Однак існує одне "але": Україна зможе транспортувати пальне з інших країн через "трубу Медведчука"

В найближчі дні може бути підписаний договір з найбільшою угорською нафтогазовою компанією MOL для транспортування дизпалива з інших країн через Угорщину ділянкою продуктопроводу "Самара-Західний кордон", більш відомою як "труба Медведчука". Про це донедавна очільник "дочки" Нафтогазу, Укртранснафти, Микола Гавриленко розповів в інтерв’ю, передають Патріоти України.

Він розповів, що після того, як "трубу" забрали у структур Медведчука і передали Укртранснафті, до початку повномасштабної війни РФ проти України держкомпанія не могла транспортувати нею дизпаливо, адже залишки пального так і не передали на баланс Укртранснафти. Після 24 лютого ситуація змінилася, і ці обсяги вирішили передати на потреби держави.

У процесі передачі Гавриленко виступив з ініціативою залишити в трубі деяку кількість палива, щоб використати його як технологічне для організації зворотного (реверсного) прокачування дизеля з Угорщини в Україну. На початку травня розпочалися переговори з компанією MOL як власником активів, на які заходить цей продуктопровід на території Угорщини.

"Наша переговорна позиція була побудована на тому, щоб налагодити транспортування цією трубою з Угорщини в Україну 100-150 тисяч тонн дизпалива на місяць", – розповідає Гавриленко. Цей обсяг розглядався як базовий з огляду на виробничі характеристики системи у стандартному режимі роботи.

Натомість у MOL заявили, що вільного ресурсу палива вони не мають. Як пояснює ексочільник Укртранснафти – через те, що передвиборна кампанія прем’єра Угорщини Віктора Орбана була побудована, зокрема, на низьких цінах на нафтопродукти. Зараз в Угорщині ціна дизпалива – 1,2-1,4 євро за літр, що на 30-40% нижче за решту Європи. Через це суттєво зріс попит, який треба задовольняти.

Натомість угорська компанія заявила про готовність транспортувати паливо з Угорщини в Україну продуктопроводом. "Все, що MOL змогла нам запропонувати, – це лише варіант, за якого ми знаходитимемо дизпаливо в ЄС, доставлятимемо його у вагонах-цистернах до їхніх терміналів, де він перекачуватиметься у продуктопровід і поставлятиметься ним в Україну", – пояснює Гавриленко.

Ворог приречений: У ВМС розповіли, як росіяни втрачають "очі" в окупованому Криму

четвер, 18 грудень 2025, 6:24

Днями у Криму бійці ГУР Міноборони успішно уразили дві російські дороговартісні радіолокаційні системи - РЛС 55Ж6М "Нєбо-М" та заховану в купол РЛС 64Н6Е - таким чином, знищуються "очі" ворожої ППО. Про це в ефірі телемарафону заявив речник ВМС ЗСУ Дм...

Слуга для двох задач

четвер, 18 грудень 2025, 3:35

Яка «несподіванка». Олександра Корнієнка обрано головою партії «Слуга народа». Перед новоспеченим головним «слугою» стоїть нетривіальне завдання. Зеленський нещодавно «дав доручення» ВРаді розробити законопроект про вибори в умовах воєнного стану. Про ...