Журналісти виявили, що постачальники продуктів для української армії самі закуповують продукти вдвічі-втричі дешевше, ніж продають їх Міністерству оборони. Так, за підрахунками розслідувачів, маржа для приватних фірм за деякими позиціями багатомільярдних контрактів становить 30-70%, передають Патріоти України.
Про це йдеться у розслідуванні проєкту "Схеми". Журналісти отримали доступ до восьми контрактів, які Міноборони уклало з приватними фірмами у грудні 2022 року.
Ціни з цих документів порівняли із цінами в оновлених додатках до контрактів, які булопереукладено після скандалу із закупівлями за завищеною вартістю. Розслідувачі дійшли висновку, що навіть після зниження цін за багатьма ключовими позиціями вартість продуктів залишається вищою за середньоринкову, наприклад:
Втім у Міноборони вже пояснювали, звідки береться така різниця. Справа в тому, що ціни в контрактах враховують витрати на логістику та приготування страв. Так, Міноборони, по суті, закуповує не продукти зі списку, а послугу з організації харчування військової частини, яка, крім самих продуктів, включає:
Однак, як вважає експертка з питань публічних закупівель Неллі Стельмах, у вартість продуктів у супермаркетах вже також закладено логістику та зберігання. "Коли ми дивимося на ритейл, то у вартості того, за яку суму ми купуємо будь-які продукти харчування, вже закладено логістичні витрати, витрати на заміну бракованого чи непотрібного товару, тобто всі ці позиції, які Міністерство оборони називає специфічними та унікальними", – розповідає Стельмах.
Армія РФ розпочинає новий наступ, де головний напрямок — Сумський. Про це заявив президент України Володимир Зеленський під час пресконференції в Анкарі 15 травня, передають Патріоти України. «Вони (росіяни — Ред.) працюють над тим, щоб відновлюватись,...
Як повідомив Генштаб ЗСУ, загальні бойові втрати РФ з 24.02.22 по 17.05.25 орієнтовно склали: