Горять частіше: Що безпечніше - бензинові авто чи електромобілі

Люди, які збираються придбати електромобілі, які мають більший попит в українців, знають, що головний їхній недолік - це займання, тепловий розгін у тяговому акумуляторі. Він відбувається через фізичне пошкодження блоку батареї або коротке замикання в одній з комірок, передають Патріоти України.

В результаті температура всередині одного з осередків акумулятора починає збільшуватися і перекидається на сусідні ланцюговою реакцією. У 95% випадків батареї починають горіти, а в інших 5% вибухають від надлишкового тиску газів.

Втім, стверджувати, що такі транспортні засоби менш безпечні, не зовсім вірно, пише Avtosota з посиланням на дані порталу The Conversation.

Річ у тому, що раніше ця проблема була досить актуальною для електрокарів. Але тепер нові моделі оснащуються акумуляторами нового покоління. Вони мають ефективну систему охолодження та ізоляції.

Наприклад, тягова батарея спортивного седана Neta S від найбільшого китайського виробника CATL оснащується листом міканіту, що виключає ланцюгову реакцію та пошкодження інших осередків під час теплового розгону. Також на блоці батареї є клапан скидання тиску, який випускає гази і не дає батареї вибухнути у разі пошкодження.

Таким чином, зараз електромобілі досить добре захищені від спалаху. І вони вже горять значно рідше за бензинові аналоги. Але залишається інше питання — чи заважає безпеці електрокарів їхня підвищена вага? Адже під час зіткнення вона може зіграти з ними злий жарт. З’ясувати це допомогли незалежні краш-тести.

Електромобіль проти бензинового автомобіля: результати краш-тестів

Раніше більшість електрокарів були переробленими бензиновими автомобілями. З них виймали бензиновий двигун та ставили на його місце електромотор. А тягову батарею вішали під днище. У такому вигляді електрокар дійсно виявлявся небезпечнішим за бензиновий аналог. Адже високовольтна система опинялася близько до землі, вага конструкції збільшувався, а жорсткість кузова залишалася незмінною.

Великий обсяг продажів електромобілів дозволяє компаніям розробляти для них окремі платформи з урахуванням вимог безпеки. Так, дуже популярною стала технологія CTB (Cell-To-Body). Її особливість полягає в тому, що тягова батарея стає невід’ємною частиною силового каркасу електрокара, по суті виконуючи роль його підлоги. Вона посилює жорсткість електрокара на кручення і забирає на себе частину енергії удару. При цьому осередки всередині ударостійкого блоку шкоди не отримують через спеціальний шар, що демпфує.

І результати краш-тестів знаменитої європейської асоціації Euro-NCAP показують, що «електрички» не просто не гірші, а навіть кращі за бензинові машини. Так, спочатку експерти порівняли показники безпеки електрокарів та бензинових автомобілів, що належать до схожих сегментів.

А далі «зіштовхнули» NIO ES7 (EL7 у Європі) та Land Rover Discovery Sport. Китайський електрокар набрав 93% у сегменті безпеки дорослих пасажирів. Результат Discovery Sport — 84%. «британець» дещо реабілітувався у сегменті безпеки пасажирів-дітей, набравши 89%. А у NIO ES7 зняли бали за нестачу кріплень ISOFIX. Він здобув 85%. Але безпека пішоходів у ES7 значно вища — 80% проти 71% у Discovery Sport. У сегменті активної безпеки ES7 набрав трохи менше балів через жорсткий стандарт випробування.

І таких прикладів можна навести кілька. Так, пасивна безпека BYD Yuan Plus краще, ніж у BMW X1, Mazda CX-60 та Kia Sportage. А електричний Mercedes-Benz EQE за результатами краш тесту обійшов бензиновий C-Class.

Така статистика наочно доводить, що електромобілі і під час аварії показують себе краще за бензинові аналоги. Якщо говорити про «сухі» цифри, то бензинові автомобілі горять на 80% частіше.

Диву даєшся, звідки древні знали такі технології більше 4,5 тисяч років тому: Науковці з'ясували, як зводили найдавнішу зі славетних пірамід Єгипту

субота, 27 липень 2024, 14:45

Досліджуючи околиці піраміди Джосера, вчені знайшли ймовірний спосіб, яким стародавні єгиптяни доставляли кам’яні блоки для будівництва небаченої доти за розмірами споруди, що стала передвісницею знаменитих трьох великих пірамід поблизу Гізи, зазначают...

Настільки підготовленому ухилянту треба у школу морських диверсантів: На Дунаї українські прикордонники затримали чоловіка, який намагався на підводному скутері дістатися Румунії (фото)

субота, 27 липень 2024, 14:30

Під час патрулювання державного кордону на річці Дунай прикордонники виявили 38-річного чоловіка, який вплав намагався незаконно потрапити до Румунії, передають Патріоти України з посиланням на Держприкордонслужбу. . "Кмітливого "плавця" охоронці корд...