Разом з тим, деякі позиції, які мали бути завершені у 2021 році, з різних причин були перенесені на 2022-й. Тому цей рік також обіцяє низку цікавих новинок. Їх і розглянемо.
У 2020 році Держпідприємство "Антонов" налагодило виробництво транспортного літака Ан-178 з повним імпортозаміщенням російських комплектуючих. Тоді ж в уряді заговорили про нові транспортні літаки для української армії і, як не дивно, цього разу слова з ділом не розійшлися.
11 грудня 2020 року Міноборони уклало контракт з ДП "Антонов" про закупівлю трьох Ан-178, а 3 березня 2021 року навіть внесло авансовий платіж за них.
Очікується, що перший з трьох літаків буде готовий у поточному році.
"Ми завершимо його збирання і передамо на льотні випробування в кінці першого кварталу. А в кінці 2022 року передамо на озброєння вже сертифікований літак Міністерству оборони", – обіцяв очільник ДП "Антонов" Сергій Бичков влітку минулого року.
Що стосується самого літака, то Ан-178 вдвічі швидший за радянський Ан-26, який має замінити у Збройних силах України, а вантажів може перевезти втричі більше.
За потреби в Ан-178 можна загнати три броневика з екіпажами і за годину перевезти в будь-яку точку України. А три літаки можуть перекинути практично цілу роту з повним озброєнням.
Як відомо, у 2016 році була оголошено про створення в Україні так званого "москітного флоту", за прикладом Швеції. Концепція передбачає швидке нарощування "дрібного" корабельного складу, який міг би швидко реагувати на всі виклики з моря і мав би достатній бойовий потенціал, а у той час будувати кораблі більшого класу (корвети, фрегати), які створюються не один рік. Частково склад поповнюється за рахунок іноземних засобів.
Зокрема, у вигляді безоплатної допомоги в Україну вже прибули чотири американські кораблі "Айленд" (Island), а у 2022 році очікується прибуття п'ятого засобу.
Це патрульні катери прибережної зони водотоннажністю 170 тонн, довжиною 33,52 метри, шириною 6,4 метри і осадкою 2,13 метри. Вони здатні розвивати швидкість від 9 до 29,5 вузлів (номінальна – 18 вузлів) і перебувати автономно в морі до 5 днів, проходячи відстань до 2307 миль.
Катери "Айленд" мають штатне озброєння у вигляді крупнокаліберного кулемету і автоматичних гармат з дистанційним керуванням.
Їх залучатимуть до захисту судноплавства, портів і морських комунікацій, патрулювання в межах виняткової морської економічної зони, забезпечення розгортання військ, посилення охорони морських ділянок державного кордону, прикриття конвоїв під час забезпечення перевезення вантажів в морі тощо.
У червні 2020 року Держдеп США затвердив продаж Україні 16 патрульних катерів Mark VI та пов'язаного з ними обладнання орієнтовно на суму 600 млн доларів. Згодом оголосили, що у другому півріччі 2021 року ВМС ЗСУ отримає перші два катери, однак ці терміни було зірвано. Наразі їх чекають у поточному році.
"У 2022 році Військово-морські сили України отримають щонайменше три патрульні катери типу Mark VI. Це може бути від трьох і плюс. Ми працюємо над тим, щоб знайти і ресурси, і все інше для того, щоб їх було більше", – про це 4 січня заявила посол України у США Оксана Маркарова.
Ці катери призначені для патрулювання у річкових і прибережних водах. У порівнянні зі старими судами, які використовувались в США, Марк VI є більшим, більш життєздатним та краще оснащеним модернізованою зброєю, зв'язком, розвідувальною та локаційною системами.
Стандартне озброєння складається з двох дистанційних керованих артустановок Mk 38 Mod 25-мм та шести екіпажних кулеметів М2 0,5 дюймового калібру. При цьому, залежно від потреб місії, озброєння може складатись з кулеметів M240, міні- кулеметів M134 та гранатометів Mk 19 . Також планується монтувати керовані ракети типу Griffin BGM-176B.
Варто зазначити, що Mark VI – відносно нова американська розробка. Перші катери цього типу були прийняті на озброєння ВМС США лише у вересні 2015 року і наразі вони не перебувають на озброєнні жодної іншої держави, окрім США. Україна отримає ці катери в рамках військової допомоги від США.
12 грудня 2021 року радник керівника Офісу президента України Олексій Арестович на всю країну оголосив, що українсько-турецький завод з виробництва безпілотників, який зараз будується у Василькові Київської області, першу продукцію має дати до кінця 2022 року.
Раніше, у вересні 2021 року, лунали офіційні заяви, що на цьому заводі будуть виготовлятися, насамперед, турецькі безпілотники Bayraktar TB2, які вже взяті на озброєння Збройних сил України і наразі імпортуються з Туреччини.
В Україні безпілотники Bayraktar TB2 використовуються у двох стратегічних напрямках: війна на Донбасі і захист державного кордону з моря.
Сухопутна ескадрилья "Байрактарів" (Повітряні сили ЗСУ) призначена для ведення повітряної розвідки на Донбасі з можливістю за необхідності завдавати ракетних ударів як з самого дрона, так і з наземної артилерії за допомогою сигналу наведення з БПЛА. Варто зауважити, що озброєння "Байрактару" цілком може вивести з ладу важку бронетехніку, включно з танками.
Морська ескадрилья (Військово-морські сили ЗСУ) також здійснюватиме розвідку над узбережжям і територіальними водами України у Чорному та Азовському морях, плюс буде слугувати засобом навігації для протикорабельних комплексів "Нептун".
Окрім цього Bayraktar TB2 розглядається, як ефективний засіб протидиверсійної оборони – проти спроб висадки на берег морського десанту і навіть проти катерів і кораблів малого тоннажу. Звісно, можливостей основної зброї Bayraktar TB2 (ракет вагою близько 24 кг з бойовою частиною у 10 кг) замало для того, щоб топити великі військові кораблі. Але вони цілком дозволяють вивести з ладу радіолокаційні системи корабля, знищити командний місток чи вразити пускові установки ракетного озброєння. Будь-що з цього призведе до виведення з ладу навіть найбільшого корабля противника.
Ну і нарешті у 2022 році очікується взяття на озброєння та постачання у війська перспективної вітчизняної самохідної гаубиці "Богдана", розробленої під стрільбу снарядами калібру НАТО.
Багатостраждальна САУ 2С22 "Богдана" калібром 155-мм розробляється на підставі спільного рішення Міністерства оборони України та публічного акціонерного товариства "Краматорський завод важкого верстатобудування" в рамках дослідно-конструкторської роботи за державним оборонного замовленням ще з лютого 2016 року.
Вперше прототип "Богдани" показали 14 липня 2018 року, а вже 24 серпня того ж року її можна було бачити під час військового параду на честь Дня Незалежності України. Спочатку передбачалося, що САУ "Богдана" піде у серійне виробництво у 2020 році, однак, через судові розборки між заводом-виробником і Міноборони на етапі випробувань, було втрачено кілька років.
Лише у 2021 році державні випробування було відновлено і спочатку у травні, а потім упродовж жовтня на державному випробувальному полігоні "Алібей" в Одеській області пройшли два етапи стрільб у межах випробувань дослідного зразка 155-міліметрової САУ 2С22 "Богдана".
Точних термінів взяття на озброєння та початку серійного виробництва ніхто не називав, однак, враховуючи заяви Міноборони про "складну воєнно-політичну ситуацію в Україні, гостру необхідність у нарощуванні бойових спроможностей ЗСУ з метою протидії наявним викликам і загрозам національній безпеці" в контексті цієї розробки, можна сподіватися, що до кінця 2022 року проект таки буде завершено.
Що стосується самої установки, то САУ 2С22 "Богдана" виконана у натівському 155-мм калібрі. Вона має забезпечити дальність пострілу до 40 км звичайним снарядом та до 60 км завдяки застосуванню активно-реактивного боєприпаса.
Гаубиця встановлена на шасі КрАЗ-63221 та має спарену броньовану кабіну для розміщення обслуги бойової машини. Ствол 155-мм гармати з прогресивною нарізкою було виготовлено на Краматорському заводі важкого верстатобудування.
На "Богдані" також має бути встановлена цифрова система управління вогнем та автомат заряджання, що зробить її мобільною, швидкою і невразливою від зворотного вогню ворога.
Протокол безпеки в Україні не змінився і, якщо немає повітряної тривоги, усі мають працювати. Про це заявив президент Володимир Зеленський у своєму вечірньому зверненні 22 листопада, яке опублікували у Facebook, передають Патріоти України. За його слов...
Запроваджені США санкції проти «Газпромбанку» ставлять під загрозу енергетичну безпеку деяких країн Центральної Європи. Про це заявив міністр закордонних справ Угорщини Петер Сійярто, повідомляють Патріоти України з посиланням на Bloomberg. За словами ...