Хіти тижня. "Кримський міст став небезпечний для Росії", - заступник міністра (фото)

П'ять років у Криму під незаконним керівництвом Російської Федерації тривають масові порушення прав людини. Особливо це стосується тих, хто не був засліплений "русскім міром" і не підтримував "кримнашистську" ейфорію.

Юсуф Куркчі

Противники анексії Криму піддаються постійному тиску з боку кримської "влади" і правоохоронних органів. Дітей на півострові навчають користуватися зброєю, любити "батьківщину" і захищати її будь-яким чином, зокрема і військовим. Окупанти закривають очі на екологічну катастрофу, яка охопила територію Криму завдяки їхньому керівництву і бездарним діям. А самі жителі вже встигли зрозуміти, яку розруху Росія принесла до їхнього дому.

Про це та багато іншого розповів перший заступник міністра з питань тимчасово окупованих територій Юсуфом Куркчі, передають Патріоти України з посиланням на Обозреватель.

— З моменту анексії Криму найбільше постраждали кримські татари, які активно виступали проти приєднання півострова до РФ. Проводилися постійні обшуки, їх викрадали, саджали і навіть убивали. Як зараз ідуть справи?

Обшуків менше не стало. Якщо ви подивитеся, практично щочетверга, мабуть якийсь є графік, вони приїздять, проводять ці обшуки і когось затримують. Сьогодні вони це роблять під егідою боротьби з тероризмом, і це навіть не якийсь спеціальний орган. Ось що ми знаємо про боротьбу з тероризмом в Україні? Ми знаємо, що є спеціальний орган, який бореться з цим явищем, і він виконує свою роботу.

У Криму ж із тероризмом борються всі, починаючи від регіональної міжвідомчої комісії, до якої входять і керівники шкіл, і спеціальні завучі, тобто це така система, в якій всі регулярно беруть участь. Ця система створена не тому, що є високий ризик тероризму, а щоб вселити страх, а, як відомо, людьми у стані страху легше керувати і маніпулювати — це одна сторона.

Тепер згадаємо про мілітаризацію. Якщо подивитися подієвий ряд у сфері дитячого виховання, то переважно це будуть конкурси зі стрільби, військові ігри, чемпіонати зі збору-розбору автомата Калашникова, виставки зброї. Там немає нічого такого, що б розвивало творчість, вся категорія заходів спрямована на виховання бійця, на виховання історичної пам'яті, героїзацію.

Причому я не знаю, як багато реальних учасників Другої світової зараз живуть в Росії і Криму, але поки цей міф живе і його експлуатують. Це виховання нового покоління, яке має любити свою нову "батьківщину" і бути готовим зі зброєю в руках її захистити.

Отож, діти ростуть на цих прикладах, і коли вони подорослішають, вважатимуть себе громадянами РФ, адже ростуть вони за російської окупації. Уже через 10-15 років Крим буде повернути набагато складніше, ніж зараз.

— Ейфорія від автоматів дуже швидко проходить, як і розчарування в цьому автоматному дитинстві, коли ти не просто тримаєш зброю, яку ти бачив на картинках, а коли ти бачив, що від цієї зброї помирають люди.

Тобто нам важливо показувати, що ця "імперія" несе не тільки зміну свідомості на якійсь території, яку вони захопили в 21 столітті, але і те, що ця "імперія" ще й несе біду в сім'ї і забирає життя людей на інших територіях. Тобто нам дуже важливо говорити і мати контент, який ми могли б доводити до Криму. Немає нічого такого, як аксіома, коли людині пояснили, вона один раз у щось повірила і нічого не змінюється. На все можна впливати і дуже важливо, щоб у нас були якісь механізми для цього.

Не можна не згадати про Кримський міст, ще взимку ваше Міністерство опублікувало дані про зміщення конструкції, до того ж з'явилися відомості про те, що через будівництво почалося обміління Керченського підхідного каналу, через що у Керченському порту анексованого Криму запросили знизити осадку кораблів з 8 до 5 метрів. Подібна ситуація стосується і Керченської протоки. Які дані є зараз?

— Азовське море більш прісне, ніж Чорне море, бо тут постійно є приплив прісної води з річки Дон. Припливи і відливи дозволяли перетікати воді з Азовського моря у Чорне море і навпаки. Таким чином тут створювався свій особливий біологічний ритм, який був пов'язаний з температурою води, засоленням, мінералізацією тощо.

Тепер побудували Кримський міст. Якщо тече річка і посередині її поставити камінь, течія зміниться? Так. Течія йтиме з боків, а посередині що? Там буде замулювання. І ось таких "камінчиків" при будівництві мосту напхали так, що тепер Кримський міст створює практично ефект дамби.

Кримський міст

По-перше, це впливає на біологічні процеси, Азовське море опріснюватиметься більше, бо води, яка перетікає з Азова в Чорне море під час відливів, стало менше, може і не вдвічі менше, але це вже є.

Побудувавши Кримський міст, росіяни обмежили прохідність суден — 35 метрів вгору і 8 метрів у глибину. На сьогодні відбувається замулювання цієї глибини. Зараз вже капітан Керченського порту звертається до адміністрації портів з проханням змінити розміри суден, які можуть проходити у порт. Він побоюється, що будуть постійні аварії, а якщо будуть ці аварії, то у тебе падає рейтинг безпеки, а це означає, що не кожен захоче до тебе їхати, а це означає подорожчання послуг перевізника, а в порту зменшення товарообігу, і відповідно порт вмирає .

Мало того, ось цей Дон, відливи і припливи, відсутність цієї "дамби" — це побудувало певний фарватер, по якому проходять судна. А тепер ці фарватери теж будуть змінюватися, бо ці всі процеси — зміна течій, зменшення швидкості, це все призводитиме до того, що, наприклад, якщо раніше певний обсяг води випливав у Чорне море, то тепер він буде завертатися. А там, де він буде завертатися — відбуватиметься замулювання.

На болото Азовське море, звичайно, не перетвориться, але те, що воно опріснюватися — це раз, основні судноплавні фарватери мілітимуть — це два. І вже ми можемо говорити про те, що це проблема для всього судноплавства в Азовському морі, і для Росії також, і вони це розуміють.

А що з приводу зсувів?

— Що стосується зсувів, так, ми спостерігаємо цю динаміку. Можливо, це було прораховано і є особливістю конструкції, але всі інженери кажуть, що вона мала будуватися на скельній основі. Це дає гарантію того, що коливань не буде. Але нестійкі ґрунти впливають на зміщення опор, і це не кажучи про вітри і льодоходи. Азовське море замерзає швидше, оскільки воно менш солоне, ніж Чорне море, і промерзає воно глибше, і це так само позначатиметься на опорах.

У мережі показували фотографії, як після снігу сходить насип під дорогою, що веде до Кримському мосту, якщо її не зміцнювати, дорога може зійти разом зі схилом. Чому так відбувається?

— Швидше за все там не продумана система водовідведення, яка через рясні опади просто не впоралася з навантаженням. Бетонні колектори деформувалися, або їх спочатку неправильно зібрали, і вода почала підмивати основу.

Втім, з цим можна боротися, але це вказує на те, що у будівельників є завдання все зробити якомога швидше, через що трапляються помилки і все доводиться доробляти.

Зсуви загрожують цілісності траси що веде до Кримському мост

Але в окупантів і немає мети все зробити якісно, найголовніша роль цієї траси, цього мосту і цих електростанцій, які там будуються — це показати, що "імперія" прийшла назавжди. Це не для того, щоб вирішити якусь проблему, адже стара траса витримувала той вантажопотік, який був у Керчі. Так, може тепер завдяки цій трасі і можна доїхати від Керчі до Севастополя на півгодини раніше, але вона створила багато незручностей жителям, які живуть уздовж цієї траси.

Раніше, щоб дістатися населеного пункту, який стоїть навпроти, можна було за 5 хвилин, просто перетинаючи дорогу і переїжджаючи на інший бік. Зараз же величезний насип не дозволяє цього зробити, а об'їзди побудовані на довгих відстанях, і деколи доводиться замість 5 хвилин їхати до того ж населеного пункту півгодини-годину. Тобто, вони вирішили якесь стратегічне завдання, створили можливості для логістики об'єднати дві кінцеві точки, а всі інші?

Не прорахували?

— Не те що не прорахували, це до того, що ці об'єкти не роблять для людей, а для демонстрації своєї могутності, що, незважаючи на санкції, ми можемо собі це дозволити. Або ж для відмивання грошей у процесі будівництва.

Кажуть про те, що через коливання опор пускати залізничні перевезення мостом небезпечно, адже рейки мають бути ідеально рівними і будь-яке їхнє пошкодження може призвести до сходження поїзда з рейок?

— Я говорив про те, що основу, на якій побудований міст, можна порівняти з дуже щільним пластиліном, і палі мають стояти на скельній породі. Довжина опор у Кримському мосту — 65 метрів, і вони вбиті у глину.

Тепер все залежить від того, яка сила тиску на ці опори. Якщо у тебе навантаження відповідає тому, що зараз йде по трасі, ми ж бачимо, яка там інтенсивність, то нічого страшного, але коли добудують залізницю і там підуть вантажні і пасажирські поїзди — навантаження сильно зросте, до того ж сама конструкція має величезну вагу, це все впливатиме на стійкість конструкції.

Будівництво залізниці на Кримському мосту

Плюс навантаження нерівномірне — з одного боку автомобільна частина, на якій буде одна сила тиску, і залізнична — вже з абсолютно іншою силою тиску на опори. А отже і просадка там буде більшою.

Ми, звісно, не чекаємо біди, але чомусь важкі вантажівки там не їздять, чомусь реанімували поромну переправу, через яку перевозять багатотонні вантажі, з чим це пов'язане?

Повернімося до екологічних проблем. Екологи стверджують, що через відсутність дніпровської води Крим за якийсь час перетвориться на пустелю?

— Відсутність води призвела до деградації ґрунтів, що призвело до зменшення зелених насаджень, а якщо немає зелених насаджень, то середня температура нагрівання поверхні збільшується.

Так ось, вплив сонячних променів на північ Криму призводить до того, що змінюється весь агрофізичний процес, тобто у тебе з'являється ділянка суходолу, який сильніше нагрівається, що призводить до посухи. Великий обсяг гарячого повітря піднімається і рухається залежно від напрямку вітру, нагріваючи якусь територію і створює ефект духовки для півночі, де буде збільшуватися середня температура, що призведе до ще більшої потреби у воді.

Пустелею Крим ніколи не був, але цей класичний степ залишатиметься. Єдине що, кількість прісної води, яка вливалася, вона вимивала солі вниз і якість земель була сприятливою для сільгоспвиробництва будь-яких культур. Коли ти маєш добрий ґрунт, достатню кількість води і світла, то ти можеш розвиватися. Чому після будівництва Північно-Кримського каналу з'явилося кілька колгоспів-мільйонерів? Тому що вони почали розвивати садівництво та продукцію, яка була тут, була дуже якісною і розходилася по всьому колишньому СРСР.

Дамба на Північно-Кримському каналі

Зараз же через відсутність води триває засолення ґрунтів, і після повернення півострова нам треба буде розвернути цей процес у зворотній бік, щоб повернути можливість займатися сільським господарством у Криму.

До екологічної катастрофи в Армянську, через викид сірчаної кислоти з відстійника заводу "Кримський титан", теж призвела відсутність води, чи є ще у Криму подібні точки, які можуть "вистрілити"?

— Такого небезпечного виробництва, як "Титан" у Криму більше немає, але і наявну проблему з заводом вирішити вони не зможуть. Найголовніша вимога технологічного процесу на заводі — це вода, яка має бути практично дистильованою. Всі їхні спроби бурити все нові і нові свердловини не зможуть вирішити проблему, бо обсягів прісної води дуже мало, а за нею надходить вода практично з моря.

"Кримський титан"

Тому, як би вони там не намагалися вирішити цю проблему, практично за якийсь період часу ця вода стає непридатною, вони бурять іншу свердловину, третю — це не працює. Єдина умова щоб аварія не повторилася, треба зупинити завод.

В принципі Армянськ це зона екологічного лиха?

— Так.

За п'ять років анексії Криму у кримчан спала ейфорія від "русского мира"?

— Дивіться, я говоритиму про те, що є всюди. На святкування 23 лютого, День захисника Вітчизни, яке так шанують у Росії, знаєте скільки людей прийшло? 50 осіб, і це в найбільш російському, за їхніми мірками, місті Севастополь із 400 тисячним населенням.

Сьогодні середня зарплата по Росії близько 32 тис. рублів, у Криму близько 28 тис. рублів, а у Севастополі 22 тис. рублів. При тому, що рівень цін у Криму найвищий, бо це найбільш віддалена точка "імперії", логістику треба вирішувати за найдовшим маршрутом. Там найдорожчий бензин, отже все, що в магазині, воно має у складі частину транспортно-логістичних витрат. Там практично вбито своє виробництво молока і птиці. Там все привізне, а отже дороге. І за рівня показників по зарплаті там найвищі ціни. Зрозуміло, що рівень життя там котиться вниз.

Холодильник почав перемагати телевізор?

— Поки що так. І якість товарів у Криму досить сумнівна. Коли кримчани приїздять на материкову частину України, вони самі кажуть, що різниця у смаку того чи іншого продукту відчутна, і у нас смачніше.

І останнє, про мілітаризацію Криму, народні депутати України Мустафа Джемілєв і Рефат Чубаров заявляли про те, що на півострів звозять ядерну зброю, ви знаєте про це?

— Я не можу стверджувати напевно, що я точно знаю, так це те, що там створюються умови для зберігання ядерної зброї, і там присутня зброя, яка може використовувати ядерні боєголовки.

Якщо у тебе є місце для зберігання і є гармата, з якої ти можеш вистрілити ядерною боєголовкою, то ясна річ, що у тебе повинні бути всі ці боєголовки. Тому говорити про те, що там її немає, відсутні жодні підстави, бо там є носії та сховища.

Керченському мосту, логістичним вузлам та базі в Севастополі хана? - США дозволили Україні застосовувати далекобійні ATACMS по Криму - The New York Times

п’ятниця, 26 квітень 2024, 16:42

Україна вже отримала версію балістичні ракети ATACMS із дальністю до 300 кілометрів, стверджують джерела. США дозволили Україні бити по об'єктах у Криму далекобійними балістичними ракетами ATACMS. Про це напередодні повідомила газета The New York Times...

"Намагаємося робити те, що треба": Комбриг назвав цілі росіян на Бахмутському напрямку

п’ятниця, 26 квітень 2024, 15:30

Командир 93-ї окремої механізованої бригади "Холодний Яр", полковник ЗСУ Павло Паліса розповів в інтерв'ю "Суспільному", що на околицях Бахмута противник намагається наростити зусилля в смузі оборони бригади й також по сусідах - з метою прорвати оборон...