
Невеликі щоденні зміни у сні, фізичній активності та раціоні можуть суттєво знизити ризик серцевих нападів і інсультів. Нове дослідження показало, що навіть 11 хвилин додаткового сну та трохи більше руху вже дають помітний ефект, передають Патріоти України.
Дослідники з Університету Сіднея проаналізували понад 53 тисячі учасників віком у середньому 63 роки. Виявилось, що додавання 11 хвилин сну, 4,5 хвилин помірної фізичної активності та четверті чашки овочів щодня знижує ризик серйозних серцево-судинних подій на 10% протягом восьми років.
Дослідження враховувало інші фактори ризику: вік, стать, куріння, алкоголь. Дані збирали через носимі пристрої (для сну та активності) і опитування (для раціону).
Найоптимальніший профіль:
Це зменшувало ризик серцевих подій на 57% у порівнянні з найменш здоровим способом життя.
Сон, активність і раціон взаємопов’язані. Краща фізична активність покращує сон, а збалансоване харчування – енергію для руху. Дослідники планують розробити цифрові інструменти, які допоможуть підтримувати здорові звички щодня.
“Навіть невеликі зміни щодня можуть дати відчутний ефект на серце і створити можливість для подальших покращень,” – підсумовує Ніколас Коемел, науковець Університету Сіднея.
Питання «Чек потрібен?» у супермаркетах більшість покупців чує щоразу під час оплати товарів. Хоча воно сприймається як формальність або прояв ввічливості, насправді має чітке юридичне та податкове підґрунтя, передають Патріоти України. Як пояснюють ек...
Сучасна полуниця дедалі частіше розчаровує покупців своїм смаком, попри привабливий зовнішній вигляд. Багато хто помічає, що ягоди стали менш солодкими, ніж раніше, і шукає способи це виправити. Експерти пояснюють причини таких змін і дають поради, як ...