Хіральна головоломка: Вчені виявили каталізатор появи життя на Землі

Що саме зіграло особливу роль у зародженні життя на Землі, розповіли дослідники Стенфордського університету.

Дослідники зі Стенфордського університету дійшли несподіваних висновків, повідомляють Патріоти України.

Космічні промені зіграли особливу роль у зародженні життя на Землі, вважають дослідники Стенфордського університету. Результати їх роботи опубліковані в журналі Astrophysical Journal .

Відзначається, що високоенергетичні частинки, які проникають в атмосферу планети, могли вплинути на протоорганізми, змусивши їх виробити притаманну всім живим організмам сучасності гомохіральность або однакову хіральність.

Тривимірна структура молекули РНК та її дзеркальне зображення. Напрямок спіральної конформації нуклеїнових кислот походить від основної хімічної хіральності цукрової основи. Нуклеїнові кислоти містять лише праві цукри (D-рибоза в РНК, D-дезоксирибоза в ДНК), показані в правій частині фігури. Вони, природно, припускають правильну спіральну конформацію. У дзеркальному світі (ліворуч на малюнку) нуклеїнові кислоти містили б лише ліві цукри (L-рибоза або L-дезоксирибоза) і передбачали б переважно ліворукову спіральну конформацію.

Хіральність - властивість молекули утворювати дві форми, які ставляться один до одного як дзеркальні відображення.

Для того щоб це властивість виявлялося, необхідний хіральний центр молекули - атом з декількома заступниками. Такий центр існує у ДНК, РНК і амінокислот. У живих організмів сполуки гомохіральни, тобто представлені в єдиній хіральної формі, причому при введенні в організм дзеркального ізомери цієї сполуки, воно не буде виконувати його функцію, а всі біологічні процеси за участю цієї молекули йтимуть інакше.

Дослідники припустили, що до гомохіральності привели космічні промені, а саме мюони - магнітно поляризовані залишкові частинки променів, які розсіюються в атмосфері. Ці частинки існують лише дві мільйонні частки секунди, після чого розпадаються на електрони з тієї ж самої однаковою магнітною орієнтацією.

На думку авторів наукової роботи, яка проникає здатність мюонів і їх дочірніх електронів могла вплинути на хіральні молекули на Землі. Так, вважають вони, спочатку космічне випромінювання по-різному впливало на еволюцію двох хіральних форм молекул, через що одна з них почала превалювати над іншою. Таким чином, справа наліво ДНК і РНК еволюціонували з більшою швидкістю і стали більш стабільними і придатними для живих організмів.

Крім того, дослідники припускають, що при наявності інших видів життя у Всесвіті вуглеводи в їх ДНК шикуються в правобічну конфігурацію, як і у живих організмів на Землі.

"Немає чим за газ та світ заплатити": Народний артист розповів, яку пенсію отримують легендарні українські співаки