В Україні, на жаль, досить часто надії тисяч людей руйнуються в одну мить, коли, діставшись до влади, нові чиновники продовжують старі схеми. Аналогічна ситуація відбувається і з чинним головою Державної митної служби Максимом Нефьодовим, який раніше був відомий як творець тендерної системи ProZorro, зазначають Патріоти України.
Забігаючи наперед. Якщо допустити, що Нефьодов не знав, що його родичі нелегально возять у "євробляхах" тонни брендового одягу, то чи здатен він боротися з великими схемами, якщо не в змозі приборкати навіть своїх близьких? У своєму розслідуванні, опублікованному на платформі telegra.ph, журналіст Євген Плінський публікує графічну схему зв'язків у цій історії.
ЩО ТРАПИЛОСЯ?
10 жовтня приблизно о першій годині ночі до пункту пропуску "Краковець" з боку Польщі заїхали два автовози, на яких сумарно розміщувалися приблизно п'ятнадцять автомобілів із європейською та американською реєстрацією. "Євробляхи".
Транспортні засоби ввозила компанія "МОТОЛАЙК" ЄДРПОУ 38696418 – окрім машин, як стверджували водії, жодних товарів, що підлягають декларуванню, у них не було. Інспектор митниці Андрій Овчинников оглянув автомобілі та виявив у салонах і багажниках цілий скарб.
У кожній автівці, прямо на сидіннях і в багажниках, були мішки, забиті новим одягом європейських брендів і харчовими добавками американського виробництва. На підставі цього огляду 12 жовтня були складені протоколи про порушення митних правил.
Згідно з документами, в транспорті незаконно перевозилися:
1) 1 958 упаковок вітамінів і харчових добавок виробництва Puritan 's Pride загальною вагою 270 кг. Ринкова вартість не менш ніж 700 тисяч грн.
2) 2 158 одиниць італійського брендового одягу TERRANOVA і PrettyLittleThing вагою 472 кг.
3) 508 одиниць італійського брендового одягу TERRANOVA і PrettyLittleThing вагою 140 кг.
Загалом було виявлено майже тонну нелегально ввезеного товару, кінцева вартість якого явно перевищує кілька мільйонів гривень.
ЩО ТАКЕ "МОТОЛАЙК" І ЧИЙ ВІН
Імпортером вживаних авто і власне перевізником у них "товарної контрабанди" є ПП "Мотолайк" ЄДРПОУ 38696418. Щомісяця ця компанія завозить до України 150-180 б/в автомобілів із ЄС і США. Це досить великий імпортер транспортних засобів, ну а в них, як виявилося, перевозить тонни незадекларованих товарів.
Загалом, за такої кількості авто протягом місяця вони перевозять одну-дві повні фури нелегального вантажу. Дуже прибуткова тема. "Мотолайк" – компанія системна і в цій схемі не випадкова. Хоча і є всього лише "прокладкою". Офіційно нею володіє якась Оксана Тхір. Правда, на фото вона не дуже схожа на любительку битих авто.
Очевидно, що компанія на ній тільки числиться. Але чия ж вона тоді і хто за нею стоїть? За збігом, у Львові є людина з таким же прізвищем – Любомир Тхір. Він досить відомий в колах ДФС.
Любомир Іванович – ексначальник відділу оперативного управління ГУ ДФС Львівської області, а нині власник трьох охоронних компаній: ТОВ "Львівська варта", ТОВ "Охорона альянс "Сворд" і ТОВ "Дедуктивна компанія "Мока".
Співвласницею його охоронного бізнесу є його ж дружина Мар'яна Тхір, яка до осені 2018 також працювала в ГУ ДФС Львівської області на посаді оперативної співробітниці. Сім'я фіскалів–оперативників. Так буває.
До речі, мої колеги "НАШІ ГРОШІ" робили розслідування про те, де Тхір взяв мільйони гривень на відкриття своїх охоронних фірм. Якою саме спорідненістю з Любомиром Тхором пов'язана власниця "Мотолайка" Оксана Тхір поки не відомо, але те, що Любомир Іванович до вказаної компанії має безпосередній стосунок – факт. І це дуже важливо для нашого розслідування.
Запам'ятаємо його прізвище і йдемо далі. Якщо ввести в Google номер телефону ПП "МОТОЛАЙК" +38 (067) 192-38-59, то пошуковик приведе нас не тільки до неї, але й видасть сторінку іншої компанії ТОВ "Любе авто" та її сайт. Інформацію вже підчищають, але скріни не горять, а Google-кеш і поготів). А це означає, що якщо за одним номером телефону ведуть діяльність дві компанії, то у них, найімовірніше, один бенефіціар.
ТАЄМНИЙ БЕНЕФІЦІАР "МОТОЛАЙКА" І "ЛЮБЕ АВТО".
"Любе авто" цілком легально займається імпортом, продажем і розмитненням авто з ЄС і США вихваляючись провідною позицією в країні з обсягом продажів майже 200 авто/міс. Компанія серйозна.
Її директор і власник – Дулік Андрій Богданович, колишній співробітник оперативного управління ГУ ДФС Львівської області з питань кримінальних правопорушень на митниці, а нині мегауспішний продавець "євроблях".
Любомир Тхір і Андрій Дулік працювали разом в оперативному відділі ДФС. Саме Любомир Тхір і втягнув Андрія Дуліка в "бізнес" з продажу авто "Любе авто" в ролі зіцголови Фунта з маленькою часткою від бізнесу.
Бенефіціаром же всієї схеми з ввезення авто, продажу та основне – перевезення в них контрабанди, є головний на сьогодні наглядач за обготівкуванням у всій Львівській області Василь Костюк.
Саме Костюк інвестував гроші і в "Мотолайк", і в "Любе Авто" під прикриттям "фунта" Дуліка через Любомира Тхора. Саме через Костюка останніми роками проходять головні потоки зі скруток ПДВ, обготівкування і робота всіх Львівських конвертаційних центрів.
Костюк – головний тіньовий податківець Львівщини. У нього десятки тіньових бізнесів і митних компаній, а Любомир Тхір в його бізнесі-імперії – головна людина з безпеки, якою він займається через три своїх охоронних компанії: ТОВ "Львівська варта", ТОВ "Охорона альянс" Сворд "і ТОВ "Дедуктивна компанія "Мока".
За гроші і в інтересах Костюка Тхір ці охоронні фірми і відкривав. Це і буде відповіддю на загадку, яку намагалися розгадати мої колеги з "НАШІ ГРОШІ" про те, звідки у Тхора мільйони на охоронні фірми. Від Костюка.
Завдяки досить близьким стосункам він вхожий до нового глави податкової Сергія Верланова і підказує йому "правильні" й "потрібні" рішення – як стосовно розпорядженнями, так і стосовно кадрів.
Як з'ясувалося нещодавно, саме Костюк лобіював призначення зі Львова до Києва скандального Ореста Вітика. Призначення, яке після моїх публікацій Верланов призупинив.
А ДО ЧОГО ТУТ НЕФЬОДОВ І ЙОГО РОДИЧІ?
А річ у тім, що дружина зіцбенфіціара "Любе Авто" і куратора роботи "Мотолайк" Андрія Дуліка – Юлія Калмикова – рідна сестра дружини Максима Нефьодова.
Дулік і Нефьодов – свояки, які досить близько спілкуються, зокрема й у питанні роботи бізнесу "Любе Авто", якому Нефьодов надає посильну підтримку. Сьогодні, як один з найбільших імпортерів і продавців "євроблях" в Україні, "Любе Авто" будує поруч зі стадіоном "Львів Арена" свій власний АвтоХаб, який має стати мало не головним майданчиком з розмитнення "євроблях".
Але в Україні відкрити його без "підтримки" митниці – нереально. Побудувати ти можеш, що завгодно, але щоб митниця відкрила там свій пост – треба постаратися. Саме тому Дулік і звернувся до Нефьодова за допомогою і отримав її.
МОЖЕ НЕФЬОДОВ ПРО СХЕМУ НІЧОГО НЕ ЗНАЄ?
Нефьодов близько спілкується не тільки зі свояком Дуліком, але і з главою податкової Верлановим. Вони навіть бігають разом.
Чи міг Нефьодов не знати про те, хто такий Василь Костюк і ким він є для Верланова? Навряд чи.
Чи міг Нефьодов не знати, що саме в інтересах Костюка працює свояк Дулік і "його" компанія "Любе Авто"?
Не міг. Як і те, що під прикриттям авто завозять дорогі товари.
Те, що "МОТОЛАЙК" і "ЛЮБЕ АВТО" – це одна компанія і що це бізнес конвертаторів Костюка на Львівській митниці і податкової – знають всі. Уточнював навмисно.
І всі на митних постах знають, що не варто заглядати в салони й багажники перевезених "МОТОЛАЙКОМ" авто для "ЛЮБЕ АВТО".
Тому коли "МОТОЛАЙК" возить по 150-180 авто на місяць, їх тихо пропускають, діловито відвертаючись.
Нефьодов 100% у курсі цієї схеми, і всі в курсі, що він у курсі.
А ЧОМУ ТОДІ 10 ЖОВТНЯ ЗАТРИМАЛИ ДВА АВТОВОЗИ "МОТОЛАЙКА"?
Коли силовики з'явилися на пункті пропуску "Краковець", то митники розгубилися. За чиєю душею, через яку схему вони прибули – ніхто не розумів. Припустили, що саме через "МОТОЛАЙК", тоскільки всі знали, що вони "каламутні".
Тому на свій страх і ризик на митниці було вирішено два цих автовози "грюкнути" на випередження, що і було доручено інспектору Андрію Овчиннікову.
Нефьодову про затримання вантажу свояка Дуліка доповіли відразу, але рішення було ухвалене геніальне. Зачаїтися і скандал пересидіти.
В.о. начальника Львівської митниці Сафонов навіть пішов у відпустку) Думаю, що це збіг)
Коли 15 жовтня об 11:38 я написав анонс цього розслідування в ТГ, почався рух.
Рівно через годину, о 12:50, Максим Нефьодов видав пост про те, що 10 числа на Краковці затримали автовози з товарною контрабандою.
Очільник митниці Нефьодов після випадкового удару його відомства по контрабандній схемі головного конвертатора області Костюка, яку обслуговує його родич, спершу затаївся, потім намагався перехопити ініціативу, а тепер просто вмикає "дурня", вдаючи, що навіть не знає, хто і що там віз.
І ЩО ДАЛІ?
Що буде з вантажем і машинами, мені не настільки важливо. Найімовірніше, якимось рішенням суду все повернуть "правильним" людям. Важить інше. Ситуація навколо цієї схеми і реакція на неї глави митниці дуже показова в розрізі реального бажання й можливості Нефьодова щось міняти і з чимось боротися.
Перший же реальний заміс за участю наближених до нього людей і сильних гравців контрабандного світу показав його обличчя і, вибачте, відсутність "яєць". Одними IT-аудитами і відсиджуванням у кабінетах схеми не побороти. Треба виходити "на вулицю" і вести кулачний бій проти схемників, які будуть тобі протистояти. А чи готовий він до цього? З наближенням 100 днів його роботи очільником митниці можна сміливо відповісти. Ні.
Як не крути, а після цього випадку питання доцільності перебування Нефьодова на посаді варто обговорити. На найвищому рівні.
Колишній канцлер Німеччини Ангела Меркель під час свого перебування на посаді намагалася перешкодити прагненню України швидко приєднатися до НАТО, адже боялася військової відповіді з боку російського диктатора Володимира Путіна. Про це вона розповіла у...
Балістична ракета, якою Росія ударила по Україні, була створена на базі російської ракети РС-26 Рубіж. Про це повідомила речниця міноборони США Сабріна Сінгх під час брифінгу. За її словами, Москва попередньо повідомила Вашингтон через канали зменшення...