Зруйнують плани Путіна однозначніше, ніж дефіцит мікросхем: За дефіцитом звичайних підшипників криється крах Кремля у спробі вести війну на виснаження

Мікросхеми застосовуються у високотехнологічних озброєннях і є якісь можливості отримувати їх з Китаю і навіть контрабандою з Заходу. А технологіями виготовлення надміцних підшипників володіють лічені компанії Заходу, і без них крутитися нічого не буде

Ходова частина Т-72

Коли мова заходить про санкції проти РФ то на перше місце виходять мікросхеми іноземного виробництва, критична залежність від яких глобальна у всьому російському озброєнні, хоча й обходиться використанням цивільних доступних на ринку компонентів.

Але окрім неї є ще одна сфера, де залежність Кремля критична - підшипники. Увагу цій темі приділено у детальному звіті Центру стратегічних і міжнародних досліджень CSIS. Зокрема вказується, що у 2020 році РФ імпортувала підшипників на 419 мільйонів доларів, які використовуються у виробництві будь-яких транспортних засобів та двигунів. При цьому 55% імпорту припадало на Північну Америку та Європу, а найбільшим партнером була Німеччина - 17%.

А загальна залежність РФ від імпорту звичайних підшипників критична, бо мова йде не лише про виробництво військової техніки, починаючи від автомобілів, завершуючи літаками, танками та підводними човнами, а й про потребу для залізничного транспорту. А від останнього вже залежить вся робота російської економіки.

З боку Defense Epxress зазначимо, що звісно у РФ існують виробники підшипників, які закривали близько 40% потреб, але значна частина з них - це були західні підприємства, наприклад шведський SKF, який вийшов з країни у квітні 2022 року. А також спільні підприємства, наприклад, найбільше у РФ об'єднання "Европейская подшипниковая корпорация" тісно працювало разом з американською Amsted Rail. Разом з іншою компанією з США - Timken, німецькою Schaeffler та японською NSK всі вони вийшли з РФ у той же період.

У РФ ця ситуація літом вже викликала певну паніку, й зокрема на російських залізничних дорогах були значно послаблені норми допуску та перевірки для того, щоб не ставити вагони та локомотиви у відстій. А у Кремлі почали говорити, що "причин для паніки немає" та "ситуація під контролем", бо є Китай. При цьому не зняли антидемпінгове мито у 41,5% та ввізне мито у 10% для китайської продукції.

Водночас у CSIS справедливо зазначають, що Китай та інші виробники зі Східної Азії, наприклад у Малайзії, можуть частково закрити потребу у підшипниках. Але ніхто не знімає питання якості, що прямо впливає на надійність техніки. А зі свого боку зазначимо, що західні виробники виробляли й певні типи доволі специфічних виробів так й забезпечували відповідну точність виготовлення.

Тобто додаткова увага саме на тему підшипників у плані введення санкцій та обмеження каналів їх потрапляння до РФ - доволі дієвий метод. Й навіть не маючи жодних ілюзій щодо можливості Кремля обходити санкції та не реалістичність створення "тотальної блокади" такі санкції є важливим елементом протидії РФ.

Зокрема це дозволить зменшити темпи виробництва у РФ військової техніки, послабити її економіку, що разом із посиленням підтримки Україною західним озброєнням дозволить змінити баланс сил. Тобто ЗСУ почне отримувати озброєння більше, ніж армія РФ, а це означає неможливість реалізації стратегії Кремля у веденні війни на виснаження.

Будуть проблеми: Нардеп розповів про індексацію пенсій у березні

п’ятниця, 22 листопад 2024, 23:40

Президент Володимир Зеленський обіцяв, що всі зарплати і пенсії в Україні будуть виплачені згідно із законом, уряд має на це гроші. Крім того, у березні 2025 року буде проведено індексацію пенсій, що частково компенсує зростання споживчих цін, передают...

Кілька категорій: Стало відомо, хто ще від 1 січня отримає надбавку до зарплати

п’ятниця, 22 листопад 2024, 12:30

Від 1 січня 2025 року педагогічні працівники середніх шкіл почнуть отримувати щомісячну доплату в розмірі 1 300 грн, а від 1 вересня сума збільшиться до 2 600 грн. Про це йдеться в постанові Кабінету міністрів України №1286, передають Патріоти України....