Не все так однозначно: Вчені виявили негативний вплив кофеїну на роботу мозку

Група швейцарських учених з Університетської психіатричної клініки Базеля та Цюрихського університету вивчила наслідки впливу регулярного вживання кофеїну на когнітивні здібності. Дослідження опубліковано у науковому журналі Scientific Reports, передають Патріоти України.

Хоча люди зазвичай п'ють каву, щоб підбадьоритися або сконцентруватися, спостереження показали, що в довгостроковій перспективі цей популярний напій може мати зворотний ефект.

Дослідники провели експеримент, у якому взяли участь двадцять здорових чоловіків. Вчені відібрали добровольців лише чоловічої статі, щоб мінімізувати мінливість метаболізму кофеїну через гормональні коливання у жінок.

У ході тесту всі учасники виконали три завдання: вживання середньої дози кофеїну протягом 10 днів, приймання плацебо замість кофеїну на той самий термін та відмова від кофеїну на 36 годин після дев'яти днів його вживання. Порядок дій був випадковим для кожного учасника дослідження. Людям давали кофеїн у чистому вигляді, а не розчинений у напоях.

Вчені оцінювали когнітивні здібності добровольців за допомогою перевірок концентрації уваги, психомоторики та функції робочої пам'яті, яку ми використовуємо для тимчасового зберігання та швидкої обробки інформації. Для оцінки ефективності вимірювалися як частота помилок, так і час реакції під час завдань. Також фахівці аналізували мозкову активність учасників експерименту за допомогою МРТ.

Згідно з отриманими результатами, щоденне вживання кофеїну в помірних дозах може фактично поставити під загрозу робочу пам'ять, змушуючи людей частіше помилятися та збільшуючи час реакції. Функціональний МРТ-аналіз також показав, що під дією кофеїну нейронна активність у мозку не відповідала залученим когнітивним функціям.

Це здивує! Найгірші продукти для щитовидної залози

середа, 10 червень 2026, 16:13

Для підтримки здоров'я щитовидної залози корисний йод – головний елемент для синтезу гормонів тироксину та трийодтироніну. Селен захищає клітини залози від пошкоджень та критично важливий для активації гормонів. Цинк, вітамін D регулюють імунні процеси...

Ви їсте більше солі, ніж думаєте - приховані "бомби"у звичних продуктах

середа, 10 червень 2026, 15:38

Багато людей помилково вважають, що основне джерело солі в раціоні — це сільничка. Насправді значна частина натрію надходить із готових продуктів, де сіль часто “прихована” у складі, пишуть джерела, на які посилаються дієтологи, передають Патріоти Укра...