Зазначається, що цей запис свідчить про те, що іранські авіаслужби не просто приховували справжню причину авіакатастрофи українського літака, але й доводить, що іранці бачили ракету з моменту пуску і до того, як вона потрапила в український літак. Борт «Міжнародних Авіаліній України» злетів о 6:20 8 січня. Водночас сідав іранський борт компанії «Асеман Ейрлайнз», рейс Шираз-Тегеран, номер 3768. Приблизно за три хвилини пілот-іранець побачив ракету.
Повна розшифровка розмови:
Диспетчер: - Доброго ранку, «Українські Міжнародні Авіалінії» 752 (не чітко), визначено, ваша висота вильоту 260, рухайтесь на 6000 футів, повернути праворуч.
Диспетчер: - Після 6000 футів напрямок на Парок.
Пілот EP3768: - Заходимо на посадку з півночі, 3768.
Диспетчер: - Доброго ранку, 3768.
Диспетчер: - «Асеман» 3768 (не чітко), визначити 3343 ліворуч, рівень 110.
Пілот EP3768: - Борт 3768, на зв’язку. Пілот EP3768: - Заходимо на посадку з півночі, 3768. Пілот EP3768: - Ні, сер? Пілот EP3768: - Зона 320, для прольоту активна?
Диспетчер: - GPS (нерозбірливо).
Пілот EP3768: - За маршрутом спалахи, як від ракети. Щось таке там має бути?
Диспетчер: - Зона 320? На відстані скількох миль? Де?
Пілот EP3768: - Точно не можу сказати. Але, я думаю, це біля (аеродрому) Пайам, (місто) Карадж.
Диспетчер: - Скільки миль? Де?
Пілот EP3768: - Я зараз бачу світло, як вона летить звідти.
Диспетчер: - Нічого про це нас не інформували.
Диспетчер: - Як виглядає? На що схоже це світло?
Пілот EP3768: - Це точно світло від ракети.
Диспетчер: - Вона ж не в бік міста (Тегеран) летить, ні?
Пілот EP3768: - Можливо… А, ні, ні, збоку міста злетіла.
Диспетчер: - Нас нічого не повідомили, але продовжуйте спостерігати.
Пілот EP3768: - Добре. Стаю на курс посадки.
Диспетчер: - «Українські Міжнародні Авіалінії» 752, прийом.
Диспетчер: - «Українські Міжнародні Авіалінії» 752, прийом!
Диспетчер: - «Українські Міжнародні Авіалінії» 752, як чутно?! (запит повторюється кілька разів з 02:27 до 04:25, без відповіді)
Диспетчер: - «Асеман» 3768, 9000 (не чітко), курс на посадку.
Диспетчер: - «Асеман» 3768, все, більше ви нічого там вгорі не бачите?
Пілот EP3768: - Пане інженер, ми бачили вибух, великий спалах від вибуху, не розуміємо, що це.
Диспетчер: - Ми точно не знаємо…
Пілот EP3768: - На нашому курсі все нормально?
Диспетчер: - Так, я не думаю, що для вас будуть якісь проблеми.
Винищувачі F-16, які надали Україні партнери, працюють, але говорити про їх вплив як окремої серйозної компоненти не можна через незначну кількість. Про це в ефірі телемарафону сказав виконавчий директор Українського центру безпеки та співпраці Дмитро ...
Як повідомив Генштаб ЗСУ, загальні бойові втрати РФ з 24.02.22 по 31.01.25 орієнтовно склали: