Використання в Україні окремих категорій транспортних засобів з двигунами внутрішнього згорання може бути обмежена вже в 2025 році, а до 2038 року можливе тотальну заборону на ввезення всіх авто з ДВС - як нових, так і старих, повідомляють Патріоти України.
У світі вся сильніше проявляється тренд до заборони продажів нових автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння. Таке рішення вже прийняли Норвегія, Данія, Великобританія, Сінгапур і багато інших країн, а дати введення заборон лежать в діапазоні 2025-2040 років.
За цим прикладом хоче піти і Україна. На даний момент Міністерство інфраструктури і функціонує при ньому Директорат цифровий інфраструктури на транспорті готують два законопроекти, які передбачають поетапне введення заборони на ввезення в країну і першу реєстрацію різних категорій транспортних засобів, оснащених ДВЗ.
Як повідомили Фокусу в Директорат цифровий трансформації на транспорті, перший законопроект стосується "заборони з 1 січня 2025 року використання автобусів з ДВС в містах з населенням понад 300 тисяч чоловік, а з 1 січня 2027 року - у всіх інших містах в сфері громадського транспорту".
Другий готується законопроект ще радикальніше. Згідно з ним, планується заборона "ввезення в Україну та першої державної реєстрації автомобілів з ДВС, в тому числі і вироблених в Україні". Причому в планах заборонити ввезення в країну не тільки нових авто з ДВС, а й старих.
Так, для старих автомобілів з дизельними двигунами позначена дата 1 січня 2028 року для нових автомобілів з дизельними двигунами і старих з бензиновими двигунами посилання - 1 січня 2033 року для нових автомобілів з бензиновими двигунами посилання - 1 січня 2038 року.
Цікаво, що гібриди і плагін-гібриди окремо ніяк не позначені. При такій концепції до 2038 року в Україні буде дозволено продаж виключно електрокарів і водневих машин.
На перший погляд ці сміливі ініціативи здаються передчасними і навіть не реалізовуються, враховуючи, що в Україні покупка і володіння електромобілем все ще залишається справою ентузіастів. За стані на 1 березня 2021 року в країні налічувалося трохи більше 26 тисяч машин на електротязі.
До того ж залишає бажати кращого рівень розвитку зарядної інфраструктури. Україна хоч і випереджає сусідні європейські країни за кількістю громадських електрозарядок (понад 10 тисяч станом на 1 березня 2021 роки), однак в масі своїй це "повільні" термінали змінного струму, які сконцентровані переважно в містах. А ось швидкісних зарядок постійного струму - всього 10% від загальної кількості станцій.
Слід зазначити, що озвучені дати є суто орієнтовними, а самі законопроекти далекі від фіналізації та подачі в парламент.
Проте, за умови виконання ряду запускаються прямо зараз ініціатив і прийняття вже зареєстрованих в парламенті законопроектів, повна відмова від ввезення та продажу в Україні автомобілів з ДВС не виглядає таким вже фантастичним.
По-перше, в Мінінфраструктури працюють над створенням мережі швидкісних електрозарядних станцій, які планується встановити на головних автомагістралях країни. Це однозначно сприятиме зростанню кількості електрокарів в регіонах і зробить більш доступними поїздки на електротранспорті між містами.
Причому, як повідомили Фокусу в Директорат цифровий інфраструктури на транспорті, запуск першого швидкісного зарядного терміналу за цією програмою планується вже в серпні 2021 року.
По-друге, у Верховній Раді в першому читанні прийняті законопроекти №3476 і №3477, які розроблені для стимулювання розвитку виробництва в Україні електромобілів, зарядних пристроїв, комплектуючих виробів до них. Це дозволить за рахунок включення в ланцюзі доданої вартості світових автовиробників створити в Україні нові робочі місця, вписується в глобальний електричний тренд і збільшити частку автовиробництва і суміжних галузей в ВВП країни.
Крім того, для розвитку внутрішнього ринку електромобілів опрацьовується можливість запуску стимулюючих заходів - від податкових канікул до митних пільг.
По-третє, спільно з бізнесом Міністерство інфраструктури працює над стратегією і концепцією розвитку автомобільної промисловості в Україні. Причому, вектор спрямований саме в бік електротранспорту: серед іншого опрацьовуються можливості складання або повномасштабного виробництва електробусів, контрактної збірки електромобілів різних зарубіжних брендів, а також виробництва компонентів електромобілів, включаючи акумуляторні батареї.
У цьому світлі все виглядає логічно: спочатку стимуляція покупки і виробництва електрокарів і тільки потім - заборона на ввезення в країну авто з ДВС. Такий же сценарій переходу до електромобільності використовують і в тих країнах, де вже оголошено точні дати, коли нові авто з ДВС опиняться поза законом.
Пізно ввечері у четвер, 30 січня, у Печерському районі Києва водій авто вистрілив у голову кур’єру Glovo. Інцидент стався біля метро «Звіренецька», Патріоти України. Постраждалий залишився живим, його врятував шолом, а пістолет виявився газовим. Відомо...
Українські переселенці (ВПО) можуть отримати субсидію на оренду житла, лише маючи офіційний договір на оренду. При цьому укласти такий договір можна відразу під час подання заявки на субсидії у філії Пенсійного фонду України (ПФУ), а орендодавцю буде к...