Бізнес Росії в умовах санкцій та проблем із розрахунками змушений шукати нестандартні маршрути поставок та оплати. Одним із каналів стала Монголія – через неї в Росію ввозяться товари з Китаю та Японії. Про це пише The Moscow Times.
Потік вантажів, що проходять через Монголію, швидко зростає – через неї йдуть автомобілі з Японії, обладнання з Китаю, інша продукція, яку складно оплатити і замовити безпосередньо, а також звичайні китайські товари, які імпортери хочуть отримати швидше.
Одна з переваг Монголії в тому, що через неї можна постачати з країн Азіатсько-Тихоокеанського регіону товари, які не можна закуповувати там через санкційні обмеження, обережність банків і постачальників, розповідає менеджер російської логістичної компанії, що працює в Азії. Наприклад, зараз через Монголію возять у контейнерах автомобілі з Японії, яка ввела заборону на прямий імпорт до Росії машин з двигуном понад 1,9 літра (а також будь-яких гібридів та електромобілів), а крім того, промислове обладнання, теж санкційне, наводить він приклад. Ввозять промислові верстати і з Китаю: за них зараз важко заплатити безпосередньо – китайські банки майже не пропускають платежів за цю категорію продукції, а через Монголію – будь ласка, йдеться у публікації The Moscow Times.
Формально монгольські банки теж не готові ризикувати: є проблеми з платежами з Росії через ризик вторинних санкцій, і все ж таки вони, за словами російських імпортерів, набагато м'якше ставляться до рублевих платежів, просять менше документів, ніж китайські банки.
З платежами в доларах та євро через монгольські банки можливі проблеми, але можна переводити рублі з російського банку до монгольського – вони йдуть не за SWIFT, а за його російським аналогом під назвою Система передачі фінансових повідомлень Банку Росії (СПФС) і не підпадають під санкційні обмеження. Отже, монгольські банки не цікавляться, які саме товари сплачують замовники, ділиться досвідом імпортер автомобілів. У Монголії рублі можна конвертувати, і вже звідти платити у потрібній валюті куди завгодно (наприклад, до Японії – у єнах), гроші зараховуються за два-три дні.
Головне ж у тому, що Монголія – це перспективний транспортний коридор для вантажів із Азіатсько-Тихоокеанського регіону, насамперед Китаю. Вона може розвантажити далекосхідні морські порти та залізничні станції, на яких регулярно виникають затори з вантажів, каже менеджер логістичної компанії.
З південного Китаю контейнер доїжджає до монгольсько-російського кордону за 10 днів, а далі його можна відправляти і російською, і монгольською транспортною компанією до Росії. Бізнес для автоперевізників вигідний – у Бурятії давно було налагоджено експорт будівельних матеріалів, продуктів, побутової хімії до Монголії, а ось назад фурам доводилося їхати порожніми, оскільки імпортувати не було чого. Влада двох країн уже збільшує потужність автомобільних переходів.
Росія, Монголія та Китай розвивають співпрацю у сфері транспорту та логістики: до 1 липня потік автомобілів через прикордонний пункт Кяхта – Алтанбулаг збільшиться на третину, до 200 автомобілів на добу, а в перспективі він здатний пропускати 350 автомобілів.
Балістична ракета середньої дальності "Орешник", якою РФ 21 листопада атакувала Дніпро, була створена "підступними" порушниками Договору про ліквідацію ракет середньої і малої дальності від 1987 року. Про це пише Forbes, передають Патріоти України. Жур...
За 1000 днів конфлікту Повітряно-космічні сили Росії, незважаючи на технологічну та чисельну перевагу, не змогли домогтися переваги в повітрі над Україною, передають Патріоти України з посиланням на Міністерство оборони Великобританії у X (Twitter). "О...