції, нічим не поступається за якістю російській. Однак ракета «Зеніт» морально і технічно застаріває, тому, і в фінансовому, і в інноваційному плані вигідніше створити конструктивно нову, а найголовніше, конкурентоспроможну ракету, яка була б широко затребувана на ринку пускових послуг. У планах КБ «Південне» повернутися з «Маяк-3.9S» на Байконур в рамках програми «Наземний старт» або окремої, відповідні переговори вже ведуться з казахською стороною.
За словами А. Дегтярьова, для нової ракети фахівцями КБ «Південне» був розроблений принципово новий двигун РД-815 тягою 250 тонн. У першому місці «Маяк-3.9S» передбачається наявність трьох таких агрегатів, сумарні характеристики яких перевищують аналогічні параметри двигуна 171, використовуваного в «Зеніт».
Таку «активізацію» діяльності флагмана українського ракетобудування пов'язують з відмовою оператора «Морського старту» - корпорації з російським капіталом S7 Space - від використання РН «Зеніт» з 2022 року. Українські ракети планується замінити на більш перспективні російські «Маяк-5». У той же час, таке рішення S7 було прийнято вже постфактум, після того, як українські підприємства КБ «Південне» і «Південмаш» у 2014 році вийшли з консорціуму «Морський старт» і перестали обслуговувати свої ракети в рамках проекту. в 2017 році S7 спробувала відновити співпрацю з українською стороною і підписала контракт з «Южмашем» на 12 ракет «Зеніт-3SL». У 2019 російські ЗМІ поширили чутку про достроковий розрив угоди, однак, в Роскосмосі дану інформацію спростували. Очевидно, що Росії просто немає чим замінити українські «Зеніт» і найближчим часом це не передбачається.
Нагадаємо, що «Морський старт» - не єдиний міжнародний космічний проект за участю України. КБ «Південне», «Південмаш» і «Хартрон» представлені в європейській програмі запусків «Вега» і американської «Антарес». Також КБ «Південне» реалізує спільний україно-канадський проект «Циклон-4М». З появою ракети-носія «Маяк-3.9S» українська експансія на міжнародному ринку має всі шанси розширитися.
Банки Китаю продовжують ускладнювати проведення платежів для клієнтів із Росії, боячись потрапити під дію вторинних санкцій. Цього разу було посилено перевірки транзакцій з Індії, ОАЕ та Гонконгу – у них намагаються виявити "російський слід". Про це по...
Підприємство найбільшого приватного експортера російського газу компанії "Новатек" у Білокам'янці Мурманської області, яке називали "заводом з виробництва LNG-заводів", ймовірно законсервоване, повідомляє Bloomberg із посиланням на супутникові дані, зі...