Дали назву на честь батька короля Артура: Науковці відкрили новий вид динозавра-карлика (фото)

Палеонтологи Великої Британії описали новий рід і вид найдавнішого хижого динозавра. Вони назвали його в честь батька короля Артура - Утера Пендрагона. Про це йдеться в дослідженні, опублікованому в журналі Royal Society Open Science, передають Патріоти України.

У 1952 році в в кар'єрі Панта-і-Фіннон на півдні Уельсу археологи знайшли рештки теропода. Рідкісне поєднання остеологічних ознак дало підставу віднести теропода до нового роду і виду. Динозавра назвали Pendraig milnerae - "головний дракон" і валлійський аналог прізвиська кельтського племені бриттів Утера Пендрагона. Динозавр - найдавніший теропод Великої Британії серед науково описаних видів.

У такій місцевості динозаври відрізнялися карликовістю через нестачу ресурсів і низьку конкуренцію. Вік відкладень, в яких знаходилися останки найдавнішого динозавра - від 214,7 до 201,3 мільйона років. У ящера стегнова кістка була всього приблизно 10 см завдовжки.

Докладний аналіз проводили Штефан Шпікман з Музею природної історії в Лондоні і його колеги з Аргентини і Великої Британії. Pendraig milnerae був значно менше своїх предків, розміром з курку, приблизно, але невідомо чи був він повністю дорослою особиною.

Фото: Spiekman et al. / Royal Society Open Science, 2021