
Серйозні ускладнення чекають на план України зі створення нових потужних військово-повітряних сил, до складу яких увійде велика кількість французьких і шведських бойових літаків. Про це пише Politico, передають Патріоти України.
Як нагадує видання, у понеділок президент України Володимир Зеленський та його французький колега Еммануель Макрон підписали угоду про наміри щодо придбання до 100 винищувачів Rafale. Оголошення відбулося за кілька тижнів після того, як Київ підписав угоду про співпрацю зі Швецією, яка включає закупівлю 100–150 винищувачів Gripen E.
“Хоча ці угоди — які ще не є контрактами — посилають позитивний сигнал щодо майбутніх ВПС України та підтримки Європи в той час, як Київ відбиває російські атаки на сході країни, попереду стоять фінансові, логістичні та виробничі перешкоди”, – пише Politico.
Повітряні сили України все ще значною мірою залежать від літаків радянської епохи, таких як МіГ-29, Су-25 і Су-27, але також експлуатують винищувачі Lockheed Martin F-16, а також обмежену кількість французьких Mirage 2000-5.
Якщо Києву вдасться створити сучасні ВПС із понад 200 новими західними бойовими літаками, він опиниться в ситуації експлуатації змішаного парку винищувачів — чого деякі західні країни уникали б через логістичні труднощі, а також проблеми з підготовкою пілотів і механіків.
Крім того, як пише Politico, для України її прагнення сформувати змішаний парк французьких і шведських багатоцільових винищувачів неминуче натрапить на серйозні фінансові проблеми.
Київ стоїть перед неминучою нестачею коштів, і наразі незрозуміло, як він зможе заплатити за літаки без зовнішньої допомоги.
«План України придбати Rafale на додаток до Gripen досить дивує. У них немає грошей. Багато чого залежатиме від заморожених російських активів», — сказав високопоставлений європейський дипломат.
Швеція шукає шляхи розблокувати фінансування для Gripen. У Франції важкий стан державних фінансів виключає використання французьких грошей для придбання Rafale для України, йдеться у статті. Макрон при цьому сподівається, що фінансувати майбутню покупку дозволить схема SAFE ЄС “Кредити в обмін на зброю” на суму 150 мільярдів євро та відсотки від заморожених активів РФ.
Видання зазначає, що ще одне питання — виробничі потужності виробників західних винищувачів і їхні черги замовлень. При цьому, навіть якщо Київ отримає літаки, необхідно буде фінансувати їх утримання, що для українського бюджету може виявитися надто дорого.
“Але якщо Україна або вступить до НАТО, або створить оборонний альянс у Європі, тоді ми зможемо говорити про спільний оборонний бюджет, який допоможе нам утримувати парк”, – зазначив експерт з авіації та колишній офіцер Повітряних сил ЗСУ Анатолій Храпчинський.
Військовий аналітик Майкл Кларк, колишній генеральний директор Королівського об'єднаного інституту оборонних досліджень, оцінив можливість закінчення активних бойових дій у середньостроковій перспективі. За його словами, до осені 2026 року існує «непог...
Підвищення податків, погіршення економічних умов та зниження рівня життя сприяють зростанню напруги серед мешканців країни-терориста Росії. Загальна мобілізація в умовах економічного спаду може ще більше вдарити по економіці та викликати додаткове напр...