Два шматочки шинки - уже забагато: Вчені розповіли, яке м'ясо підвищує ризик небезпечної хвороби

Науковці Кембриджського університету заявили, що вживання навіть двох шматочків шинки кожного дня може підвищити ризик розвитку цукрового діабету ІІ типу на 15%, передають Патріоти України.

Команда вчених дійшла такого висновку після проведення найповнішого у світі дослідження про взаємозвʼязок ультраобробленого і червоного м'яса із ризиками діабету, пише The Guardian.

Нове дослідження, у якому взяли участь майже 2 мільйони людей по всьому світу, опублікували у журналі Lancet Diabetes & Endocrinology.

"Наше дослідження надає найповніші нині докази зв'язку між вживанням переробленого м'яса та необробленого червоного м'яса і вищим ризиком розвитку діабету 2 типу в майбутньому.

Воно підтверджує рекомендації щодо обмеження споживання такого м'яса для зниження рівня захворюваності на діабет 2 типу серед населення", – сказала провідна авторка дослідження і професорка з Кембриджського університету Ніта Фороухі.

Науковці Кембриджського університету провели метааналіз даних 31 дослідницької групи щодо 1,97 мільйона дорослих з 20 країн Європи, Америки, Східного Середземномор'я, Південно-Східної Азії та західної частини Тихого океану.

Виявилося, що щоденне споживання 50 грамів переробленого м'яса (приблизно 2 скибочки шинки) підвищує ризик розвитку діабету ІІ типу протягом наступних 10 років на 15%.

Водночас заміна переробленого м'яса на необроблене червоне м'ясо або птицю дещо знижувала ризик діабету.

Споживання 100 грамів необробленого червоного м'яса на день (невеликий стейк) підвищує ризик захворювання на 10%. А щоденне споживання 100 грамів м'яса птиці – на 8%.

Коли вчені додатково перевіряли результати за різними сценаріями, зв'язок між споживанням м'яса птиці і діабетом став слабшим, але показники для переробленого і необробленого червоного м'яса збереглися.

"Не маю стосунку": Лубінець розповів, хто обіймався на відео його зустрічі з російською омбудсманкою

четвер, 11 червень 2026, 20:30

Уповноважений Верховної Ради з прав людини, на Радіо Свобода, Київ, 9 червня 2026 року, Патріоти України. Уповноважений Верховної Ради з прав людини Дмитро Лубінець прокоментував відео зі зустрічі з російською омбудсманкою Яною Лантратовою, на якій обі...

Навіть якщо вас кусають, обережно: Українка розповіла про штрафи в Німеччині до €50 тис. за вбиту комаху

четвер, 11 червень 2026, 19:52

Німеччина відома своїми суворими природоохоронними правилами, але деякі закони здатні відверто шокувати українських біженців. Біженка Людмила Русіна розповіла у Tik-Tok, як у Німеччині можна «вхопити» штраф 5 тисяч євро, якщо ви знищили осине гніздо, п...