Використання в Україні окремих категорій транспортних засобів з двигунами внутрішнього згорання може бути обмежена вже в 2025 році, а до 2038 року можливе тотальну заборону на ввезення всіх авто з ДВС - як нових, так і старих, повідомляють Патріоти України.
У світі вся сильніше проявляється тренд до заборони продажів нових автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння. Таке рішення вже прийняли Норвегія, Данія, Великобританія, Сінгапур і багато інших країн, а дати введення заборон лежать в діапазоні 2025-2040 років.
За цим прикладом хоче піти і Україна. На даний момент Міністерство інфраструктури і функціонує при ньому Директорат цифровий інфраструктури на транспорті готують два законопроекти, які передбачають поетапне введення заборони на ввезення в країну і першу реєстрацію різних категорій транспортних засобів, оснащених ДВЗ.
Як повідомили Фокусу в Директорат цифровий трансформації на транспорті, перший законопроект стосується "заборони з 1 січня 2025 року використання автобусів з ДВС в містах з населенням понад 300 тисяч чоловік, а з 1 січня 2027 року - у всіх інших містах в сфері громадського транспорту".
Другий готується законопроект ще радикальніше. Згідно з ним, планується заборона "ввезення в Україну та першої державної реєстрації автомобілів з ДВС, в тому числі і вироблених в Україні". Причому в планах заборонити ввезення в країну не тільки нових авто з ДВС, а й старих.
Так, для старих автомобілів з дизельними двигунами позначена дата 1 січня 2028 року для нових автомобілів з дизельними двигунами і старих з бензиновими двигунами посилання - 1 січня 2033 року для нових автомобілів з бензиновими двигунами посилання - 1 січня 2038 року.
Цікаво, що гібриди і плагін-гібриди окремо ніяк не позначені. При такій концепції до 2038 року в Україні буде дозволено продаж виключно електрокарів і водневих машин.
На перший погляд ці сміливі ініціативи здаються передчасними і навіть не реалізовуються, враховуючи, що в Україні покупка і володіння електромобілем все ще залишається справою ентузіастів. За стані на 1 березня 2021 року в країні налічувалося трохи більше 26 тисяч машин на електротязі.
До того ж залишає бажати кращого рівень розвитку зарядної інфраструктури. Україна хоч і випереджає сусідні європейські країни за кількістю громадських електрозарядок (понад 10 тисяч станом на 1 березня 2021 роки), однак в масі своїй це "повільні" термінали змінного струму, які сконцентровані переважно в містах. А ось швидкісних зарядок постійного струму - всього 10% від загальної кількості станцій.
Слід зазначити, що озвучені дати є суто орієнтовними, а самі законопроекти далекі від фіналізації та подачі в парламент.
Проте, за умови виконання ряду запускаються прямо зараз ініціатив і прийняття вже зареєстрованих в парламенті законопроектів, повна відмова від ввезення та продажу в Україні автомобілів з ДВС не виглядає таким вже фантастичним.
По-перше, в Мінінфраструктури працюють над створенням мережі швидкісних електрозарядних станцій, які планується встановити на головних автомагістралях країни. Це однозначно сприятиме зростанню кількості електрокарів в регіонах і зробить більш доступними поїздки на електротранспорті між містами.
Причому, як повідомили Фокусу в Директорат цифровий інфраструктури на транспорті, запуск першого швидкісного зарядного терміналу за цією програмою планується вже в серпні 2021 року.
По-друге, у Верховній Раді в першому читанні прийняті законопроекти №3476 і №3477, які розроблені для стимулювання розвитку виробництва в Україні електромобілів, зарядних пристроїв, комплектуючих виробів до них. Це дозволить за рахунок включення в ланцюзі доданої вартості світових автовиробників створити в Україні нові робочі місця, вписується в глобальний електричний тренд і збільшити частку автовиробництва і суміжних галузей в ВВП країни.
Крім того, для розвитку внутрішнього ринку електромобілів опрацьовується можливість запуску стимулюючих заходів - від податкових канікул до митних пільг.
По-третє, спільно з бізнесом Міністерство інфраструктури працює над стратегією і концепцією розвитку автомобільної промисловості в Україні. Причому, вектор спрямований саме в бік електротранспорту: серед іншого опрацьовуються можливості складання або повномасштабного виробництва електробусів, контрактної збірки електромобілів різних зарубіжних брендів, а також виробництва компонентів електромобілів, включаючи акумуляторні батареї.
У цьому світлі все виглядає логічно: спочатку стимуляція покупки і виробництва електрокарів і тільки потім - заборона на ввезення в країну авто з ДВС. Такий же сценарій переходу до електромобільності використовують і в тих країнах, де вже оголошено точні дати, коли нові авто з ДВС опиняться поза законом.
У колишньої очільниці Хмельницької обласної медико-соціальної експертної комісії Тетяни Крупи виявили, окрім вилучених 5 мільйонів доларів, ще 592 тисячі доларів на рахунку у польському банку. Про це заявив прокурор Спеціалізованої антикорупційної прок...
Правоохоронці викрили викладача одного з приватних університетів Полтави, який сприяв в уникненні військової служби через фіктивне зарахування до вишу та підробки медичних документів. Нині йому вручили підозру. Про це повідомили в пресслужбі Національн...