«Happy holidays to you and your family!» («Зі святами вас і вашу родину!») — саме так вітатись, прощатись та підписувати електронні листи в Америці можна починати десь із Дня подяки, тобто аж за місяць до Різдва", - пише українська журналістка-емігрантка Марія Прус у своєму блозі, передають Патріоти України, та продовжує:
"Завдяки цьому, а ще купі ярмарок, ковзанок, вогників-прикрас у будинках, офісах і в торгівельних центрах, вечірок на роботі й святкових мелодій на всіх хвилях радіо та в усіх магазинах, відчуття свята у Вашингтоні не бракує. І це навіть попри те, що перший сніг тут найчастіше випадає й майже одразу тане, а більшість часу тут вогко й ледь прохолодно.
Окрім традиційної мелодії Щедрика, закупівлі подарунків для родини і встановлення ялинки, американці мають низку інших традицій, що поки найчастіше не мають відповідників в Україні.
Залежно від близькості відносин та вартості їхніх послуг радять дарувати подарунки на суму від $10 до $100 — або у формі чайових розміром у вартість одного візиту (наприклад, до перукаря, тренера чи масажиста). Найкраще це робити завдяки подарунковим карткам, які можна купити у будь-якій крамниці чи онлайн-магазині.
Якщо додати ці витрати до подарунків родичам і друзям, свята можуть обійтись у копієчку. Тому чимало компаній дають працівникам різдвяні бонуси. У 2017 році 63% приватних компаній разово виплачували у середньому $1800 бонусу.
$78 доларів — такою торік була середня вартість живої ялинки у США. Це може бути не по кишені незаможним верствам населення. Тому чимало благодійних організацій роздають безкоштовно ялинки для малозабезпечених або родин військових.
Більшість американців на День подяки та Різдво їдуть до родичів. Під одним дахом збираються одразу кілька поколінь. Але також популярний інший вид сімейних поїздок — у парки розваг. Любителі гострих почуттів готові годинами відстоювати довжелезні черги на найцікавіші атракціони.
На Різдво у США заведено носити особливу категорію зимового одягу — Ugly Christmas Sweater.
Це светри червоних і зелених кольорів, з оленями, сніжинками, ельфами, пінгвінами, Сантою і всім, на що стає фантазії. Цей тренд зародився у 80-х і пережив часи шаленої популярності, після цього — глузування і зневаги, а потім отримав друге дихання завдяки хіпстерам.
Тепер молодь проводить тематичні вечірки — Ugly Christmas Sweater Parties із конкурсами на «най-найпотворніший» витвір в’язаного мистецтва.
Об'їдатись за святковим столом заведено не лише в українців. На Різдво американці, зазвичай не надто щедрі у пригощаннях гостей на вечірках, частують свої родини і друзів великою вечерею.
Червоно-білі м’ятні льодяники-тростинки (peppermint candy cane), червоні оксамитові торти (red velvet cake), кексики-капкейки (cupcake), запечений індик, як на День подяки. І це лише питомо американські різдвяні страви.
Смачних запозичень з усього світу — іще більше. Картопля-пюре, що насправді родом з Британії, китайська запечена гуска, англійські імбирні печива-чоловічки, або навіть цілі пряничні будиночки, німецькі штоллени.
Запивають їх шотландським егногом (eggnog) — це як гоголь-моголь, тільки з молоком чи збитими вершками. Він може бути алкогольний, як і гарячий шоколад, куди додають лікер чи бренді. А ще на кожній вечірці буде німецький глінтвейн (його називають mulled wine або Glühwein) чи індійський пунш (punch).
Про те, що наближається Різдво, у США відчуваєш ще з вересня, коли (ідучи іще у літньому одязі) натикаєшся на кількаметрові ялинки на вході у супермаркет. Чимало людей прибирають гарбузи й павутиння із будинків на наступний день після Гелловіну, і одразу вішають гірлянди. А після Дня подяки у вікнах квартир і будинків видніються ялинки у вогниках.
Наперед закуповують подарунки, а бізнеси із їхнього пакування роблять річну виручку. Для кого ціни кусючі — купують обгортковий папір, стрічки і загортають коробки власноруч. Складається враження, що вміння загорнути подарунок — це одна з базових навичок американців, без яких вижити у країні неможливо.
Якось на прохання колеги відправляла посилку, і коли п’ять хвилин не могла зібрати і склеїти картонну коробку, яку там продають у розкладеному вигляді, працівники пошти й покупці дивились на мене, як на людину з-за меж цивілізованого світу.
На Різдво американці полюбляють робити постановочні студійні фотографії із родиною. Часто всі вбрані в однакові светри.
В кого дітей немає, фотографуються із домашніми улюбленцями, часто теж вбраними у різдвяні светри.
Саме такі фотокартки американці люблять розсилати родичам, друзям і знайомим із побажаннями веселих свят.
Такі фотопривітання та навіть звичайні паперові вітальні листівки залишаються вкрай популярними серед жителів Сполучених Штатів. Щороку американці купують 6,5 мільярдів листівок у рік, загальною вартістю в $7−8 млрд.
Найпопулярніші сезонні листівки — саме різдвяні, їх продають аж на $1,6 млрд. Ця традиція поступово відмирає, проте для мільйонів сімей підписування листівок і розкладання їх по конвертах і досі є невід'ємним символом Різдва. Також Різдво — гаряча пора для пошти ще й завдяки сезонній купівлі подарунків «під ялинку» в онлайн-магазинах. Такі пакунки доставляє саме пошта, а не кур'єри".
Правоохоронці викрили викладача одного з приватних університетів Полтави, який сприяв в уникненні військової служби через фіктивне зарахування до вишу та підробки медичних документів. Нині йому вручили підозру. Про це повідомили в пресслужбі Національн...
На Закарпатті до довічного ув’язнення засудили депутата Сергія Батрина, який підірвав гранати під час засідання сесії сільради. Про це повідомляє Офіс генерального прокурора, передають Патріоти України. «За публічного обвинувачення прокурорів Закарпатс...