
Регулярне вживання дуже гарячого чаю або кави може значно підвищити ризик розвитку плоскоклітинного раку стравоходу - трубки, яка з’єднує горло зі шлунком, передають Патріоти України.
Дослідження за участю понад 450 000 британців, проведене на основі даних Британського біобанку, показало: ті, хто щодня випивав на 8 чашок більше дуже гарячих напоїв, мали майже шестикратне підвищення ризику розвитку раку стравоходу протягом 12 років спостереження порівняно з тими, хто не вживав дуже гарячі напої.
Учасники оцінювали температуру своїх улюблених напоїв:
Жінки частіше за чоловіків вибирали дуже гарячі напої.
Британські вчені у British Journal of Cancer зазначають, що точний механізм взаємозв’язку між високою температурою напоїв і раком стравоходу поки що невідомий. Одна з гіпотез: постійне вживання дуже гарячих напоїв пошкоджує клітини слизової оболонки, що сприяє розвитку раку.
Дослідження на тваринах підтвердили: вживання води при 70 °C стимулює утворення передракових уражень стравоходу. Подібні результати були отримані й у дослідженні 2019 року серед іранців, які пили чай температурою 60 °C і вище.
Рекомендації експертів:
Щоб знизити ризик, дайте чаю або каві трохи охолонути перед питтям, або додайте холодного молока — це значно зменшує шкідливий вплив на стравохід.
11 червня за новим календарним стилем (23 червня - за старим) - день пам'яті апостолів Варфоломія і Варнави, ікони Божої Матері "Достойно є" (Милуюча). У народі день отримав назву Знамення Тимофія. За старим календарним стилем це день пам'яті святителя...
Банани – одні з найулюбленіших фруктів, але вони можуть швидко потемніти та перезріти, якщо їх неправильно зберігати, передають Патріоти України. На щастя, експерти кажуть, що існує простий прийом, який може допомогти зберегти банани свіжими довше, вик...