Кожний звук - своя потреба: Вчені пояснили, чому коти "балакають"

Коти видають різні звуки, щоб спілкуватися з людьми та іншими тваринами. Кожне їхнє "слово" може означати різні потреби, передають Патріоти України.

В одній ситуації вони лагідно нявкають, в іншій – шиплять, а в третій можуть видавати звуки, схожі на лепет. Про те, як розуміти свого пухнастого друга, пише Live Science.

Незалежність котів ускладнює дослідження в лабораторії, тому вчені їх не проводять, однак власники кішок і дослідники знайшли ряд можливих пояснень котячих балачок.

Нявкання спрямоване на людей – є закликом до уваги (або вимога погодувати), тоді як шипіння або гарчання на інших котів або тварин свідчить про стрес і ворожість. А ще є звук, який кіт зазвичай видає, побачивши здобич. Подібно до того, як люди бурчать, коли роздратовані, ці незвичайні вокалізації можуть бути просто вираженням певних котячих емоцій.

Фахівець з котячої поведінки Мікель Дельгадо каже, що ці звуки не є сигналом для когось з оточення."Це не обов'язково негативні емоції, це може бути просто хвилювання", – говорить він.

А еволюційний біолог із Вашингтонського університету в Сент-Луїсі та автор книги "Котяче няв: як коти еволюціонували від савани до вашого дивана" розповів про ще одну цікаву звичку котів: відкривати ротик. Він вважає, що вони це роблять, коли треба посилити свій нюх. Тобто неважливо, який саме звук при цьому виникне. Їхня мета втягнути повітря, щоб запрацював орган, який називають вомероназальним або органом Якобсона. Він розташований у верхній частині рота і діє як другий ніс, дозволяючи котам відчувати запахи хімікатів, які відрізняються від тих, які відчуває лише ніс.

"Спрямовуючи повітряний потік до цього органу, лепет може допомогти котам отримати більше сенсорної інформації про навколишнє середовище", – говорить вчений. Але уточнює, що це не підтверджена інформація, бо спланувати дослідження для ефективної перевірки цієї гіпотези надзвичайно складно.

"Більшість котів недостатньо вивчені, і ми не знаємо багато про них, включаючи предка домашнього кота, північноафриканського дикого кота. Ключ до розуміння домашніх кішок полягає в тому, щоб краще розуміти диких кішок, щоб ми знали, чи поведінка успадкована від їхніх предків, чи виникла після приручення", – пояснюють вчені.

Наразі залишається загадкою, чому саме коти балакають, але фахівець з котячої поведінки Мікель Дельгадо припустив, що власники котів самі можуть надати важливу інформацію, яка допоможе розкрити причину. Для цього потрібно простежити за поведінкою домашніх улюбленців, записуючи коли вони "балакають" і які саме звуки видають.

"Було б цікаво провести опитування власників котів про те, що вони спостерігають і чи балакають їхні коти", – уточнив він.

Чому коти люблять спати на клавіатурі: З'явилось пояснення поведінки пухнастиків