
Європейське космічне агентство (ESA) фінансує проєкт Invictus, метою якого є створення до 2031 року багаторазового гіперзвукового космольота. Розробкою займається консорціум під керівництвом компанії Frazer-Nash, за участі Spirit AeroSystems, Університету Кренфілда та інших партнерів, передають Патріоти України з посиланням на Space.com.
Invictus спирається на технології британської компанії Reaction Engines, яка свого часу працювала над космольотом Skylon. Хоча компанія збанкрутувала, її ключова розробка — система попереднього охолодження повітря — стала основою для нового проєкту. Ця система охолоджує повітря перед тим, як воно потрапляє в двигун, що дозволяє авіадвигунам працювати на гіперзвукових швидкостях — понад 6 000 км/год (понад п’ять разів швидше за звук, - ред.).
Двигун SABRE поєднує риси реактивної та ракетної тяги: він здатний захоплювати кисень з атмосфери на нижніх висотах, що дозволяє економити паливо й підвищує ефективність.
Попри порівняно скромний бюджет у приблизно 8,7 мільйона євро, Invictus може стати проривом для європейської аерокосмічної галузі. За словами керівника механічного відділу ESA Томмазо Гідіні, гіперзвукові польоти відкривають нову еру мобільності, оборони та доступу до космосу.
Передбачається, що Invictus злітатиме з посадкової смуги як звичайний літак, а потім виходитиме на орбіту, як ракета. У найближчі 12 місяців команда має представити концепцію та елементи попереднього проєктування.
Британія не самотня у прагненні створити космоплан нового покоління: у Франції готується проєкт VORTEX від Dassault Aviation, тоді як США експлуатують X-37B, Китай — апарат Shenlong, а Virgin Galactic активно просуває суборбітальний туризм.
Invictus — ще один крок до революції у транспортуванні як на Землі, так і за її межами.
В Україні поетапно підвищать зарплати педагогам, з січня очікується підвищення на 30%. Про це повідомила прем'єр-міністерка Юлія Свириденко, передають Патріоти України. За її словами, для реалізації рішення у бюджеті вже передбачене фінансування на пер...
У морозну погоду водії прагнуть якомога швидше прогріти салон, адже поїздка в холодному авто небезпечна: вікна запотівають або обмерзають, знижується видимість, а увага водія зосереджується на холоді, а не на дорожній ситуації, пише РБК-Україна, переда...