Зруйнують плани Путіна однозначніше, ніж дефіцит мікросхем: За дефіцитом звичайних підшипників криється крах Кремля у спробі вести війну на виснаження

Мікросхеми застосовуються у високотехнологічних озброєннях і є якісь можливості отримувати їх з Китаю і навіть контрабандою з Заходу. А технологіями виготовлення надміцних підшипників володіють лічені компанії Заходу, і без них крутитися нічого не буде

Ходова частина Т-72

Коли мова заходить про санкції проти РФ то на перше місце виходять мікросхеми іноземного виробництва, критична залежність від яких глобальна у всьому російському озброєнні, хоча й обходиться використанням цивільних доступних на ринку компонентів.

Але окрім неї є ще одна сфера, де залежність Кремля критична - підшипники. Увагу цій темі приділено у детальному звіті Центру стратегічних і міжнародних досліджень CSIS. Зокрема вказується, що у 2020 році РФ імпортувала підшипників на 419 мільйонів доларів, які використовуються у виробництві будь-яких транспортних засобів та двигунів. При цьому 55% імпорту припадало на Північну Америку та Європу, а найбільшим партнером була Німеччина - 17%.

А загальна залежність РФ від імпорту звичайних підшипників критична, бо мова йде не лише про виробництво військової техніки, починаючи від автомобілів, завершуючи літаками, танками та підводними човнами, а й про потребу для залізничного транспорту. А від останнього вже залежить вся робота російської економіки.

З боку Defense Epxress зазначимо, що звісно у РФ існують виробники підшипників, які закривали близько 40% потреб, але значна частина з них - це були західні підприємства, наприклад шведський SKF, який вийшов з країни у квітні 2022 року. А також спільні підприємства, наприклад, найбільше у РФ об'єднання "Европейская подшипниковая корпорация" тісно працювало разом з американською Amsted Rail. Разом з іншою компанією з США - Timken, німецькою Schaeffler та японською NSK всі вони вийшли з РФ у той же період.

У РФ ця ситуація літом вже викликала певну паніку, й зокрема на російських залізничних дорогах були значно послаблені норми допуску та перевірки для того, щоб не ставити вагони та локомотиви у відстій. А у Кремлі почали говорити, що "причин для паніки немає" та "ситуація під контролем", бо є Китай. При цьому не зняли антидемпінгове мито у 41,5% та ввізне мито у 10% для китайської продукції.

Водночас у CSIS справедливо зазначають, що Китай та інші виробники зі Східної Азії, наприклад у Малайзії, можуть частково закрити потребу у підшипниках. Але ніхто не знімає питання якості, що прямо впливає на надійність техніки. А зі свого боку зазначимо, що західні виробники виробляли й певні типи доволі специфічних виробів так й забезпечували відповідну точність виготовлення.

Тобто додаткова увага саме на тему підшипників у плані введення санкцій та обмеження каналів їх потрапляння до РФ - доволі дієвий метод. Й навіть не маючи жодних ілюзій щодо можливості Кремля обходити санкції та не реалістичність створення "тотальної блокади" такі санкції є важливим елементом протидії РФ.

Зокрема це дозволить зменшити темпи виробництва у РФ військової техніки, послабити її економіку, що разом із посиленням підтримки Україною західним озброєнням дозволить змінити баланс сил. Тобто ЗСУ почне отримувати озброєння більше, ніж армія РФ, а це означає неможливість реалізації стратегії Кремля у веденні війни на виснаження.

Майбутні пенсії під питанням? Українцям розповіли про три інструменти для підвищення виплат

неділя, 23 листопад 2025, 8:35

В Україні громадянам доступні три важливі інструменти, що дозволять розраховувати на підвищений розмір пенсійних виплат на майбутньому заслуженому відпочинку. Знаючи певні норми законодавства, можна збільшити індивідуальні показники та розміри пенсій, ...

Пощастить не всім! Кому в Україні підвищать пенсії з грудня

неділя, 23 листопад 2025, 8:08

В Україні не буде масової індексаціїпенсій з 1 грудня. Однак при тому доплати отримають ті, хто досяг певного віку. Наприклад, українцям віком від 70 років додатково платитимуть по 300 грн, передають Патріоти України. Про це йдеться в публікації OBOZ....