Авіасполучення в Росії може повністю припинитися - авіакомпаніям вже доводиться розбирати неушкоджені літаки на деталі для ремонту суден Airbus та Boeing. Через санкції у росіян більше немає доступу до сертифікованого технічного обслуговування та запчастин. А частина літаків взагалі застрягла за кордоном, передають Патріоти України.
У результаті після повномасштабного вторгнення РФ в Україну російська авіаційна промисловість живе у борг. Про це пише німецьке видання Welt.
"Проблема Росії може бути виражена однією цифрою: 70%. Це частка Airbus та Boeing у парку приблизно з 880 літаків російських авіакомпаній – за вирахуванням найменших регіональних літаків ще радянського виробництва", – зазначає видання. За даними Мінтрансу Росії, 95% пасажирів у РФ перевозять літаками іноземного виробництва.
При цьому, згідно з дослідженням CH-Aviation, 15% російського авіафлоту застрягло за межами країни. Це ті судна, які, наприклад, перебували на обслуговуванні за кордоном до повномасштабної війни або конфіскували після 24 лютого.
"На більшу частину парку, до якого мають доступ російські авіакомпанії, немає офіційних запчастин і немає сертифікованого обслуговування через санкції. Російський авіапром, і без того сумнозвісний своїми поломками та аваріями, швидше за все, стане ще небезпечнішим", – зазначає видання .
Донька російського "Аерофлоту", лоукостер "Перемога", вже скоротила парк із 41 до 25 літаків, щоб створити "безперервний канал постачання запасних частин". Туристична авіакомпанія Azur Air також майже вдвічі скоротить кількість літаків, що використовуються.
Вплинуло на ситуацію і закриття європейського та американського повітряного простору. Російські авіалінії що неспроможні вивести свої літаки. А більшість літаків Airbus та Boeing, що експлуатуються в Росії, так чи інакше перебувають у лізингу.
"Це означає, що якщо ви приземлитесь в іноземному аеропорту, є ризик, що літак буде конфіскований. Це унеможливлює вигідні міжнародні маршрути. Але літаки, які раніше це робили, можуть бути вкрадені для внутрішніх рейсів", – йдеться в матеріалі.
Через санкції у РФ виникли проблеми і з єдиним серійним виробництвом пасажирських літаків Sukhoi Superjet 100. Для складання таких суден використовувалося багато зарубіжних комплектуючих, зокрема двигуни SaM146 виробництва французької компанії Safran.
Середньомагістральний літак "Іркут МС-21", розпочати використання якого хотіли ще минулого року, також потребує імпортних комплектуючих. Тому він не виробляється серійно. Тепер його впровадження має відбутися не раніше 2025 року, якщо необхідні комплектуючі взагалі можна буде знайти.
"Можуть пройти роки, перш ніж почнеться виробництво літаків, повністю виготовлених з російських комплектуючих. Для Росії це означає: у довгостроковій перспективі внутрішніх рейсів ставатиме дедалі менше. Великі відстані між Москвою та регіонами стануть ще довшими", – резюмує видання.
Всі сторони війни РФ в Україні повинні "зберігати спокій та проявляти стриманість" та працювати над умовами припинення вогню. Про це заявив речник Міністерства закордонних справ Китаю Лінь Цзяня, повідомляє The Guardian, передають Патріоти України. За ...
Внаслідок удару крилатими ракетами Storm Shadow/SCALP по командному пункту в Мар'їно у Курській області РФ ліквідовано 18 російських окупантів та 33 поранено. Серед них є також північнокорейські найманці. Крім того, ймовірно, в число "двохсотих" або "т...