Гардероб льодовикового періоду: Вчені відкрили цікаві подробиці, в чому ходили неандертальці

Саме неандертльцям приписують винахід одежі, в той час як предки сучасної людини розгулювали по Африці практично голими. Тодішній суворий клімат Євразії змушував первісних мисливців постійно мерзнути, особливо взимку

Учені отримали непрямі докази того, що неандертальці носили одяг. Це доводять незалежні дослідження, одне з яких зосередилося на дослідженні історії вошей, а інше — на дослідженні останків гієни.

Неандертальці жили на Землі протягом значного проміжку часу, приблизно від 200 000 років тому до 42 000 років тому. В цю епоху їм доводилося переживати холодні погодні умови, особливо в Європі і дослідження показують, що температури були надто низькими, щоб хтось міг вижити без одягу чи укриття, пише Discover.

Але тканина не зберігається довго, тому знайти неандертальський одяг — все одно, що шукати голку в копиці сіна. Деякі вчені навіть сперечаються, чи носили неандертальці одяг взагалі. Вони дослідили ДНК тілесних вошей, які живуть в одязі, та виявили що ці воші з'явилися лише близько 72 000 — 42 000 років тому, що збігається з міграцією сучасних людей з Африки.

Попри відсутність залишків одягу, дослідники знайшли непрямі докази того, що неандертальці могли носити одяг. У нещодавньому дослідженні Моклан та його команда проаналізували останки тварин з неандертальських стоянок.

Вони помітили на кістці гієни сліди порізів, які, ймовірно, зроблені внаслідок зняття шкури, а не видобутку м'яса. Це свідчить про те, що неандертальці могли використовувати шкури тварин для одягу або ритуалів.

Неандертальці використовували не лише хутро хижаків, але й орлині кігті. Археологи знайшли орлині кігті зі слідами порізів, що свідчить про те, що їх одягали на шию як намисто.

Коли Homo sapiens прийшли в Європу близько 42 000 років тому, мода, ймовірно, змінилася. Починаючи з цього часу, вчені почали знаходити більше аксесуарів на неандертальських стоянках, наприклад, підвіски із зубів печерного ведмедя. Ці предмети могли бути спільними для людей і неандертальців або просто збігом обставин.

Прийшли "заступитися" за товаришів: На Закарпатті суперечка між ромами й працівниками ТЦК переросла у стрілянину (відео)