"Це унікальний літак": Коваленко пояснив, що означає для Росії втрата А-50

А-50 є рідкісним і унікальним літаком у складі повітряно-космічних сил РФ, який виконував низку важливих функцій. Для Росії це серйозна втрата, і чим менше таких літаків буде на озброєні у ворога, тим менш ефективною буде робота всіх родів російських військ.

Про це в коментарі для OBOZ.UA заявив військово-політичний оглядач Олександр Коваленко. Він зазначив, що без участі такого літака, як А-50, ворог не може ефективно завдавати ударів по території України.

Так, за словами експерта, оборонні завдання літака А-50 полягали в тому, що він попереджав про пуски ракет та зліт тактичної авіації з території України.

"Він повністю оповіщував російські війська про ситуацію у повітряному просторі України, її авіаційні компоненти та ракетні компоненти. Тобто злітає Су-24, відповідно він фіксується, запускаються Storm Shadow чи Scalp – це фіксується й одразу передається інформація", – зазначив Коваленко.

Окрім цього всього, в цього літака була властивість розширення дальності ураження комплексами С-400 по повітряних об'єктах.

Водночас у наступальному плані літаки А-50 забезпечують додаткову цілевказівку для нанесення ударів ракетами.

"Я не здивований, що з 23 на 24 лютого не відбулось якихось масштабних ракетних ударів саме з тієї причини, що вони відкликали всю свою авіацію з повітряного простору, а сам А-50 був збитий. Без цих літаків ефективно завдавати ударів по Україні росіяни просто не зможуть", – наголосив експерт.

За словами Коваленка, це унікальний літак ще й тому, що Росія не може його самостійно виготовляти.

"Його виробництва немає на території РФ, крім того, їх дуже складно ремонтувати. В Білорусі коли був пошкоджений один із цих літаків, а саме його радіолокаційна станція "Шмель", вони досі його не полагодили. Там були незначні ураження цієї станції, але в Росії просто немає на сьогодні технологічної можливості її відновити", – заявив він.

До того ж окрім літака не менш цінними були і його пілоти. Оскільки на підготовку одного йде понад десять років.

"Пілоти це найцінніше на цьому літаку, адже для тактичної авіації, для того ж Су-35 чи Су-34 більш-менш підготувати пілота, який би знав свою справу – це від 5 до 10 років. На таку авіацію як А-50 – це взагалі унікальна каста пілотів, яких з вулиці не візьмеш, і підготовка яких займає понад 10 років, а її вартість просто колосальна. Тому "ціна" екіпажу із 10 людей становить приблизно стільки ж як і сам літак, він настільки ж унікальний. А втрата літака та екіпажу – це подвійний удар", – наголосив Коваленко.

Він зазначив, що чим менше таких літаків буде на озброєні у Росії, тим менш ефективною буде робота всіх родів російських військ.

Як повідомили раніше у ГУР, цінний для ворога літак далекого радіолокаційного виявлення та управління А-50 міг бути знищений за допомогою зенітного ракетного комплексу С-200.

Можна рятувати сотні, якщо не тисячі життів на місяць: Україна запустила в серійне виробництво робота Ratel Н для евакуації поранених з поля бою

субота, 27 липень 2024, 15:00

Робот Ratel Н розробки Brave1 може транспортувати одразу двох поранених, він уже пройшов польові випробування та запущений у серійне виробництво. Про це розповів міністр цифрової трансформації Михайло Федоров, передають Патріоти України. "Ratel Н розро...

Шалені підйомні вже не ваблять потенційних 200-х: Росія має серйозні проблеми з набором нових контрактників - ГУР

субота, 27 липень 2024, 14:15

Росія нині має серйозні труднощі з виконанням плану набору нових контрактників. Про це заявив речник Головного управління розвідки Міністерства оборони Андрій Юсов в ефірі телемарафону Єдині новини, передають Патріоти України. Таким чином розвідник про...