
Сума портових зборів для суднозаходу кейпсайз (судна до 100 000 тонн) в український морський порт «Південний» в 2,3 рази більше, ніж в найбільшому порту Європи – Роттердамі, а для заходу хендімакс (до 50 000 тонн) в Миколаївський порт – в 4,1 рази більше, ніж в порту Констанца, оприлюднено у дослідженні «Аудит економіки України», який проведено Урядом України. Про це повідомляє agronews.ua, передають Патріоти України.
Згідно з розділом «Надмірна зарегульованість», неефективне регулювання в сфері морського транспорту, зокрема, нецільове використання портових зборів призвело до того, що українські порти є одночасно одними з найдорожчих у світі і найбільш неефективними.
Завищені портові збори знижують конкурентоспроможність експортерів, хоча повинні сприяти розвитку портової інфраструктури. Незважаючи на те, що високі портові збори генерують значні прибутки для АМПУ, велика частина доходів спрямовується до державного бюджету у вигляді податків і дивідендів. За останні п’ять років середньорічні виплати на користь держави втричі перевищували розмір капітальних інвестицій. Наслідки – значний знос портової і припортовий інфраструктури, сказано в дослідженні.
Автори документа нагадали, що, відповідно до Індексу якості портової інфраструктури Світового економічного форуму, українська портова інфраструктура має 3,5 бала з 7 можливих, що значно нижче за показники сусідніх держав і середнього значення по ЄС (4,8 / 7).
Польські виробники олії критикують рішення польської влади щодо заборони імпорту ріпаку з України та вважають його необґрунтованим на тлі дефіциту сировини в країні. Про це в інтерв'ю виданню farmer.pl повідомив Адам Стемпень, генеральний директор Поль...
В Україні на виконання рекомендацій ЄС у першому читанні вже схвалили законопроєкт №14005. Він значно спрощує процедуру стягнення боргів та фактично дозволяє автоматично арештовувати майно. Такі норми значно пришвидшать процеси й мають змусити боржникі...