Європейські авіагіганти Airbus та Dassault змогли подолати розбіжності щодо повноважень у проєкті створення майбутнього бойового літака за програмою FCAS (Future Combat Air System). 2 квітня 2021 року компанії домовилися продовжити спільну роботу. Про це Мілітарний доповідає з посиланням на Infodefensa, передають Патріоти України.
Раніше між компаніями виник конфлікт через позицію директора Dassault Aviation Еріка Траппіє. У березні він заявив, що вважає, що Airbus має 2/3 акцій в проєкті, бо представляє Німеччину та Іспанію, тоді як він лише Францію. Траппіє заявив, що має “план Б”.
Таким чином ситуація почала нагадувати історію 40-річної давнини, коли європейські країни почали спільно розробляти новий винищувач 4-го покоління, але Франція вийшла з програми і створила власний літак Rafale.
Airbus заявив, що не бачить жодного життєздатного “плану Б”, тож сторони домовилися продовжити роботу. Згідно з початковими планами демонстратор технологій має бути побудований до 2026-го року.
З боку Іспанії до консорціуму приєднала компанія Indra.
Ведуться переговори про залучення в проєкт євпропейських виробників двигунів: французького Safran, німецького MTU Aero та іспанського ITP (дочка Rolls Royce). Саме питання двигуна стане наступним полем для пошуку компромісу.
Dassault прагне, щоб у прототипі застосовували модифікований M88 (двигун, що встановлюється на Rafale). Інші компанії наполягають на Eurojet, який стоїть на Eurofighter Typhoon.
У проекті також беруть участь компанії Thales, Hensoldt та MBDA.
Вартість проєкту станом на тепер аналітиками оцінюється на рівні 50-80 млрд євро.
Новий літак має замінити Rafale та Eurofighter між 2035 і 2040 роками.
Infodefensa пише, що експерти прогнозують злиття програми FCAS з іншою європейською аналогічною програмою Tempest (Великобританія, Італія, Швеція). Вони вважають недоцільним створення в Європі двох однакових програм і шкідливим для майбутніх експортних перспектив.
В рамках зниження спроможності противника з виготовлення засобів повітряного нападу, у ніч на 9 червня, підрозділи Сил безпілотних систем Збройних Сил України, у взаємодії з іншими складовими Сил оборони України, уразили потужності АТ "ВНИИР-Прогресс" ...
За даними авіаційних експертів, російські «Шахеди» зазвичай летять на наднизькій висоті — приблизно 40–60 метрів від землі (плюс-мінус 10 м). У багатоповерхівках це відповідає, передають Патріоти України. Чому саме ці поверхи? Що радять експерти й ДСНС...