
Вчені з Фінського інституту громадського здоров'я в Гельсінкі провели дослідження, починаючи з 2017 року. За цей час вони проаналізували харчові звички понад 5000 осіб, як чоловіків, так і жінок. Результати були опубліковані у 2026 році в журналі «Харчування та здоров'я», передають Патріоти України.
Висновки науковців стали несподіваними — вони показали сильний зв'язок між підвищеним споживанням натрію та ожирінням. Цей зв'язок був особливо виражений у жінок. Учасниці дослідження, які споживали найбільшу кількість солі, мали на 330% вищий ризик загального ожиріння порівняно з жінками, які споживали найменше солі. Водночас ризик абдомінального ожиріння у першій групі був на 240% вищим, повідомляє Kobieta.
Чоловіки, які споживали найбільше солі, мали в шість разів більшу ймовірність мати надмірну вагу, ніж чоловіки, які обмежували споживання солі.
Сіль може бути тихим винуватцем ожиріння. Ми часто не усвідомлюємо, скільки цієї спеції містять продукти. Високооброблені продукти — солоні закуски, м'ясо в готовому вигляді та фаст-фуд — є багатим джерелом солі. Зазвичай вони також містять багато нездорових жирів, консервантів та підсилювачів смаку. Тому вони дуже калорійні, сіль підвищує апетит і навіть може порушити природні механізми, що регулюють голод і ситість.
Вчені мають намір продовжити дослідження точного впливу солі на мікробіом кишківника. Вони підозрюють, що популярна спеція може негативно впливати на корисні бактерії в кишківнику, тим самим порушуючи метаболічні процеси та сприяючи накопиченню жиру в організмі.
Лікарі попереджають, що надлишок натрію в раціоні також сприяє гіпертонії та серйозним серцево-судинним захворюванням, навіть інсульту. Дослідження показують, що обмеження споживання солі покращує багато параметрів, важливих для здоров'я серця.
Питання «Чек потрібен?» у супермаркетах більшість покупців чує щоразу під час оплати товарів. Хоча воно сприймається як формальність або прояв ввічливості, насправді має чітке юридичне та податкове підґрунтя, передають Патріоти України. Як пояснюють ек...
Сучасна полуниця дедалі частіше розчаровує покупців своїм смаком, попри привабливий зовнішній вигляд. Багато хто помічає, що ягоди стали менш солодкими, ніж раніше, і шукає способи це виправити. Експерти пояснюють причини таких змін і дають поради, як ...