Хіти тижня. Україна втрачає можливість скласти гідну конкуренцію Airbus: "Укроборонпром" відмовився від перспективного Ан-188

 Замовлення на А400М для Казахстану стало "трампліном" для AirbusУкраїна втрачає можливість скласти гідну конкуренцію Airbus на світовому ринку транспортних літаків, і заодно – створити заміну для "Русланів", котрі максимум в 2040 році остаточно і безповоротно вийдуть із строю, зазначають Патріоти України.

Щоб "поставити на крило" вітчизняну авіагалузь, потрібен тверезий розрахунок та екстраординарні зусилля, бо час – не на нашій стороні.

Наприклад, 25 серпня цього року очільник Мінстратегпрому, Віце-прем’єр-міністр України — міністр з питань стратегічних галузей промисловості України Олег Уруський в інтерв’ю виданню "Український тиждень" заявив, що іноземні інвестори начебто проявляють інтерес до проекту літака Ан-70 та його модифікації Ан-77.

Проліт над Хрещатиком під час параду на День Незалежності став першою за декілька років публічною появою Ан-70
Проліт над Хрещатиком під час параду на День Незалежності став першою за декілька років публічною появою Ан-70

Буквально через тиждень, 1 вересня цього року, стало відомо, що корпорація Airbus продала Казахстану два літаки А400М, поставка яких відбудеться у 2024 році. З цього моменту Airbus уже почав "підминати" під себе авіаринок пострадянських країн, куди в теорії міг би бути продані нові транспортні літаки "Антонова".

А400М для Казахстану стануть першими літаками цього типу, що будуть поставлені замовнику без системи дозаправки у повітрі, заради здешевлення виробу
А400М для Казахстану стануть першими літаками цього типу, що будуть поставлені замовнику без системи дозаправки у повітрі, заради здешевлення виробу

Того ж 1 вересня під час свого засідання Кабмін прийняв Програму розвитку авіаційної галузі України до 2030 року, для якої передбачені такі показники ефективності – створення 6 тисяч нових робочих місць, сумарне виробництво продукції авіагалузі на рівні 300-350 мільярдів гривень. І наскільки б не була досконалою ця програма, її потрібно втілювати уже. Портал Janes сьогодні, 7 вересня цього року, написав, що корпорація Airbus замислила буквально експансію по продажу своїх А400М. Менеджмент корпорації очікує, що портфель замовлень виросте одразу на 176 літаків, для порівняння – у травні 2021 року Airbus поставив лише 100-ий літак своїм замовникам, і це за 10 років потому після старту програми.

Затрат на проект А400М уже досягли 30 мільярдів євро, і уже поставило виробництво літаків цього типу на межу збитковості
Затрат на проект А400М уже досягли 30 мільярдів євро, і уже поставило виробництво літаків цього типу на межу збитковості

Заяви про нарощення портфелю замовлень на 176 літаків А400М можна сприйняти, що це лише маркетинговий хід, мета якого – "розштовхати ліктями" конкурентів на бажаних для себе ринках. А от що це за ринки? Airbus натякає на Мексику, Саудівську Аравію, ОАЕ та навіть пострадянські країни, і вектор поставок для А400М – заміна зношених літаків C-130 Hercules, і також – заміна літаків аналогічного класу радянського виробництва.

Літаки А400М мають замінити собою в складі ВПС Казахстану транспортні літаки Ан-12, яких залишилось від 2 до 6 в строю казахського війська
Літаки А400М мають замінити собою в складі ВПС Казахстану транспортні літаки Ан-12, яких залишилось від 2 до 6 в строю казахського війська

Такі слова менеджменту Airbus можна було б сприймати просто на рівні "взяти до уваги", якби не одне але. Україна могла б цілком конкурувати з тим же Airbus на ринках пострадянських країн та інших регіонів світу, якби зробила ставку на розвиток та просування проекту військово-транспортного літака Ан-188.

Втім, за інформацією в розпорядженні Defense Express, нинішнє керівництво "Укроборонпрому" проект Ан-188 "поклало під сукно", натомість – зробило ставку на уже морально застарілий Ан-70.

Графічний рендер проекту літака Ан-188
Проект літака Ан-188 має такі чесноти: його виробництво передбачає широку кооперацію України з США, Францією, Ізраїлем та Великою Британією; цей літак передбачалось оснащувати двигуном LEAP1b виробництва CFM International – спільного підприємства американської GE Aviation та французької Safran Aircraft Engines; і в свою чергу, така б силова установка дозволила би пройти сертифікацію за "цивільними" нормами ICAO, і так – отримати "вхідний квиток" для Ан-188 на світовий ринок. Тим більш, що і той же А400М проектувався, щоб отримати "подвійну" сертифікацію, у тому числі – і за "цивільними" нормами ICAO.
"Виставковий" макет літака Ан-188, фото ілюстративне
"Виставковий" макет літака Ан-188, фото ілюстративне

Втім, за нашими даними, нинішнє керівництво "Укроборонпрому" не стало розвивати Ан-188 із мотиву, що начебто українському ОПК ніхто не дасть авіаційний двигун західного виробництва. Тому "шляхом найменшого опору" і була зроблена ставка на реанімацію проекту Ан-70.

Але ж Ан-70 використовує силову установку Д-27, яка уже не відповідає вимогам ICAO за рівнем шуму, а перепроектувати цю силову установку – вимагає значних зусиль і бюджетів.

Збройні Сили України не проявляють інтересу до Ан-70. Тому очевидно, що цей літак потрібно "переробляти" під експортні умови
Збройні Сили України не проявляють інтересу до Ан-70. Тому очевидно, що цей літак потрібно "переробляти" під експортні умови

Звісно, в Україні принцип "шляху найменшого опору" може мати і такий вимір – якщо перспективний проект заскладний, значить від виконання цього проекту потрібно взагалі відмовитись. Але і тут є свій нюанс. Зараз добре ім’я українській авіаційній галузі робить по суті "запас міцності" флоту вітчизняних літаків Ан-124-100 "Руслан", але ж максимум до 2040 року ці літаки остаточно вийдуть із ладу.

Навіть якщо керівництво профільних структур України відмовилось від ідеї просувати наші літаки на експорт, то можливо необхідність уже зараз шукати заміну "Русланам" стане стимулом для коректив по рішенням відносно проектів того ж Ан-70 та Ан-188.

Літак Ан-124-100 "Руслан" на стоянці аеропорту "Гостомель", базового для "Авіаліній Антонова", ілюстративне фото з відкритих джерел

Отримували мільйонні контракти від держави-агресора: СБУ викрила конструкторське бюро у Дніпрі, яке працювало на Росію

вівторок, 28 вересень 2021, 0:30

Служба безпеки України викрила велике конструкторське бюро у Дніпрі, яке тісно співпрацювало з окупаційною владою Криму – вони займалися модернізацією об’єктів енергетичної інфраструктури півострова, формально прикриваючись афілійованими підприємствами...

Виховання справжніх чекістів Путіну: В одній з частин ГРУ РФ солдат гвалтували шваброю, понад 20 "посвячених"

вівторок, 28 вересень 2021, 0:18

У Хабаровському краї Росії порушили дві кримінальні справи проти командира спецназу Головного розвідувального управління і його заступника, які в збоченій формі гвалтували солдатів строкової служби. Про це повідомляє засновник російського правозахисног...