
Люди, які щоденно п’ють воду з одноразових пластикових пляшок, проковтують до 90 тисяч часточок мікропластику на рік, на противагу тим, хто п’є воду лише з крана, вживаючи в середньому 4 тисячі часточок, передають Патріоти України.
Це підрахували вчені з канадського Університету Конкордія, проаналізувавши 141 дослідження по темі. Висновки огляду опубліковано у Journal of Hazardous Materials.
Автори огляду Сара Саджеді та Чуньцзян Ань. Фото: Concordia University
Мікропластик вивільняється практично на всіх етапах існування пляшки — під час виробництва, зберігання, транспортування, в разі впливу сонячного світла, коливання температур, механічного тертя.
«Пити воду з пластикової пляшки припустимо у надзвичайних випадках, але щоденно цього робити не варто», — радить Сара Саджеді, керівниця огляду.
Потрапляння мікропластику з кровотоком у внутрішні органи може призводити до хронічних запальних процесів, гормональних, респіраторних, неврологічних, репродуктивних порушень тощо. Найбільш небезпечні — дрібніші частинки, розміром менш як 1,5 мкм, бо вони легко всмоктуються слизовою оболонкою шлунку.
Кількість мікропластику залежить від якості матеріалу, з якого виготовлено пляшку. Найгірші показники виявили у Nestle Pure Life, що продається на Amazon (у цій і цій статтях пояснюємо, як сама система цієї платформи знижує якість товарів і послуг), та індійського бренду Bisleri. Концентрація часточок у цих пляшках варіювалася від 826 до 2277 на літр. Значення має також і сама вода, налита у пляшку — джерельна, газована, мінералізована тощо.
Багато часточок відшаровується, коли відкривають і закривають кришку, стискають пляшку, — тобто коли відбувається механічне тертя.
Насичений, але при цьому прозорий золотистий бульйон — показник високої кулінарної майстерності, проте часто він виходить каламутним та сірим, передають Патріоти України. При бурхливому кипінні жир і білок, що виділяються з м'яса, розбиваються бурхливи...
Ранкова чашка кави — це святий ритуал для мільйонів українців, які намагаються прокинутися перед робочим днем. Але виявляється, що пити каву одразу після підйому з ліжка — це найбільша помилка, якої ми припустилися, передають Патріоти України. Науковці...